Varför finns ingen andrahandsmarknad för PC-spel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

ja.

det du köper från t.ex. g2a är antingen gift keys eller scannade cd-keys från t.ex ryska skivor som blir låsta till steamkontot de används på

Hur kollar man om man är ägaren till dem?

Permalänk

Hur menar du? Har du använt koden på ditt konto så är det låst till det kontot och koden är sen värdelös.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

Hur menar du? Har du använt koden på ditt konto så är det låst till det kontot och koden är sen värdelös.

Citerade du mig?

Permalänk
Inaktiv

Hade denna fråga kommit för 10-15 år sedan hade jag kunnat säga att det fanns gott om andrahandsspel att tillhandahålla för PC då det vanligtvis bara fanns en simpel CD/DVD-skiva och en nyckel för att installera.

Idag är det helt åt pipsvängen med andrahandsmarknaden för PC-spel, spel säljs mestadels digitalt eller på skiva där om du har tur 25% av spelet ingår för att sedan laddas ner och aktiveras i STEAM vilket gör det omöjligt att sälja vidare.

Tyvärr får jag säga är det lite detta som fått mig tappa allt vad nya spel heter.
Jag bor mitt ute i ingenstans och sitter med mobilt bredband på 6Gb och har noll möjlighet att ladda ner resten av ett spel som köpts på skiva.

Visst förstår jag att de vill slippa piratkopiering men det fungerar inte då många spel ändå piratkopieras.