App sökes: Simpel "anteckningskalender" (android)

Permalänk
Medlem

App sökes: Simpel "anteckningskalender" (android)

Fått en Samsung Galaxy Tab A från firman som vi använder i jobbet. Vi ska dokumentera vårat arbete efter dagens slut, vad vi har gjort, arbetstimmar, samt timmarna våra maskiner har gått. Aldrig använt Android innan och har inte hittat någon app hittills som passar.

Det är väldigt simpelt, jag vill helt enkelt ha en kalender likt den redan integrerade klandern som finns i plattan. Men jag vill bara kunna klicka på ett datum och sedan ska man direkt bara kunna skriva ner anteckningar likt Word. Problemet med nuvarande kalender är att man bara kan skriva in påminnelser.

TL:DR: Kalender+Word i ett. Inget annat lull-lull behövs.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Perfekt, "jorte" var en app som är funkis tillsvidare. Danke schö.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saiibot:

Fått en Samsung Galaxy Tab A från firman som vi använder i jobbet. Vi ska dokumentera vårat arbete efter dagens slut, vad vi har gjort, arbetstimmar, samt timmarna våra maskiner har gått. Aldrig använt Android innan och har inte hittat någon app hittills som passar.

Det är väldigt simpelt, jag vill helt enkelt ha en kalender likt den redan integrerade klandern som finns i plattan. Men jag vill bara kunna klicka på ett datum och sedan ska man direkt bara kunna skriva ner anteckningar likt Word. Problemet med nuvarande kalender är att man bara kan skriva in påminnelser.

TL:DR: Kalender+Word i ett. Inget annat lull-lull behövs.

DigiCal har vad du söker, och är dessutom tveklöst en av de bästa kalenderapparna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saiibot:

Fått en Samsung Galaxy Tab A från firman som vi använder i jobbet. Vi ska dokumentera vårat arbete efter dagens slut, vad vi har gjort, arbetstimmar, samt timmarna våra maskiner har gått. Aldrig använt Android innan och har inte hittat någon app hittills som passar.

Det är väldigt simpelt, jag vill helt enkelt ha en kalender likt den redan integrerade klandern som finns i plattan. Men jag vill bara kunna klicka på ett datum och sedan ska man direkt bara kunna skriva ner anteckningar likt Word. Problemet med nuvarande kalender är att man bara kan skriva in påminnelser.

TL:DR: Kalender+Word i ett. Inget annat lull-lull behövs.

Jag rekommenderar starkt att du laddar ner colornote. sviiiiiiiiiinigt enkel app för att göra anteckningar baserat på färger (9 olika o välja bland) och när du sen är i kalenderläget/månadsöversikten så ser du dagarna med colornotes som små färgprickar (gör du som jag har du en färg för viktigt, en för familj, 1 för skola etc etc) så man lätt ser om det är något som ska göras under månaden. jag brukar köra widgeten också för dagens planering vilket gör att jag får en ruta med 1 rad per sak som ska göras.

finns även to-do lista där man kan kryssa i ruta för varje sak när det är klart.. visar även dagens to-do i statusfältet som ej går att ta bort (går säkert o fixa i settings men ja gillar de då de e riktigt in your face så man inte kan glömma bort)

seriöst, kan verkligen inte rekommendera någon annan app för att hålla koll på saker, jag är jätte glömsk och jag vill ha en snabb anteckningsapp där ja inte ska kryssa i massa alarm o skit som gör att de tar 5 min o göra en anteckning när de borde gå på 15-30 sek, som med Colornote.. Den kan även synkas med googlekontot så du inte behöver oroa dig för backup.

Detta är verkligen den enda kalender/anteckningsappen jag använt i 5 år nu. Tveklöst den bästa appen utan massa krusiduller som saktar ner din produktivitet!!!!!!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.socialnmobi...

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A