Permalänk

Corsair C Link

Hej! Någon här på SC som använder sig av ett corsair med C Link? Är det något ni kan rekommendera och hur funkar det med fläkthastighet osv?

Permalänk

Jag fick inhandla ett nytt nätagg iomed migt gamla gjorde så att datorn stängs av under gaming. Mitt gamla var ett Fractal Design med samma samma effekt men har gett upp mer o mer med tiden. (4 år gammalt)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Nicconille:

Hej! Någon här på SC som använder sig av ett corsair med C Link? Är det något ni kan rekommendera och hur funkar det med fläkthastighet osv?

Hejsan Nicconille,

Jag använder mig av CLink dagligen. Vad är det du undrar med fläkthastighet? Att kunna se hur fläkten på ditt nätaggregat snurrar?

Corsair Link stödjs av vissa av våra nätaggregatsserier, RM, RMi, HXi och AXi.

Har du några frågor så kika gärna in våran Corsair Link-tråd i vårat subforum här på Sweclockers.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1333214-allt-om-corsair...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk

@Corsair Johan: Tack! Fanns mycket värdefull info i tråden!
Var på jobb och letade med min mobil vid tillfället, annars hade jag nog hittat tråden.

Jag har en egen fråga dock... Jag vill bara kunna justera mina fläktar i chassit snabbare/långsammare via Corsair's mjukvara, måste jag inhandla modulen att sätta in i USB headern eller kan jag koppla link-kabeln till en fläktsladdsfördelare som leder ut till mina fläktar?
Nätagget har kanske ingen egen strömkompensator till detta, utan det kanske sitter i den här modulen man köper till?

MVH / Nicklas

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Nicconille:

@Corsair Johan: Tack! Fanns mycket värdefull info i tråden!
Var på jobb och letade med min mobil vid tillfället, annars hade jag nog hittat tråden.

Jag har en egen fråga dock... Jag vill bara kunna justera mina fläktar i chassit snabbare/långsammare via Corsair's mjukvara, måste jag inhandla modulen att sätta in i USB headern eller kan jag koppla link-kabeln till en fläktsladdsfördelare som leder ut till mina fläktar?
Nätagget har kanske ingen egen strömkompensator till detta, utan det kanske sitter i den här modulen man köper till?

MVH / Nicklas

Hej Nicklas,

För att kunna styra fläktar vi Corsair Link så måste de antingen vara inkopplade till en av våra kylare som stödjer Corsair Link (H80i, H100i, H80i GT, H100i GTX, H110i GT, H110i GTX) eller inkopplade till en Corsair Commander Mini.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan