Permalänk
Proffsmobbare

Började arbeta på nya toppanelen, fortfarande många timmar kvar på den men man kanske kan få en idé om hur det blir.

Permalänk
Proffsmobbare

Tillbaka med lite mer!

Spenderade kvällen med att passa toppen till fronten, men nu går den att öppna.

Permalänk

@Laine: trillade in här av en slump och har nästan tittat på alla dina galleri bilder nu! Sjukt imponerad! Älskar den stilrena metallen, riktigt fräscht! Dock så är man inbiten ps4:are, så jag måste fråga om du har nått ps4 projekt på gång?

Ursäkta för offtopic fråga: på ditt ombyggda Corsair Stafe, vad är det för träslag du har som skydd? Behandlat på något särskilt vis för att det ska bli extra skönt? Funderar på att göra ett själv nämligen.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Nigindraux:

@JaZid: trillade in här av en slump och har nästan tittat på alla dina galleri bilder nu! Sjukt imponerad! Älskar den stilrena metallen, riktigt fräscht! Dock så är man inbiten ps4:are, så jag måste fråga om du har nått ps4 projekt på gång?

Ursäkta för offtopic fråga: på ditt ombyggda Corsair Stafe, vad är det för träslag du har som skydd? Behandlat på något särskilt vis för att det ska bli extra skönt? Funderar på att göra ett själv nämligen.

Roligt att höra! Hoppas resten var lika underhållande att bläddra genom.

Ek är det jag tillverkar handledsstöd av, det i galleriet är behandlat med kaffe och utelasyr, sedan åldrat i omgångar för att bilda lager. Förseglade med inredningslack till båtar.

Lite mer vind i seglet på projektet:

Det var inte ett lätt beslut, men nu är sidopanelerna grundade och ska förberedas för lack.

Ska försöka ta mig en vända till Biltema och köpa riktig polerutrustning till resten av aluminiumet, kanske kan man få till en högglanspolering.

Permalänk
Proffsmobbare

Polerade upp grillar och topp lite igår, ska fortsätta med ramen och insidan.

Permalänk
Medlem

Läder. That is all....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Tycker att du har snöat in dig på "aluminium-looken". Var häftigt i början. Men det fungerar inte tre gånger i rad.

Det fungerar alltid. Även om man personligen avskyr omålat.

Permalänk
Proffsmobbare

Pillat vidare och kryssat av saker från listan, nästan bara lack kvar nu.

Justerbart stopp till frontgrillen.

En täckplatta runt optiska enheten.

Och en lite mer retro sleeve för interna kablaget.

Kan tänka mig att sleevingen inte faller alla i smaken, men jag ville ha något roilgare och tidsenligt, i stil med 1930-talsstuket över det yttre.

Permalänk
Medlem

Så himla snyggt! Älskar stilen. Sleevingen passar perfekt dessutom. Hade vart kul att se inslag av trä och åldrat läder någonstans. Kanske handkontrollerna?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av maniac:

Så himla snyggt! Älskar stilen. Sleevingen passar perfekt dessutom. Hade vart kul att se inslag av trä och åldrat läder någonstans. Kanske handkontrollerna?

Funderade på det, men svårt att implementera! Förhoppningsvis i framtida byggen dock.

Bytte till en slimfläkt och fick tolka en adapter. Kanske finns det någon som har nytta av min taskiga ritning i framtiden.

I övrigt är det mest lackering som skett sedan sist.

Permalänk
Proffsmobbare

It's alive!

Så galet skönt att den fungerar, egentligen bara förlängning av antennen mellan wifi-kort och frontpanel (anledningen till att wirelesskontrollen inte är uppkopplad på bild) kvar på det interna.

Permalänk
Medlem

Riktigt unikt och bra blir det här, varit lite frånvarande på swec, men nu är jag tillbaka igen

Är det en egen liten ram på skärmen jag ser?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Detta bygget är så galet bra gjort! Nästa projekt kanske kan bli ett PS4?

Permalänk
Avstängd

Hade faktiskt varit skitsnyggt om du vänt det ett kvarts varv så att den gamla toppen du skippade hade blivit fronten och fronten hade blivit toppen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Nizr:

Riktigt unikt och bra blir det här, varit lite frånvarande på swec, men nu är jag tillbaka igen

Är det en egen liten ram på skärmen jag ser?

Välkommen tillbaka! Ramen är något jag gjorde i samband med tangentbordsprojektet för någon månad sedan.

Skrivet av Loleo:

Detta bygget är så galet bra gjort! Nästa projekt kanske kan bli ett PS4?

Tack så mycket! Xboxen är bara något jag fick över i samband med ett annat projekt, har ingen PS4 alls tyvärr.

Skrivet av Mizzarrogh:

Hade faktiskt varit skitsnyggt om du vänt det ett kvarts varv så att den gamla toppen du skippade hade blivit fronten och fronten hade blivit toppen.

Det var inte alls en dum idé! Den gamla toppen ligger på en hylla redo att användas i något annat bygge så det är inte omöjligt att det blir så!

Avslutade projektet häromdagen, postade även ett galleri:

http://www.sweclockers.com/galleri/13880-laines-zephyr

Ett litet urval av bilder på den färdiga produkten.

Tack så mycket för att ni följde projektet!

Permalänk
Medlem

wow vilket bygge!

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10