Permalänk

Tips för bättre backlit Corsair K65

Hej! Som titeln säger undrar jag om någon har några idéer om vad man kan göra för att få ljuset att reflektera bättre för som de flesta vet är t-bordet i borstat aliminium. Detta gör att grunden av tangentbordet inte reflekterar speciellt bra. Hjälper det att koppla båda sladdarna i USB 3.0 eftersom att ljuset kräver mer ström ?

Mvh Max

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av danielssonmaz:

Hej! Som titeln säger undrar jag om någon har några idéer om vad man kan göra för att få ljuset att reflektera bättre för som de flesta vet är t-bordet i borstat aliminium. Detta gör att grunden av tangentbordet inte reflekterar speciellt bra. Hjälper det att koppla båda sladdarna i USB 3.0 eftersom att ljuset kräver mer ström ?

Mvh Max

Hej Max,

Det hjälper inte att sätta i båda sladdarna i USB 3.0. Du kan ju ändra styrkan på bakgrundsbelysningen i tre lägen, men annars vet jag inte vad man kan göra för att få det att lysa ännu mer.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Du menar att plattan under själva tangenterna är av aluminium och därav inte reflekterar bra ?

Ifall detta är fallet så kan du säkert skära ut en bit vit eller genomskinlig tunn plast som du lägger under tangenterna.

Detta borde göra så att ljuset reflekteras bättre

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11