Enkortsdator som kör olika bildspel och ev av och på med rörelsedeckare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2015

Enkortsdator som kör olika bildspel och ev av och på med rörelsedeckare

Jag har behov av en setup med enkortsdator som kör olika bildspel med högupplösta bilder. Är det någon här som kan tipsa mig om bra
HW / OS / SW setup för detta ändamål. Bra grejer har företräde framför lågt pris.

Sen funderar jag över hur "av och på" ska fungera då folk kommer och går intermittent i utrymmet där detta ska stå. Tål en enkortsdator av och på med rörelsedeckare tror ni, eller blir det för abrupt.

Jag kanske bra ska styra skärmen med rörelsedeckaren?

Ge mig era funderingar och eventuella HISSNINGAR och DISSNINGAR för min ide!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Swe15:

Jag har behov av en setup med enkortsdator som kör olika bildspel med högupplösta bilder. Är det någon här som kan tipsa mig om bra
HW / OS / SW setup för detta ändamål. Bra grejer har företräde framför lågt pris.

Sen funderar jag över hur "av och på" ska fungera då folk kommer och går intermittent i utrymmet där detta ska stå. Tål en enkortsdator av och på med rörelsedeckare tror ni, eller blir det för abrupt.

Jag kanske bra ska styra skärmen med rörelsedeckaren?

Ge mig era funderingar och eventuella HISSNINGAR och DISSNINGAR för min ide!

En RPI med en dörrsensor? Allt slås på när någon öppnar dörren till rummet

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jul 2002

Jag tror du får förklara lite mer vad du vill att den skall göra.
Högupplösta bilder hur högupplösning är det.
Vad ska den anslutas till. Ska det vara ljud till. Var ska den stå/sitta. Uppkoppling

.:Wks: Cooler Master Silencio 650|Core i5 3570 3.4 GHz|Asus P8Z77-V|8 GB| GT 465|1xDell U2311H, 2xAlienware AW2210 2xEizo 19|OCZ Revo 3 Drive 120 + Raptor 150:.
.:Server: Har ett gäng :) :.
-Learn the system, Play the system, Break the system-