Min Huawei Ascend P7 har fått spel

Permalänk
Medlem

Min Huawei Ascend P7 har fått spel

Allt detta hände över en dag ungefär:

- kan inte logga in på Google Play, det kommer endast upp en vit ruta upp. Om jag swipar höger så kommer en liten sidomeny upp där jag bland annat kan lösa in en kod för att autentisera kontot, men har ej fått någon kod till någon av mina mejl kopplade till google. Kunde använda Google Play på nuvarande nummer och telefon tidigare, men bara inte betala för något (kontantkort för tillfället). Prövat att rensa Google Plays cache och så vidare utan resultat.

- sms skickas inte iväg (jag kan dock ringa), eller dröjer timmar tills det gör det. Folk som ringer eller sms:ar till mig kommer ibland inte fram. Idag fick jag t.ex ett sms om att brorsan försökt nå mig fem gånger för fyra dagar sedan. Prövat att ta ut och in sim-kortet utan resultat.

- batteriet dräneras, kan sjunka med 50% på bara ett par timmar. Spelar ingen roll om jag har Wifi/mobildata/gps och så vidare på. Har kollar efter spyware och liknande utan resultat.

- samtidigt som problemen dök upp så fanns även en programuppdatering till Huawei tillgänglig som jag till slut lyckades installera efter massor av försök (installationsprogrammet hängde sig varje gång den kom upp till 100%). Trots uppdateringen så kvarstår alla problem.

- finns även fler småskumma saker. Telefonen fungerade felfritt för en vecka sedan och har gjort så i ett halvår, och den har ej utsatts för stötar eller vatten.

Någon som vet vad som kan ha hänt?

Permalänk
Medlem

Kort sagt, fabriks återställ telefonen (jag hatar när jag blir tillsagd att göra det som en universal lösning, men vid såna allvarliga fel som du beskriver, så hade jag gjort det).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Kan man enkelt kontrollera batteriet i telefonen?
Tänkte mest om man kunde se om det hade svällt eller så.

Permalänk
Medlem

Det går tyvärr inte att komma åt batteriet. När jag däremot kollade vilka program som drog batteri så drog Google-tjänster 42%, låter väldigt högt. Försökte ta bort hela Google-kontot från telefonen, med det funkar inte heller, inget händer och kontot finns kvar fast än jag tryckt "ta bort konto" och accepterat. Nu försöker jag avinstallera Google Play-appen, men den laddar bara... det ser nog ut som fabriksåterställning ändå.

Edit: lyckades radera mina konton till slut, den var bara tvungen att ladda dolt ett bra tag efter man tryckt "ta bort konto". Försökte därefter lägga till ett nytt Google-konto men det gick ju ej med min vanliga mejl, fick felmeddelande från Google varje gång. Samma sak gällande min andra mejl men till slut gick det, dock så kvarstår alla problemen. Försökte ladda ned Huaweis mjukvara (HiSuite) för att säkerhetskopiera inför återställningen, men man måste samma program fast som app nedladdat till telefonen redan för att kunna kunna använda det på datorn, och jag kommer ju inte åt Google Play. Kan inte heller komma åt det inbyggda lagringsutrymmet på telefonen på något annat sätt oavsett mjukvara eller ej och olika anslutningsalternativ. När det väl strular så ska det strula! Jag var ju nöjd med min Huawei innan allt detta skit. Snart får man se om fabriksåterställning ens gör susen.