Razer Mamba 2012 som inte laddar batteriet längre

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Razer Mamba 2012 som inte laddar batteriet längre

Hej Alla,

Jag har provat premium-möss till förbannelse. Började med Razer, sen Logitech, senare Mad catz. Men ramlade tillbaka till Razer, i det här fallet Mamba 2012.

Den har fungerat hur bra som helst, för att plötsligt dö. Alltså, den fungerar kabelansluten och batteri-indikatorn visar att den laddar, samma när den sitter sladdlös i laddaren. Men så fort jag drar ur sladden dör den.. på riktigt. Är det batteriet?
Innan jag börjar leta efter ett nytt batteri.. nåt annat som kan strula?

FD Define S | Gigabyte Z97X-Gaming G1 | Intel Core i7-4790K @ 4,6 GHz | Corsair 32GB DDR3 VENGEANCE PRO @ 2400MHZ | Asus Strix GTX1080 (A8G) | Samsung SSD 860/850/840 EVO 500GB; 1 x system, 2 x spel | Seagate Barracuda 4TB (data) | Evga SuperNOVA G3 850W | Asus PG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2013

Razer möss har ingen kvalité verkar det vara många som tycker. Jag har dock aldrig använt en men jag har haft polare som har haft problem med sina.

Skaffa dig Steelseries Rival! Där har du bra mus

i7 4790k 4.0ghz /w Hyper Evo 212 | MSI Geforce GTX 980ti Gaming 6GB | 16GB Corsair Veangence LPX Red 1600mhz | Fractal Design Define S |NZXT LED Sleeved RED-Kit
EVGA Supernova G2 750W PSU
ASUS Z-97A

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Hej Alla,

Jag har provat premium-möss till förbannelse. Började med Razer, sen Logitech, senare Mad catz. Men ramlade tillbaka till Razer, i det här fallet Mamba 2012.

Den har fungerat hur bra som helst, för att plötsligt dö. Alltså, den fungerar kabelansluten och batteri-indikatorn visar att den laddar, samma när den sitter sladdlös i laddaren. Men så fort jag drar ur sladden dör den.. på riktigt. Är det batteriet?
Innan jag börjar leta efter ett nytt batteri.. nåt annat som kan strula?

Tjabba! Jag vet en person på razer som kan hjälpa dig skicka mig ett pm så får du dens namn och kan beskriva ditt problem på engelska.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Makaveli1:

Razer möss har ingen kvalité verkar det vara många som tycker. Jag har dock aldrig använt en men jag har haft polare som har haft problem med sina.

Jag har haft min Razer Mamba i 4år snart 5 enda som har vart problem är att den tillfälligt dog och behövde en firmware uppdatering så antingen har dom otur som har köpt sin eller så klagar dom för minsta lilla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Makaveli1:

Min 4 år gamla razer naga tycker inte likadant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av HardstyleLover12:

Jag har haft min Razer Mamba i 4år snart 5 enda som har vart problem är att den tillfälligt dog och behövde en firmware uppdatering så antingen har dom otur som har köpt sin eller så klagar dom för minsta lilla.

Den ena dog helt och hållet och gick inte att använda och den andra började gnissla.

i7 4790k 4.0ghz /w Hyper Evo 212 | MSI Geforce GTX 980ti Gaming 6GB | 16GB Corsair Veangence LPX Red 1600mhz | Fractal Design Define S |NZXT LED Sleeved RED-Kit
ASUS Z-97A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Denolg:

Min 4 år gamla razer naga tycker inte likadant.

Nee, Det finns ju exemplar som kan hålla längre också vettu

ASUS Z-97A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Makaveli1:

Min flickvän använder min Razer Deathadder som jag köpte 2008, den har dock behövt nya glides och lite rengöring genom åren av dagligt användande men annars ser den helt ok ut och fungerar precis lika bra som den gjorde som ny..

andra razer prylar jag ägt har typ pajat efter 1-2år men just mina razer möss som jag haft, runt 6-7st nu har aldrig pajat i min ägo i allafall men de trådlösa kanske lider av något

har väl nästan köpt ny deathadder modell varje år utom min första som jag körde från 2008-2012 och nu de senare åren har jag köpt 2012, 2013, respawn och nu chroma modellen samt haft en naga som jag inte gillade och en abyssus också.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Makaveli1:

Ja det var ju ett köptips den dag jag ger upp på den här. Men just nu.. sorry to say, helt j-a värdelöst. Tack för ingenting.

FD Define S | Gigabyte Z97X-Gaming G1 | Intel Core i7-4790K @ 4,6 GHz | Corsair 32GB DDR3 VENGEANCE PRO @ 2400MHZ | Asus Strix GTX1080 (A8G) | Samsung SSD 860/850/840 EVO 500GB; 1 x system, 2 x spel | Seagate Barracuda 4TB (data) | Evga SuperNOVA G3 850W | Asus PG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av HardstyleLover12:

Har du en 2012:a? Hur gör man en firmware-uppdatering?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Nu tror jag mig hittat lösningen!!
När det här problemet uppstår så ska man ansluta den direkt till kabel OCH slå av musen. Alltså sätta switchen undertill till "off", och så låta den ladda så.
Fungerade för mig iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Ja det var ju ett köptips den dag jag ger upp på den här. Men just nu.. sorry to say, helt j-a värdelöst. Tack för ingenting.

Tänkte att det kanske kan vara värt att ge upp på den när den är 3 år gammal, utanför garantin och det du beskriver verkar inte finnas en lösning på.

Men kör på om du tycker att det är värt det.

ASUS Z-97A