Android appar för WP10 Lumia 950

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Android appar för WP10 Lumia 950

har hört å läst lite här å där att WP 10 ska underlätta för android appar, förstår inte riktigt hur de ska gå till. Nån som vet mer ingående?
hade varit bra å veta då man använder vissa appar som authentication dosor till sina online spel i mobilen och diverse annat
Om detta är sant, är detta mobilen som kommer slå in Windows på mobilmarknaden på riktigt? Har personligen alltid kännt att just Nokia/Microsoft varit lite i utkanten hittils. Kan ha fel dock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Ingen koll alls egentligen men har för mig jag läste något om att utvecklarna kunde ta sin androidapp och göra om den till en windowsapp relativt enkelt men att vissa saker inte kanske skulle fungera som på android beroende på vad man hade gjort med appen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Det du tänker på går under namnet "Project Astoria" sist jag hörde så pratar man om en release under 2016, sen är det upp till utvecklarna att uppdatera sina appar eller inte.

Ett litet klipp med mer information.
https://www.youtube.com/watch?v=zltNsxV5OeA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Får hoppas att de blir en stor grej, jag gillar konkurrens och att fler märken hittar sig in på marknaden. Hoppas på Lumian