Permalänk

Huawei Honor 7 ?

På gång för en ny mobil,men denna gång tänkte jag mig testa nått annat än Sony,Samsung,Iphone.

En Huawei Honor 7 som jag hittade på Netonnet, hyffsade spec, till bra pris med känslan av i princip samma mobil som Sonys eller Samsung ,dock till betydligt bättre pris,
Nu undrar jag om någon här äger en och kan ge lite info vad ni tycker
Är det Asiatisk skitkvalitet eller är det väl värt pengarna
Vad jag är ute efter är egentligen en mobil med bra kamera och lite större skärm
Vad säger ni ?

Permalänk
Medlem

Äger själv 2st Huawei Ascend P7, och är fullt nöjd med dem.
Huawei är inget "skit märke" längre, de gör faktigst bra grejor.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Läs swedroids utförliga recension!

http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-huawei...

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk

Tackar, skulle dock vara intressant om någon som äger den här kan säga vad H*N tycker
tänkte ha med till vinterns långresa och skippa min gamla canon digitalkamera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

Tackar, skulle dock vara intressant om någon som äger den här kan säga vad H*N tycker
tänkte ha med till vinterns långresa och skippa min gamla canon digitalkamera

Hur vart det? Köpte du eller ej?

Permalänk
Skrivet av Mironoff123:

Tackar, skulle dock vara intressant om någon som äger den här kan säga vad H*N tycker
tänkte ha med till vinterns långresa och skippa min gamla canon digitalkamera

Brorsan har en sån, stabil och bra mobil för priset! MEN! Tänk på One Plus Two, bästa mobilen i nuläget för priset, 3800 med 64GB minne och 4GB RAM, samt massa annat gott och blandat! https://oneplus.net/se/2 Testade en idag, vilken grym mobil det är! Slår iphone 6, samsung s6 och sony z5 lätt imo :)¨

EDIt: Såg att den här tråden var rätt gammal, men men

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

Hej!

Fick hem min Honor 7 i början av veckan. Är faktiskt riktigt nöjd med den! Klart över förväntan..

Den känns gedigen och allt verkar lira som det ska. Bytte upp mig ifrån en Lumia 1020 så mina krav kanske inte var så höga dock

Har du några frågor om den så är det bara att skrika till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snibel:

Hej!

Fick hem min Honor 7 i början av veckan. Är faktiskt riktigt nöjd med den! Klart över förväntan..

Den känns gedigen och allt verkar lira som det ska. Bytte upp mig ifrån en Lumia 1020 så mina krav kanske inte var så höga dock

Har du några frågor om den så är det bara att skrika till!

Det jag oroar mig mest för är att det saknas App Drawer och/eller hemskärmen mer liknar iOS (do not like) där alla appar hamnar på hemskärmen. Men det ska väl gå att installera en Nova Launcher t ex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Det jag oroar mig mest för är att det saknas App Drawer och/eller hemskärmen mer liknar iOS (do not like) där alla appar hamnar på hemskärmen. Men det ska väl gå att installera en Nova Launcher t ex?

Hade faktiskt helt ärligt inte ens reflekterat över det förrän efter du skrev det.

Har en iphone som firmatelefon och gick ju ifrån windows till android nu.

Nova Launcher borde kanske vara nåt att skaffa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snibel:

Hade faktiskt helt ärligt inte ens reflekterat över det förrän efter du skrev det.

Har en iphone som firmatelefon och gick ju ifrån windows till android nu.

Nova Launcher borde kanske vara nåt att skaffa?

Kommer defintivt att göra det om jag skaffar denna som min Android lur (har något inget problem att sälja min iPhone 6, 64 GB).

Står mellan:

- Google Nexus 5x (snygg, perfekt storlek, "ren", snabb men rätt medioker batteritid , inget utökat utrymme med SD-kort(!))
- Huwai Hero 7 (bättre batteritid, flera smarta funktioner som genvägs-knappen, svepa ner på fingertrycksavläsaren men inte den passform jag egentligen är ute efter: lite för stor och föredrar Nexusen "feel" när man håller i den och är inte "ren" android mjukvara).

Släng upp lite bilder på din Huwaei eller ett klipp kort med vad du tycker vettja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Det jag oroar mig mest för är att det saknas App Drawer och/eller hemskärmen mer liknar iOS (do not like) där alla appar hamnar på hemskärmen. Men det ska väl gå att installera en Nova Launcher t ex?

Jag har en Honor 7 och jag har bara 5 ikoner på hemskärmen (genväg till SweC + telefon, SMS, kamera och adressbok) . Resten ligger på sidoskärmarna och många av dom i mappar. Fast jag kanske missuppfattade vad en App Drawer är?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Tja. någon som vet hur man sätter alla ljud notiser till default? jag har använt Zedge och vill nu ha huaweis default signaler igen. Jag ska väl ändå inte behöva återställa hela telefonen för att få det igen?
just nu är ljudet för alla push noteringar ändrat. och jag har ingen aning om hur jag återställer bara det.

Permalänk

Om jag ska ersätta LGs gamla flagskepp G2 det närmaste halvåret så lär det bli denna modell eller möjligtvis kommande Moto G4 som släpps i juli för mycket överkomligt pris.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5