Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Huh, blev först lite osäker på om jag vågar se en film med katter efter att sett en netflix-doku igår om 1 Boy 2 Kittens.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

@Bascule666: Huh, blev först lite osäker på om jag vågar se en film med katter efter att sett en netflix-doku igår om 1 Boy 2 Kittens.

Såg också den igår, lovar att min lilla videosnutt är helt fri från alla former av plågeri av katter.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Länk? Sökt lite men hittar inte... och vågar inte klicka på en del av länkarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Länk? Sökt lite men hittar inte... och vågar inte klicka på en del av länkarna.

?? Vad är det du söker efter?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

?? Vad är det du söker efter?

" .... efter att sett en netflix-doku igår om 1 Boy 2 Kittens."

Den 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

" .... efter att sett en netflix-doku igår om 1 Boy 2 Kittens."

Den 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Denna länken ligger bakom en betalvägg men här är dokumentären: Tassarna bort från katterna....

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Såg också den igår, lovar att min lilla videosnutt är helt fri från alla former av plågeri av katter.

Det är jag helt övertygad om. Men det var det som dök upp i mitt huvud.
Jag har bara sett dokumentären och det lilla de visar där räcker, sen gör tankarna resten. Jag skulle aldrig orka se hela filmerna.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Hade lite insomnia tidigt i morse och fick för mig att filma lite med nya mobilen (Huawei P30 Pro) och här är resultatet. Helt spontant och noll tanke bakom...

https://www.youtube.com/watch?v=mP3qqEn7bwM

Kul med lite videos också. Den där kontorsstolen har fått lite stryk såg jag Är det enbart katternas verk?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Äh det är ju en IKEA-kontorsstol så det är bara att handla nytt - har man katter hemma så man räkna med möbelslitage - ganska mycket sådan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kul med lite videos också. Den där kontorsstolen har fått lite stryk såg jag Är det enbart katternas verk?

Yepp, den var i utmärkt kondition tills Zelda flyttade in 2015 sedan med varje efterföljande katt (de lär av varandra) har det bara rasat åt helsike...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Om man funderar på varför man har så mycket katthår i bostaden så kanske denna bild kan ge en aning upplysning.

Karas hår (semi-långhårig Turkisk Van) efter en hyfsad räfsning med en knivliknande "ullkniv" som jag tyvärr inte vet vad det är för fabrikat (inköpt på Arken Zoo för flera år sedan):

Dessvärre är det ännu jäkligare en det ser ut, runt 40% ligger redan i soppåsen. När jag försökte suga upp det hela så storknade till och med min förträffliga Dyson V10 som brukar glida igenom allt. Det sprutade katthår år alla håll och behållaren för skräp var proppfull på 30 sekunder...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Kissarna glider runt en vanlig dag. Intressant med den utmärkta "vidvinkeln" på min Huawei P30 Pro som kör med 19.5:9 vilket kanske förlåter lite att den saknar 16:9 för foto (video är en annan sak, där finns 16:9 i 1080p).

PS! Denna bild är inte tagen med vidvinkelalternativet i kamera-appen. Telefonen är som en jäkla systemkamera...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Om man funderar på varför man har så mycket katthår i bostaden så kanske denna bild kan ge en aning upplysning.

Karas hår (semi-långhårig Turkisk Van) efter en hyfsad räfsning med en knivliknande "ullkniv" som jag tyvärr inte vet vad det är för fabrikat (inköpt på Arken Zoo för flera år sedan):

https://i.imgur.com/Jk9VH10.jpg

Dessvärre är det ännu jäkligare en det ser ut, runt 40% ligger redan i soppåsen. När jag försökte suga upp det hela så storknade till och med min förträffliga Dyson V10 som brukar glida igenom allt. Det sprutade katthår år alla håll och behållaren för skräp var proppfull på 30 sekunder...

Ja katten producerar bara päls och förädlar mat till kattskit....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

yay.... stackars ture har fått en böld i tassen. veterinär 11.30 idag.

update. allt gick bra, han ligger just nu helt utslagen på soffan.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ripley har varit hos oss i över ett år nu. Hon stormtrivs och det blev en bra balans emellan de andra katterna. Hon ligger oftast och sover på benen.

Wolfing out gjorde att hon ser inte så mörk ut längre inget hår på benen eller tassarna. Hon ser väldigt kal ut mer silvrig/grå. Troligtvis kommer hon inte se annorlunda ut. Pälsen är väldigt mjuk och len fast den ser sträv ut.

Permalänk
Medlem

Myshög varje dag och ett evigt kurrande i Siameshögen

Olivia vår lilla tjej hon vill för det mesta sitta med vid datorn när man spelar av någon anledning ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Den 6:e december fick vi hem Ebba. Hon var väldigt skygg i början men nu kör hon rally över hela lägenheten och tillåter oss att klappa henne när hon vill. Hon har imponerande bollsinne för att vara fyra månader ung. Hon är såklart knasig som en katt så man får skratta varje dag

Här ett foto som jag postade på reddit/aww för nån vecka sen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

https://i.imgur.com/J3nHIET.jpg
https://i.imgur.com/UliFMY7.jpg

Myshög varje dag och ett evigt kurrande i Siameshögen

https://i.imgur.com/GRDxcsF.jpg

Olivia vår lilla tjej hon vill för det mesta sitta med vid datorn när man spelar av någon anledning ^^

Lite offtopic men är det en CRT skärm? Tycker ramen ser väldigt bred ut

Skrivet av Tiamat:

Ripley har varit hos oss i över ett år nu. Hon stormtrivs och det blev en bra balans emellan de andra katterna. Hon ligger oftast och sover på benen.
https://i.imgur.com/Wwtge1O.jpg

Wolfing out gjorde att hon ser inte så mörk ut längre inget hår på benen eller tassarna. Hon ser väldigt kal ut mer silvrig/grå. Troligtvis kommer hon inte se annorlunda ut. Pälsen är väldigt mjuk och len fast den ser sträv ut.
https://i.imgur.com/RxIe3BC.jpg

Av någon anledning så tycker jag katten ser lessen ut

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av AMD-FX:

Av någon anledning så tycker jag katten ser lessen ut

Kan nog ha att göra med att den inte har något hår ovanför munnen. Men hon är glad för det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Lite offtopic men är det en CRT skärm? Tycker ramen ser väldigt bred ut

https://www.komplett.se/product/1090437/datorutrustning/bilds...

Långt ifrån en CRT skärm ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Kara i rörliga bilder:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Det är tur för Zelda att det inte är en svansmätartävling

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

https://i.imgur.com/J3nHIET.jpg
https://i.imgur.com/UliFMY7.jpg

Myshög varje dag och ett evigt kurrande i Siameshögen

https://i.imgur.com/GRDxcsF.jpg

Olivia vår lilla tjej hon vill för det mesta sitta med vid datorn när man spelar av någon anledning ^^

Lysande!! Spock hälsar:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är tur för Zelda att det inte är en svansmätartävling

He, he, turkarna kommer alltid att vinna alla svansmätartävlingarna!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Bildexpert

Jag känner för att ägna ett inlägg åt den sibiriska katten Willy. Han kom till oss i september 2016 och var väldigt stor. Stor som i lång och rejäl, med rätt mycket päls. Hans tassar var så fluffiga att han aldrig lyckades använda klorna på något annat än klösbrädan. Trots att han var en f.d. innekatt var han mycket nyfiken och social av sig. Om någon var hemma ville han alltid göra en sällskap. Åt man middag gick det att skjuta ut en av stolarna runt bordet så satte han sig där. Och värst av allt var att han verkligen kunde öppna dörrar på egen hand, genom att våldsamt slänga sig på dörrhandtagen. Många nätter blev halvt sömnlösa på grund av det. Gnällig som få var han också, men ack så mysig katt.

Willy innan han flyttade till oss.

Willy har flyttat till oss. Han är bestämd och ska bestämma.

Willy spanar och lurar från en bokhylla.

Willy blir subjekt när jag provar att fotografera anamorfiskt för första gången.

Willy håller koll.

Två veckor efter föregående bilden togs (juli 2018) kom en dag då han var ute länge. Vi började leta och det dröjde ett tag, men till sist hittade vi honom i ett dike intill en närliggande väg. "Willy!" skrek min mamma och han svarade med ett "Mjauuuu...". Han hade blivit träffad i huvudet av en bil och kunde inte ta sig därifrån. När vi bar hem honom kände vi att han fortfarande var stark och borde inte ha legat där längre än en kvart. Efter det fick han åka till veterinären och somna.

På ett sätt är det väldigt jobbigt att han fick lida så mycket, men samtidigt får man komma ihåg att han inte bara trivdes väldigt bra hos oss utan fick förhoppningsvis även känna till sist att vi verkligen brydde oss om honom. Det hade varit så mycket värre om han hade känt sig bortglömd och till sist somnat in i diket utan att någon upptäckte honom "i tid". Den sista pussen i pannan och klappen på tassen gör mycket tänker jag.

Har haft flera katter tidigare men just Willy stack ut. Sådant umgänge som han gav är så sällsynt och kreativiteten hade inga övre gränser. Och tidigare nämnda grannkatt Holger saknar honom också, då de kom väldigt bra överens. Den här, sista bilden tog jag några månader innan han gick bort. Han ligger och vilar sig i en säng och får syn på något utanför rummet. Brukar ha den som bakgrundsbild på jobbdatorn. Hans blick är så otroligt fin.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag var på Biltema och fyndade en sak som katten verkligen gillade, en borsthandske som jag kunde gå loss ordentligt med på katten, verkade mycket uppskattat så den kan jag rekommendera.

https://www.biltema.se/fritid/husdjur/hund/palsvard/handske-m...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Förargligt. Man måste betala för att läsa historien om katten. Det var begravning av en ensam man. Bara prästen, begravningsentreprenören och organisten var närvarande. Dom kollade en sista gång om det var någon anhörig utanför. Då slank en katt in. Tog ett varv runt kistan och la sig sedan på en bänk. Försvann när begravningen var klar. Den avlidne var djurvän och hade många bilder på djur hemma. Prästen skrev artikeln för hon tyckte det vart en fin begravning tack vare katten.

Permalänk
Medlem

Var ett tag sedan jag postade så här följer några bilder jag tagit under den senaste tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kara chillar i en alldeles för liten "transportbur", kommer inte att funka om det behövs ett veterinärbesök...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO