Jag har frågat bra många människor angående vad de använder mobil till och blir ganska fundersam!

Permalänk
Medlem

Jag har frågat bra många människor angående vad de använder mobil till och blir ganska fundersam!

Tjena alla unga och gamla Swecare!

Jag har en ganska stor vänskapskrets och utanpå det så är jag en säljare som säljer det mesta som behövs på ett företag, jag må erkänna att det är mest MFP och IT när det kommer till arbetet men mobiltelefoner och plattor av alla sorter hör ochså dit.

Nu till anledningen till min post, jag är jäkligt neutral när det kommer till Android vs iOS och jag söker alltid av bekantas och eventuella kunders behov och sedan deras önskemål innan jag ger dem ett förslag på en lösning.

Vad jag har märkt är att de flesta vill ha en mobil för att prata, skicka sms, använda kalendern och Epost (fast inte så vanligt som jag trodde). Applikationer utanför det är mest BankId eller typ "eh... candycrush är ju kul*

Om jag frågar er alla utifrån dessa kriterium, vilken telefon eller OS är bäst lämpad att köra under närmaste 36 månaders period?

Är det bara jag eller eller är det så kallade kriget mellan OS bara löjligt när det kommer till företagstelefoner? Vem kan erbjuda mervärde och isåfall varför? Jag har sålt både plattor från Lenovo och Ipad samt ett par av de nya samsung plattorna och alla kunderna hade typ samma krav men alla är nöjda för att jag har läst av hur deras kultur inom företaget eller familjen sett ut innan jag erbjudit dem en lösning.

Text of wall ignored:
Mobiltelefon behövs, krav är at ringa sms kalender samt epost

Min slutfråga är då, om min erfarenhet säger att behoven av olika finesser på mobiltelefoner begränsas ofta av simpla saker som ring, sms, epost och typ facebook, diverse appar funkar ofta lika bra på de flesta modeller så va tusan bråkas det för eller har jag missat något viktigt som att hörnen inte får vara rundade?

ursäkta wall of text... blir bara less ibland

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Hedersmedlem

Gmail eller andra Googlefunktioner kanske är bättre optimerade på Android än iOS men annars vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Du har väl stött på folk som egentligen inte bryr seg så mycket. Det är ett redskap, som en hammare eller skruvmejsel.

Det är inte alla som är lika intresserad av teknologi och gadgets, saker ska bara funka. End of story.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt ditt svar, mina kunder och bekanta vill ha telefoner som klarar deras behov och som jag sett det så är deras behov väldigt simpla. Att de skiter i namnet på Soc, gpu och versionen av OS förstår jag och därför undrar jag varför det bråkas så mycket om olika OS och tillverkare då de alla verkar kunna leverara inom deras ramar.

Teknologi och gadgets... eh... vad skiljer när det kommer till val av telefon och varför är det viktigt?

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

iPhone dyrare.

'Nuff said?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av johnny:

Förstår inte riktigt ditt svar, mina kunder och bekanta vill ha telefoner som klarar deras behov och som jag sett det så är deras behov väldigt simpla. Att de skiter i namnet på Soc, gpu och versionen av OS förstår jag och därför undrar jag varför det bråkas så mycket om olika OS och tillverkare då de alla verkar kunna leverara inom deras ramar.

Teknologi och gadgets... eh... vad skiljer när det kommer till val av telefon och varför är det viktigt?

Många trycker på att ios är enklare och bättre än android. Även bättre flyt har det ältas i evigheter, när felet här helt Samsungs fel (som många köper och jämför mot IOS).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Du har lyckats fråga dem om saker de inte bryr sig så mycket om, det ska bara fungera helt enkelt

För dessa personer finns säkert något annat som det verkligen bryr sig om och vill ha på ett visst sätt osv...

men för den stora massan så tror jag inte att det finns ett krig mellan olika OS, det är mest vi tekniknördar som håller på
kanske det krigas lite bland tonåringar om vad som är häftigast

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Förstår inte riktigt ditt svar, mina kunder och bekanta vill ha telefoner som klarar deras behov och som jag sett det så är deras behov väldigt simpla. Att de skiter i namnet på Soc, gpu och versionen av OS förstår jag och därför undrar jag varför det bråkas så mycket om olika OS och tillverkare då de alla verkar kunna leverara inom deras ramar.

Teknologi och gadgets... eh... vad skiljer när det kommer till val av telefon och varför är det viktigt?

Jag hade en Lumia 925 på mitt förra jobb och det är den bästa jobbmobil jag haft. Kom med officepaketet förinstallerat, fungerade klockrent med företagets exchange server, hade nokias klockrena navigations app och flöt dessutom på lika bra efter två års användande som dag 1. Hade innan dess en androidlur som kändes seg som sirap efter ett halvår. Privat kör jag iOS men det blir nog en Windows 10-mobil nästa gång det är dags att byta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

min telefon använder jag till att ringa / smsa, ta något foto på något man skall komma ihåg ibland, samt kika comics på skithuset, mer behövs inte, telefon kan se ut hur den vill / heta vad den vill bara den fyller de kraven, det är bara en pryl / ett verktyg enligt mig

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Nu har gjort lite samma sak när plattor och telefoner har bytats ut.

Det jag har märkt är att personer är väldigt långsynta, Samsung har givit android ett dåligt ryckte med touchwiz(segt som sirap på många telefoner) plus plastigheten.

Personligen gillade jag att S3an var plastig, den tålde en del stötar som jag vet iPhone 4an inte gjorde(som tur var var det baksidan)

Men hade jag valt Android så hade jag nog valt en nexus lur, Sony(mer privat) Eller HTC om dom nu fortfarande är stora.

Samsung har tappat en del känner jag, DACen i S3an var fin men den behöll dom inte, vilket är synd.

Annars är ju iPhone enkla och dom känns rappa när dom är nya.

Samma sak när det gäller plattor. Men då ligger nog ASUS bättre till istället för Sony skulle jag säga.

Men det jag skulle komma till är att idag är det en smaksak, Folk som haft iPhone vill ha iPhone då dom gillar ekosystemet och vice versa.

Har någon haft en upplevelse som dom inte varit förtjust i så håller dom kvar vid vad dom kan och är van vid, det blir enklare så för någon som inte är insatt i allt.

När det gäller företag så är det nästan samma där. Många företag har kört windows lurar(jag är en av dom som kört det) Och då har det blivit att man gick från Windows mobile 6 t.ex till Windows phone 7/8 just för att allt lirar ok.

Lika så företag som kör Apple grejer för deras miljöer är uppsatta för att lira med det.

Det är enklare för ett företag att köra med det dom gjort innan än att byta till ett nytt ekosystem(även om det för en teknik intresserad inte är något större problem

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Fråga om batteritid.
Det om något är irriterande att ständigt behöva ladda telefonen.
Du kan köpa en 200:- telefon med sms funktion som klarar 2 veckor i ström, men en smartphone som klarar 2 dagar... teknologin när den e som sämst :/
Sen vad kan man reparera?
Iphone ja då åker du troligast på å köpa en helt ny.
Android, de flesta kan man byta ut enskilda delar vilket sparar en hel del pengar.

Så batteri å service utöver användarfunktionalitet är väl dom primärt viktigaste sakerna.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperMupster:

Du har lyckats fråga dem om saker de inte bryr sig så mycket om, det ska bara fungera helt enkelt

För dessa personer finns säkert något annat som det verkligen bryr sig om och vill ha på ett visst sätt osv...

men för den stora massan så tror jag inte att det finns ett krig mellan olika OS, det är mest vi tekniknördar som håller på
kanske det krigas lite bland tonåringar om vad som är häftigast

Poängen är ju att Jag frågat om deras behov och vad de bryr sig om, gillar de input jag fått både i forumet och i PM

Om jag inte ska såga mobilkulturen fullständigt som vissa skulle gjort så följer jag hellre min egengjorda mall och går vidare, utöka antalet frågor angående behov och gräv djupare när det kommer till användar mönster och varför vissa saker görs som de görs inom företaget.

Kan windows vara lösningen om man kör mot office och exchange men hur fungerar det mot print/scanning som är en stor del av företagets kostnader där både iOs och Android tar stor kliv framåt varje år?

Känner mig lite vilse på jobbet och trular på här på swec så inget OS krig önskas?

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Fråga om batteritid.
Det om något är irriterande att ständigt behöva ladda telefonen.
Du kan köpa en 200:- telefon med sms funktion som klarar 2 veckor i ström, men en smartphone som klarar 2 dagar... teknologin när den e som sämst :/
Sen vad kan man reparera?
Iphone ja då åker du troligast på å köpa en helt ny.
Android, de flesta kan man byta ut enskilda delar vilket sparar en hel del pengar.

Så batteri å service utöver användarfunktionalitet är väl dom primärt viktigaste sakerna.

Inget nytt utan sånt som jag tycker gemene konsument ska tänka på!

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Vet om en kommun som helt dissat Apple å därav sparat in miljon belopp per år

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

företag behöver ju det mest stabila och det som liknar den andra mest. därför dom ofta väljer iphones för alla ser likadana ut och fungerar på precis samma vis. så att felsöka en sådan är mycket lättare.

du kanske kan kolla in oneplus x som släpps 5 november?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Inget nytt utan sånt som jag tycker gemene konsument ska tänka på!

Att telefonen funkar.
Vart med om telefoner som hänger sig för att en fi** app har låst skärmen.
Att ständigt behöva ladda telefonen varje kväll för att vara säker på jag har ström så det räcker under min arbetsdag.
Att själv laga telefonen för att ett bleck på batterikontakten hade lite skit på sig.
För MIG är dessa 3 självklara saker.
Det ska bara funka å vara enkelt.
Visst kan man tycka att en ny flådig telefon är fin å frän att skryta om, men då den bränns i handen så blir du inte lika glad över skiten.
Vad är en telefon igentligen?
Du ringer, har kontakt med andra via sms/mail ... aint nothing more than that!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Vet om en kommun som helt dissat Apple å därav sparat in miljon belopp per år

Spara pengar för kunder är ju vad mitt arbete handlar om men om de redan har många apple specifika produkter i sin verksamhet så är det ju så att en övergång till ett annat OS kostar pengar tid(pengar) och ev missnöjd personal (pengar)

Faktorerna är många vid val av produkt och hör och häppna en dyrare produkt kan ge större besparingar än en billig... vanligare så faktiskt!

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Spara pengar för kunder är ju vad mitt arbete handlar om men om de redan har många apple specifika produkter i sin verksamhet så är det ju så att en övergång till ett annat OS kostar pengar tid(pengar) och ev missnöjd personal (pengar)

Faktorerna är många vid val av produkt och hör och häppna en dyrare produkt kan ge större besparingar än en billig... vanligare så faktiskt!

Enkelt, ta skiten å betala eller välj andra valet å spara pengar idag och över tid.
Ja android/windows är billigare lurar än apple.
Win lur för företag, android till fot folket.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

företag behöver ju det mest stabila och det som liknar den andra mest. därför dom ofta väljer iphones för alla ser likadana ut och fungerar på precis samma vis. så att felsöka en sådan är mycket lättare.

du kanske kan kolla in oneplus x som släpps 5 november?

Har faktiskt funderat på att föra fram Oneplus X inom mitt eget företag om min chef nu kan sluta krama sin Iphon 4 någon gång

Helt allvarligt så vill ju alla att det bara ska fungera och med det menar jag ALLT man vill använda, min orginalfråga hoppas jag förstås av alla men ni och jag kan alltid skriva om den lite så länge inget OS krig uppstår.

Alla vet att iOS funkar (Mina barn kör iOS, jag har en gammal samsung mini s4) vi är alla nöjda för det funkar för våra behov men vi kan ju bli skeva i vad som är bäst eller vad som fungerar bäst i och med att vi människor ser ifrån erfarenheter när vi ger råd!

*skrev en massa skit men insåg att svaret har jag och har haft en lång stund* Fanboys will be fanboys, vi som jobbar med produkterna ser verkligheten och kan om vi vill styra den men som det ser ut så är tillverkarna väldigt jämbördiga... Pris, batteritid, tillbehör, och möjlighet att integrera i verksamheten lär avgöra... Och ja! sådana som jag visar dem möjligheterna och om ni visste hur ofta jag som simpel säljare får ett samtal som börjar med : Hej! Jag ringer från XXXXX bla bla bla sälj min produkt och ni vinner på det!?!

Jag frågar ju detta för att jag vill ha nöjda kunder i första hand och inte att leverantörerna ska styra hur jag tänker!

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Enkelt, ta skiten å betala eller välj andra valet å spara pengar idag och över tid.
Ja android/windows är billigare lurar än apple.
Win lur för företag, android till fot folket.

De winlurar jag har ute har jag faktiskt bytt en gång eller två...

Aldrig till andra märken men till vassare modeller

Lägst klagomål och minst skit som jag som säljare brukar säja men också mest support första året, år två är supporten obefintlig.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Vart hittade du dessa personer som inte verkar vara helt fast i sina telefoner?
Många verkar ju kräva lyset från skärmen som vi andra dödliga behöver D vitamin från solen.
Fast de kanske ljuger när du frågat (eller faktiskt inte har koll på att de spenderar 5h+ om dagen på telefonen) =D

Använder själv min tele ganska lite, har på sex år och några månader skrapat ihop 50 timmar taltid och 5000~ sms, 100~mms. Det är en smartphone men har aldrig orkat skaffa internet till den

Folk bråkar väl för att försvara sin dyra köp eller andra dumma orsaker. Vissa argument folk kommer med om varför deras telefon är bäst är helt sjuka. Alltid intressant när t.ex Apple släppt ny telefon och pushar för "nyheter" som alla andra haft i många år. Sen kommer någon som totalt köpt reklamen och tror att Apple är först och bäst

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

När jag läser allt det här så känns det bra att fortfarande inte ha en smarttelefon. Vill inte ha, tänker inte skaffa. Kör fortfarande på min urgamla samsung. Använder endast mobil för att ringa, sms:a. Resten använder jag datorer till. Fotografera använder jag en kamera till.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Oneplus X måste man väl ha invite för? Så att rekommendera en sån lär inte bli bra fram tills att man kan köpa den utan invite.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Om man bortser från oss som faktiskt är teknikintresserade och kollar på gemene man så vill de bara ha något som funkar. Där brukar iOS vara bäst, även om vi här på SweC oftast föredrar Android för vi vill anpassa telefonen mer.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Man får vad man betalar för så att säga...

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk

När jag gick i skolan så använde jag min mobil ganska mycket, men nu i dagsläget så är det för att få kontakt med nära och kära. Använder mest bara datorn annars.

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Hade innan dess en androidlur som kändes seg som sirap efter ett halvår.

Blir hårdvaran i en android-lur sirap efter ett halvår? Det har inget med diverse kassa appar användaren installerar att göra?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Gmail eller andra Googlefunktioner kanske är bättre optimerade på Android än iOS men annars vet jag inte.

Det är i många fall tyvärr tvärt om. Googles appar fungerar utmärkt på iOS, bra flyt, snabba uppdateringar(ibland snabbare än android). Antingen så har de ett otroligt kompetent iOS-utvecklarteam eller så fokuserar de mycket på att deras tjänster funka så bra som möjligt på andra OS.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lossah:

Blir hårdvaran i en android-lur sirap efter ett halvår? Det har inget med diverse kassa appar användaren installerar att göra?

Jag har en Xperia Arc liggandes i någon låda här hemma. Den var plågsamt långsam, och jag bytte ut den efter 2 år. Gjort flertalet fabriksåterställningar efter bytet. Du kan ana hur förvånad jag var när jag i våras såg en tjej med en Xperia Arc ... med tanke på att folk trollar fram pengar för de dyraste telefonerna så tror jag inte att hon hade några som helst problem med den.

OnT: om företaget i fråga tänker hantera telefonerna på något vettigt sätt, med epost, säkerhet, remote wipe osv så är iPhone enklare både för företaget och användarna.

Android vs iPhone-debatten passar inte in i företagssammanhang.

Permalänk

One Plus mobilerna, sköts inte all service genom just One Plus då? Kanske inte är så aktuellt i företagsvärlden? Såvida man inte kan ha ett lager med reservtelefoner förstås.

Sedan borde väl mycket ha att göra med hur man ställer in sina mobiler.
Android i grundutförande dränerar ju batteriet väldigt snabbt. Går dock att stänga av uppdateringar och synkroniseringar så det räcker betydligt längre.

Just ja, i och med Android 6 har åtminstone mitt batteri klarat sig bättre.

På tal om uppdateringar.
En sak som jag blir fullkomligt jävla vansinnig på är appar som uppdateras automatiskt.
Missförstå mig rätt nu. Givetvis är det bra att dom är fräscha, men om man t.ex. har en app man inte använder så ofta, och den ändrar utseende nästan varje gång man använder den kan man bli tokig!
Jag har stängt av automatiken här, och väljer istället själv när jag uppdaterar apparna. Mycket trevligare att ha koll på det så man slipper gå igenom en massa "senaste funktionerna osv" skärmar innan man kommer in i programmen.

Så, jag tror mycket av användbarheten ligger i hur väl man känner igen sig i sin mobil. Det är alltid kul med lite förändring, men blir det för mycket börjar det kosta mycket tid att lära sig på nytt, sådant som man nyss kunde.

Vad gäller mitt eget val av mobil. Tja, jag har kört Android länge. Började med att lägga in någon fulrom på en gammal HTC TyTn II, en windows mobile dvs, vilket fungerade sådär. Det har ju utvecklats en del sedan dess.
Jag tycker att Android har erbjudit en ganska bra upplevelse till ett generellt rimligt pris. Bortser man från toppmodellerna så går det att köpa ganska ok Androidlurar för rätt beskedliga pengar.
Flytet i operativet börjar dessutom kännas bra nu. Tidigare var jag alltid avundsjuk på flytet i iOS enheter, men inte nu längre.

Däremot känner jag att det skulle vara kul att testa något annat. Därför måste jag säga att jag är väldigt nyfiken på Lumia 950. Jag hoppas verkligen att det kommer att ta fart med appar till dom. Inte för att appar är allt här i världen - mesta tiden jag använder telefonen använder jag webbläsaren - men vissa saker skulle jag sakna mycket. Sonos appen t.ex.
Dock håller nog min Nexus 5 ett litet tag till så med lite tur hinner det ta fart.

Jag använder endast telefonen privat. Jag har inget behov av den i jobbet, även om jag har den med mig.

Visa signatur

.:bjorn