Avregistrering av nyhetsbrev från Telia funkar inte tydligen.

Permalänk
Inaktiv

Avregistrering av nyhetsbrev från Telia funkar inte tydligen.

Får nyhetsbrev var och varannan vecka från Telia och varje gång väljer jag att avregistrera det via länken i brevet i hopp med att det ska sluta komma fler.
Så här har det hållit på i långt över ett år nu och jag hittar ingenting under Mina Sidor där jag kan stänga av det permanent.

Jag inser att jag kanske måste lyfta luren nu och slå en pling till Telia, men varför ha en avregistreringsknapp som inte fungerar uppenbarligen?

Jag startar en tråd i hopp om att någon kanske vet var man kan stänga av det permanent utan att behöva lyfta luren och ringa.

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Får nyhetsbrev var och varannan vecka från Telia och varje gång väljer jag att avregistrera det via länken i brevet i hopp med att det ska sluta komma fler.
Så här har det hållit på i långt över ett år nu och jag hittar ingenting under Mina Sidor där jag kan stänga av det permanent.

Jag inser att jag kanske måste lyfta luren nu och slå en pling till Telia, men varför ha en avregistreringsknapp som inte fungerar uppenbarligen?

Jag startar en tråd i hopp om att någon kanske vet var man kan stänga av det permanent utan att behöva lyfta luren och ringa.

Tack på förhand!

Se telefonsamtalet som en kompetensutveckling som du kan skriva i ditt cv, tro mig du kommer ha stor nytta av denna kunskap i livet. Själv får jag flera gånger i veckan ringa och klaga hos olika aktörer som både finns inom och utanför landet.

Det finns otroligt massa datatjänster som inte fungerar, man kan vänta i åratal på att de ska åtgärda det, eller så kan man påpeka för de som bedriver tjänsten att det inte fungerar. Där man kan börja med mail, fungerar inte det så ta och ring, fungerar inte ens detta, ja då är det inte dumt att skapa en tråd här och eventuellt ringa Aftonbladet.

Telia har annars ett forum, skapa en tråd där med samma text som här:
https://forum.tewss.telia.se/

*edit*
Jag menar inte på något sätt vara taskig, jag själv ville hellre ej ringa i mina yngre dagar tills jag blev 30 och fick ett visst teknikjobb, där regeln är ring och klaga eller få sparken. Och det har varit mer nyttigt än vad jag först tyckte.

Permalänk
Inaktiv

Kul att du nämner just 30, fyller det om en månad nämligen.

Och det handlar inte om kompetensutveckling som man kan skriva i sitt CV utan det handlar om att det är en ren skär plåga att ringa till företag och myndigheter idag.

Är det inte långa telefonköer så är det oändligt med knappval man måste göra bara för att få prata med en levande själ och inte en dataröst. Dessutom så brukar de ringa upp efteråt och ska ställa en massa frågor om hur samtalet gick och all annan smörja.

Jag drar mig in i det sista att ringa, därför vände jag mig hit i hopp om att få hjälp.

Varför ha en knapp som säger "Avregistrera" om det aldrig fungerar? Det fungerar ypperligt för alla andra företag varför inte för Telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Kul att du nämner just 30, fyller det om en månad nämligen.

Och det handlar inte om kompetensutveckling som man kan skriva i sitt CV utan det handlar om att det är en ren skär plåga att ringa till företag och myndigheter idag.

Är det inte långa telefonköer så är det oändligt med knappval man måste göra bara för att få prata med en levande själ och inte en dataröst. Dessutom så brukar de ringa upp efteråt och ska ställa en massa frågor om hur samtalet gick och all annan smörja.

Jag drar mig in i det sista att ringa, därför vände jag mig hit i hopp om att få hjälp.

Varför ha en knapp som säger "Avregistrera" om det aldrig fungerar? Det fungerar ypperligt för alla andra företag varför inte för Telia.

Rappoertera skiten som spam/phishing så slipper du se deras mail.

Permalänk
Medlem

Skicka ett mail till kundtjänst att avregistreringen inte fungerar och att du vill bli avregistrerad. Det finns ett EU-direktiv som skall tjäna till att det är olagligt att skicka oönskad reklam/nyhetsbrev, i Sverige finns det direktivet realiserat som en lag. Vilket direktiv det är eller vilken lag kan jag inte på rak arm tyvärr.