Nytt Grafikkort intel i5 3 skärmar

Permalänk
Medlem

Nytt Grafikkort intel i5 3 skärmar

Hej! Har insett att nytt grafikkort är ett måste om jag ska köpa 3skärmar @1080.

Det jag har nu är

Radeon 6950
I5 2500k
8gb ram
850w kvaliteagg

Vilket grafikkort kan vara lämpligt? Har alltid lagt mig runt 2-2,5k för grafikkort men vad jag kan se verkar det som att såna där dyrare prestandakort står sig bra rätt länge både i pris och prestanda.

Kan tänka mig att gå upp ett par snäpp i pris denna gång, vad är värt att skaffa utan resten flaskar allt för mycket?

Permalänk
Medlem

Om du är villig att spendera 3290:- så är R9 390 ett bra köp!
https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/sapphi...

Annars är R9 380 precis i din tänkta prisklass.
http://www.inet.se/produkt/5411442/sapphire-radeon-r9-380-4gb...

Själv skulle jag rekommendera att lägga lite extra stålar på att få ett R9 390.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem

Har kollat just på dom korten, orkar ett 380 med 3 skärmar? Kollade upp längden måste kolla upp om det går att möblera om i chassit, då mitt 6950 på 29,5cm precis gick in på längden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majesty:

Har kollat just på dom korten, orkar ett 380 med 3 skärmar?

Ska du spela eller söker du arbetsyta?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Oj kan vara bra att tala om ja, ja jag ska spela Fallout hårt moddat Skyrim Dirt Rally mm räcker det med 4gb minne då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majesty:

Oj kan vara bra att tala om ja, ja jag ska spela Fallout hårt moddat Skyrim Dirt Rally mm räcker det med 4gb minne då?

Skickades från m.sweclockers.com

Ska du spela på alla tre skärmarna samtidigt eller bara en?

Permalänk
Medlem

På alla 3 samtidigt ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, vill du ha bra flyt med 3x1080 är det att rekommendera att du siktar på iaf SLI 970's eller AMD's motsvarighet om du lutar mot det röda laget. Väl värt att hålla koll på hur mkt VRAM du kommer göra av med också, då det kan innebära att du få gå upp till 980 eller högre iaf hos Nvidia.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Ärligt talat, vill du ha bra flyt med 3x1080 är det att rekommendera att du siktar på iaf SLI 970's eller AMD's motsvarighet om du lutar mot det röda laget. Väl värt att hålla koll på hur mkt VRAM du kommer göra av med också, då det kan innebära att du få gå upp till 980 eller högre iaf hos Nvidia.

Ja men som du sa så kanske han måste gå upp till ett 980 för att få tillräckligt med vram men ett r9 390 har 8gb så kommer inte bli ett problem med amd bara nividia som är fast med lite vram o dom är billigare

Permalänk
Medlem

Med den budgeten och en tänkt upplösning på 75% av 4k så blir det nog svårt. Kolla på benchmarks med 980ti i 4k upplösning och lägg på 33% så har du den fps du får. 980ti kostar dock runt 7000kr.
Ska du lägga 2000kr och spela på 3 skärmar så har jag inga bra tips, beggat 290x är väl mest valuta för pengarna men kommer ändå bli skit. Ska du köpa nytt så kanske 2st 390 med 8gb Vram men då är vi uppe på 6600kr ungefär.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Begagnade marknaden är din vän om du höjer din budget till 3k så kan du få en 390/x.

Permalänk
Medlem

3k är inga problem alls men börjar vi prata kort för 7k så måste jag ta mig en rejäl funderare då jag inte ens köpt skärmarna än.. Jag köper hellre ett kraftigt än kör sli cf

390x är det stor skillnad mot vanlig 390?

Tack för alla svar!

Skickades från m.sweclockers.com