Permalänk
Medlem

Förslag på ny, lite större gamingmus?

Hej!

Jag har idag en Steelseries Sensei, vilket absolut inte passar mina händer. Den är inte bara lite liten utan ganska mycket för liten, vilket resulterar ibland i totalt misslyckade flickshots, eller ont i fingerleden.

Vilka gamingmöss finns det som är lite större? Krav är två extra tumknappar, men gärna 2 knappar till utöver det, men inget krav.

Fritt fram med era idéer om möss för oss med stora händer och långa fingrar!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av MickeOj:

Hej!

Jag har idag en Steelseries Sensei, vilket absolut inte passar mina händer. Den är inte bara lite liten utan ganska mycket för liten, vilket resulterar ibland i totalt misslyckade flickshots, eller ont i fingerleden.

Vilka gamingmöss finns det som är lite större? Krav är två extra tumknappar, men gärna 2 knappar till utöver det, men inget krav.

Fritt fram med era idéer om möss för oss med stora händer och långa fingrar!

Logitech G700S, baserad på G700 som jag har hemma. Asbra mus för oss med lite större tassar. Jag kör ändå (i stort sett) tip-grip på den, för långa fingrar för claw/palm-grip. Egentligen har jag en blandning av palm och tip, mycket anläggningsyta under fingrarna, men handflatan är helt separerad från musen.
http://www.epicgear.com/en/technologies/types-of-mouse-grip

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

QPAD 5K

Prisjakt

Har själv ägt en. Riktigt bra mus! Väldigt lätt dock, om det är ett problem. Bytte ut min föråldrade mot en Proteus Core (som är riktigt fin, men inte så stor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

Prisjakt

Har själv ägt en. Riktigt bra mus! Väldigt lätt dock, om det är ett problem. Bytte ut min föråldrade mot en Proteus Core (som är riktigt fin, men inte så stor).

Var på Mediamarkt idag och kände på lite möss, och Qpad 5K var nog den enda som faktiskt var riktigt skön, väldigt skönt för ringfingret och lillfinger faktiskt. Men 8K är ju lite nyare, så kanske ska ta den istället. Verkar vara samma, fast 6 år nyare. Hehe.

Annars finns det extremt dåligt utbud av större mus, känns som Steelseries Rival är den enda, och den passar inte riktigt min hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeOj:

Var på Mediamarkt idag och kände på lite möss, och Qpad 5K var nog den enda som faktiskt var riktigt skön, väldigt skönt för ringfingret och lillfinger faktiskt. Men 8K är ju lite nyare, så kanske ska ta den istället. Verkar vara samma, fast 6 år nyare. Hehe.

Annars finns det extremt dåligt utbud av större mus, känns som Steelseries Rival är den enda, och den passar inte riktigt min hand.

Musen som jag använder är riktigt stor och fungerar utmärkt att spela med Evoluent Vertical Mouse 4

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Zowie EC2-A.

Bästa musen jag haft. Förutom att LEDn i scrollen kan gå igång om man stöter till skrivbordet när datorn är avstängd..

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Q-Pad 5k pro eller den senare 8K alla dagar i veckan

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Inaktiv

Titta på Corsair Gaming Sabre RGB eller Logitech G502!

Permalänk
Medlem

Mionix naos 7000, samma passform som qpaden fast med en bra optisk sensor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad hände med den gamla trogda MX518 från Logitech
millenniets bästa gaming mus!

Visa signatur

Don't grow up, It's a trap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickzter:

Mionix naos 7000, samma passform som qpaden fast med en bra optisk sensor

Skickades från m.sweclockers.com

qpad 8k kommer i både optisk och laser-sensor, vilken ska man köra på? Behöver lite akut en ny mus, vilken är bäst?

Permalänk
Medlem

Har haft en Qpad 5K och tyckte den va lite "klumpig" och lätt, testade Mionix Naos 5000 som jag nu har kört med 3 år.
Riktigt skönt grepp!!
Kommer köra vidare på Mionix 8200 sen!! Mionix Naos 7000 tror jag är optisk och 8200 laser, min nuvarande 5000 är laser så kommer köra vidare på laser tror jag

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Har haft en Qpad 5K och tyckte den va lite "klumpig" och lätt, testade Mionix Naos 5000 som jag nu har kört med 3 år.
Riktigt skönt grepp!!
Kommer köra vidare på Mionix 8200 sen!! Mionix Naos 7000 tror jag är optisk och 8200 laser, min nuvarande 5000 är laser så kommer köra vidare på laser tror jag

Min polare har en qpad 5k och är nöjd, men funderar på om jag inte ska ta och beställa en mionix naos 7000! värd att testa tycker du? Kör du fps med den? Tänker hur lätt den är att ställa in så de blir som man vill ha den

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfjalar:

Min polare har en qpad 5k och är nöjd, men funderar på om jag inte ska ta och beställa en mionix naos 7000! värd att testa tycker du? Kör du fps med den? Tänker hur lätt den är att ställa in så de blir som man vill ha den

Tycker den va mycket skönare än Qpad 5K iallafall. Kör csgo och gta5 med den.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ticon:

Vad hände med den gamla trogda MX518 från Logitech
millenniets bästa gaming mus!

Du menar mx500? Föregångaren
Ersattes med g400/500, för att sedan dö ut tyvärr. G502 protheus core sägs vara efterföljaren rent storleksmässigt, vilket jag inte håller med om. Har både en g400 och en 502 hemma, byter mellan dessa när 518-nostalgin smyger sig på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfjalar:

qpad 8k kommer i både optisk och laser-sensor, vilken ska man köra på? Behöver lite akut en ny mus, vilken är bäst?

Jag kör med Naos 7000 också. Palmgrip modell. Gillar passformen och knapparna tycker jag håller bra kvalité och sidoknapparna sitter bra placerade. Jag har väl relativt stora händer och känner ibland att lillfingret dras mot musmattan för att fingrarna inte riktigt får plats att vila där, även fast dem format den så. Musfötterna nöttes ner rätt så fort, någon månad. Efter det så tappade musen kontakt hela tiden och upplevdes väldigt frustrerande. Det gick att lösa med att öka "lift-off distance" lite så blev det helt bra igen

Kör på optiskt, testa Naos. Det är den bästa musen jag har testat hittils, har nött igenom flertal Razer diamondbacks, taipan och deathadders. Alla razers möss blir mer eller mindre dåliga i h/v klick efter ett års användande.

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Medlem

QPad OM-75 billig så värt att prova

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro