Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Tiamat:

Benen ser smala ut utan hår men hon väger redan 4,3 kg. Hon är lite över ett år.

4.3kg på en ettårig hona , det var ganska bra vikt , slår honorna jag haft under åren med ett kilo eller så , ser inte tjock ut heller.

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Trädvy Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av mr_sQuinty:

4.3kg på en ettårig hona , det var ganska bra vikt , slår honorna jag haft under åren med ett kilo eller så , ser inte tjock ut heller.

Ja jag är förvånad då den andra bondkatten är också en hona som är över 8 år och hon är lite rund och väger också 4,3 kg. Det är pälsen på bondkatten som gör att den ser större ut.

Enligt uppfödarna så är Ripley tyngre än sin mamma.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Cequence:

Hej, va gör du husse ? kan ja tugga på de här kablarna här bakom ? ok tack då gör ja det :), vadå NEJ! ?

https://i.imgur.com/G5a8VVF.jpg

Den bilden var ju för rolig 😃👍🏼

Skickades från m.sweclockers.com

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊
Registrera dig med min länk och få ett kostnadsfritt Revolut-kort: revolut.com/referral/jonata69i5

Sign up with code DG8RYO9D & get £5 https://curve.page.link/gzz3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

I nättras låg jag och katten i soffan. Helt plötsligt bokstavligt talat hoppar katten rakt upp i luften. Två sekunder senare tokrusar han ut i köket. Lite udda men inget jättekonstigt med tanke på att han kan springa till köket bara man reser sig från soffan i förhoppning om att få mat.

Jag och vår andra sömndruckna katt glor på varande frågandes om han helt enkelt drömt om mat eller om han såg en harkrank (som är nästan lika gott som mat). Eller nja, de kanske inte är lika goda men de kan få en att känna sig som en mästerjägare med tanke på att det enda den katten kan fånga är harkrankar, ödlor och döda fåglar.

Efter ett tag hör vi däremot ett till hopp följt av en jävla massa knattrande, som att någon knäppte med tungan jättesnabbt. Vår katt som är lika dålig jägare som han är slö och korkad har lyckas fånga en fladdermus. När och hur fladdermusen kom in i huset är höljt i dunkel, jag var lika konfunderad som vår andra katt som även han halvt sovande tvingat sig till köket för att se vad som händer.

Trots att den andra katten är en jägare av rang kunde han inte mer än att glo på den varelse som varken var fågel eller mus. Dessutom lät den ju något fruktansvärt konstigt.

Det slutade i alla fall med att jag fick stänga in korkbollen (katten dvs) i badrummet medan jag tog ut fladdermusen. Jag trodde att det skulle bli ett helvete med tanke på hur snabbt de flyger men den var snäll nog att ligga på rygg och spela död. Det var bara när man rörde han som det knattrades en massa. Så fort jag ställde ner han på altanen sa det swish så flög han iväg, så jag hoppas att han inte fick några allvarliga skador.

Kul med katt.