Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Inaktiv

**Tråd rensad från Off-topic och svar på OT //Mod**
P.S. Klicka på "Anmäl", istället för på svara! D.S.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja haft en till jag, men mina två väger och är för stora, Ufo väger 17Kg, Smirre väger 14Kg

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haljuken:

Mycket fin katt. Själv tvekar jag fortfarande att skaffa en ny efter Carmens död

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ska snart kastrera lilla Spock (nu fyra och en halv månad gammal). Jag funderar dock över hur det kommer att se ut. Spock är korthårig och har ett ganska stort paket väl synligt med sina pungkulor. Vad händer efter en kastrering? Blir det en tom flabbig påse som hänger där bak? Kanske ska strunta i kastreringen men är oroad för kissande för att markera revir. Mina två andra katter Zelda (hona) och Kara (hane) är kastrerade utan problem.

Lilla Spock i förgrunden.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

En bild jag utlovat i tråden för evigheter sedan. Fått frågor om hur Modkat-lådan funkar för större katter. Kara väger runt sex kg och han sticker helt enkelt ut huvudet genom hålet. Ibland "förgräver" han sittande på plattan och böjer sig ner i öppningen.

PS! Hade tidigare när Spock flyttade in en billig låda med överbyggnad från Arken Zoo och resultatet var en förbannat massa kattsand i sovrummet. Köpte en Modkat-låda till och nu har sanden i sovrummet i princip försvunnit. Modkat kanske inte är billigast men de fungerar.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Är väl medveten om att många tycker Siameser/Orientaler ser konstiga ut. Jag tycker dock att lilla Spock är så söt att man får ont i ögonen.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Ska snart kastrera lilla Spock (nu fyra och en halv månad gammal). Jag funderar dock över hur det kommer att se ut. Spock är korthårig och har ett ganska stort paket väl synligt med sina pungkulor. Vad händer efter en kastrering? Blir det en tom flabbig påse som hänger där bak? Kanske ska strunta i kastreringen men är oroad för kissande för att markera revir. Mina två andra katter Zelda (hona) och Kara (hane) är kastrerade utan problem.

Lilla Spock i förgrunden.

https://i.imgur.com/EW5NjoC.jpg

Du kan ju alltid prata med veterinären.. Men har själv varit och kastrerat några katter och har då inte reagerat på att de fått något fladderpaket där bak. (Mina har ju iofs varit lite mer långhåriga än din Spock...)
Däremot brukar de bli lugnare och som sagt inte lika maniska om sina revir, om de kastreras.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Du kan ju alltid prata med veterinären.. Men har själv varit och kastrerat några katter och har då inte reagerat på att de fått något fladderpaket där bak.
Däremot brukar de bli lugnare och som sagt inte lika maniska om sina revir, om de kastreras.

Får göra så, ska ringa Blå Stjärnan på måndag. När jag kastrerade Kara så tänkte jag inte alls på detta då han har så mycket hår så inget syns. Spocken har dock ett helt synligt ordentligt manligt paket.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bascule666:

Ska snart kastrera lilla Spock (nu fyra och en halv månad gammal). Jag funderar dock över hur det kommer att se ut. Spock är korthårig och har ett ganska stort paket väl synligt med sina pungkulor. Vad händer efter en kastrering? Blir det en tom flabbig påse som hänger där bak? Kanske ska strunta i kastreringen men är oroad för kissande för att markera revir. Mina två andra katter Zelda (hona) och Kara (hane) är kastrerade utan problem.

Lilla Spock i förgrunden.

https://i.imgur.com/EW5NjoC.jpg

Min Bengal är tack och lov kastrerad, korthårig och det syns ingenting. Han ser ut som en hona och får frågor om att "är det en hona"?
Men det är en hane. Lättare att kastrera en hane en hona. Han kastrerades redan efter 12 veckor det har varit en debatt om det men det ska vara ok: https://katter.ifokus.se/articles/4d714562b9cb46222d059b47-ti...

Permalänk
Medlem

Finns så kallade Varulv katten att få tag i Sverige?

Finns en vid 05:20 i klippet också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av AMD-FX:

Finns så kallade Varulv katten att få tag i Sverige?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/8-month-old_male_Lykoi.jpg

Finns en vid 05:20 i klippet också
https://www.youtube.com/watch?v=8ZgjNeXXTjU

Lykoi-katter vet inte har bara sett att man kan importera dem. De är fina var sugen på en men jag vet inte har två redan.

Lykoikatten, som kom till som en naturlig mutation av en vanlig svart bondkatt.

En dyr bondkatt i alla fall.

https://www.facebook.com/LykoiCat?fref=photo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ok, va det Lukoi den hette
Skulle vara kul att ha en bara för att den är så sällsynt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av AMD-FX:

Ok, va det Lukoi den hette

Ja den kallas för slang varulvskatt. Det finns såna i Sydafrika tydligen, har sett en del på blocket men jag vet inte om de är äkta. Ja menar 15-18 000 kr för en sällsynt bondkatt är lite pengar ändå.

En Lykoi kattunge — som ibland kallas en “varulv katt” — hittades av ett animal rescue grupp i Kapstaden, Sydafrika. Denna extremt sällsynta katt rasen kommer från en naturligt förekommande gen i vilda katter, enligt the International Cat Association. Rasen har fått sitt namn från det grekiska ordet för varg.

Källa

Hittade Lykoi Scandinavia / Ulvgrytet cattery i Stockholm. Deras första kull finns sommaren 2018.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Den såg sträv och ond ut =P

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av nedrans:

@Tiamat: Den såg sträv och ond ut =P

Jepp en äkta halloween katt som skrämmer slag på ens svärmor

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Finns så kallade Varulv katten att få tag i Sverige?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/8-month-old_male_Lykoi.jpg

Finns en vid 05:20 i klippet också
https://www.youtube.com/watch?v=8ZgjNeXXTjU

Skrivet av Tiamat:

Lykoi-katter vet inte har bara sett att man kan importera dem. De är fina var sugen på en men jag vet inte har två redan.

Lykoikatten, som kom till som en naturlig mutation av en vanlig svart bondkatt.

En dyr bondkatt i alla fall.

https://www.facebook.com/LykoiCat?fref=photo

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/14566483_1311373918897547_361655049681465222_o.jpg?_nc_cat=0&oh=5556b424cdcf51eb0818d6456b53055b&oe=5BC70690

Skrivet av AMD-FX:

Ok, va det Lukoi den hette
Skulle vara kul att ha en bara för att den är så sällsynt

Skrivet av Tiamat:

Ja den kallas för slang varulvskatt. Det finns såna i Sydafrika tydligen, har sett en del på blocket men jag vet inte om de är äkta. Ja menar 15-18 000 kr för en sällsynt bondkatt är lite pengar ändå.

En Lykoi kattunge — som ibland kallas en “varulv katt” — hittades av ett animal rescue grupp i Kapstaden, Sydafrika. Denna extremt sällsynta katt rasen kommer från en naturligt förekommande gen i vilda katter, enligt the International Cat Association. Rasen har fått sitt namn från det grekiska ordet för varg.

Källa

Hittade Lykoi Scandinavia / Ulvgrytet cattery i Stockholm. Deras första kull finns sommaren 2018.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/26677945_2009437819303823_120672038377583546_o.jpg?_nc_cat=0&oh=3989c297905ae6a2171427506450f5bc&oe=5BC7F3E7

Ser ju ascool ut men är det inte en riktig ras så kommer man att bli garanterat blåst om man importerar en Varulv.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem

Lykoi verkar inte vara en godkänd ras, den kanske blir det nån gång men chansen att bli lurad lär vara stor om man köper via blocket och liknande.
http://www.sverak.se/kattraser/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nappbollen och Spock tar över min lägenhet. Skrev tidigare att Spock gillar Trixie/Zooplus nappbollar lika mycket som Kara. Problemet är bara att Spock har kommit på att det är extra intressant att dumpa noppbollar på alla ställen som ser ut som öppna kärl.

Har fått noppbollar (ligger runt 15st i lägenheten) dumpade i min Yoghurt, i mitt kaffe, i mitt te och noppbollar har dykt upp i prydnadsföremål och vanliga glas med vatten. Fråga mig inte vad detta beteende kommer ifrån, Spock har bara bott här sedan 6/6. Givetvis ligger det noppbollar i min säng och i handfatet på toaletten.

Nu ikväll när jag sitter och softar med ett glas vitt vin (gillar sugrör) tycker lilla Spock att det är absolut rätt läge att dumpa en bakteriefylld noppboll i mitt glas:

För Er som vill testa enligt mina kissar den bästa kattleksaken som finns: Trixie noppbollar från Zooplus

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Nappbollen och Spock tar över min lägenhet. Skrev tidigare att Spock gillar Trixie/Zooplus nappbollar lika mycket som Kara. Problemet är bara att Spock har kommit på att det är extra intressant att dumpa noppbollar på alla ställen som ser ut som öppna kärl.

Har fått noppbollar (ligger runt 15st i lägenheten) dumpade i min Yoghurt, i mitt kaffe, i mitt te och noppbollar har dykt upp i prydnadsföremål och vanliga glas med vatten. Fråga mig inte vad detta beteende kommer ifrån, Spock har bara bott här sedan 6/6. Givetvis ligger det noppbollar i min säng och i handfatet på toaletten.

Nu ikväll när jag sitter och softar med ett glas vitt vin (gillar sugrör) tycker lilla Spock att det är absolut rätt läge att dumpa en bakteriefylld noppboll i mitt glas:

https://i.imgur.com/kgwRNqL.jpg

För Er som vill testa enligt mina kissar den bästa kattleksaken som finns: Trixie noppbollar från Zooplus

Du får köra med sprit i stället för vin så blir bollen desinficerad när den hamnar i glaset

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du får köra med sprit i stället för vin så blir bollen desinficerad när den hamnar i glaset

Funderade lite på hur 13% alkohol skulle kunna ta livet av noppbollens bakterier, slutade med att jag hällde ut vinet. Får nog precis som du skriver dra igång med Vodka istället..

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Låt mej presentera matvraket Ofelia!

Tänkte jag skulle skriva mitt första inlägg i denna tråden. Låt mej presentera matvraket Ofelia som vi har på konstant diet då hon lätt går upp i vikt. I normala fall blir jag vansinnig på sånt här beteende men kunde inte med denna gången.

/David

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

En bild jag utlovat i tråden för evigheter sedan. Fått frågor om hur Modkat-lådan funkar för större katter. Kara väger runt sex kg och han sticker helt enkelt ut huvudet genom hålet. Ibland "förgräver" han sittande på plattan och böjer sig ner i öppningen.

https://i.imgur.com/fUUwnoE.jpg

PS! Hade tidigare när Spock flyttade in en billig låda med överbyggnad från Arken Zoo och resultatet var en förbannat massa kattsand i sovrummet. Köpte en Modkat-låda till och nu har sanden i sovrummet i princip försvunnit. Modkat kanske inte är billigast men de fungerar.

Fattade dina katter "grejen" med öppningen upptill med en gång eller eller fick de vänjas på den nya lådan? Första gången jag ser en sån nu. För jäkla smart om den funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daspunner:

Tänkte jag skulle skriva mitt första inlägg i denna tråden. Låt mej presentera matvraket Ofelia som vi har på konstant diet då hon lätt går upp i vikt. I normala fall blir jag vansinnig på sånt här beteende men kunde inte med denna gången.

https://youtu.be/3RbOVz2I2uw

/David

Vi hade en katt förut som drack te på samma sätt , inte hett då men när det svalnat av

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av daspunner:

Fattade dina katter "grejen" med öppningen upptill med en gång eller eller fick de vänjas på den nya lådan? Första gången jag ser en sån nu. För jäkla smart om den funkar!

Modkat-lådan funkar väldigt bra om du vill slippa onödigt mycket kattsand på golvet i hela hemmet. Dels skyddar den helt från att sand skvätter när katterna gräver och sedan minimerar den även sandspridningen då katterna måste hoppa upp på "taket" av lådan när de är klara. Då lossnar den största delen av sanden som sitter i tassarna direkt innan den når dina golv. Tömmer mina två lådor en gång om dagen och det kan ligga rätt stora mängder sand på "taket" som enkelt glider ner i lådan när man öppnar för att tömma.

Min första katt Zelda (som startade denna tråd) fick lite hjälp då jag hade lite sand från uppfödaren som Zelda redan använt så lukten fanns där. Satte henne på "taket" och hon fattade direkt. Kara, katt nummer två hade en egen vanlig öppen låda i mitt sovrum i början men han såg hur Zelda gjorde och gick helt över till Modkat-lådan i badrummet. Exakt samma sak hände med lilla Spock som flyttade in 6/6, han övergav sin låda i sovrummet för Modkat-lådan genom att kolla hur de andra kissarna gjorde.

I och med att jag nu har tre katter så är jag tvungen att ha två lådor, hade inte köpt en Modkat till om den inte funkat då de är rätt dyra. Priserna har dock gått ner ordentligt, när jag köpte min första 2015 låg den på 1300:-, min senaste Modkat gav jag 900:- för så det går åt rätt håll.

Modkat, det billigaste jag hittat

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Har man tre katter så är man ganska immun mot vilka överraskningar som väntar när man kliver upp på morgonen. Prydnadssaker kan ligga krossade på golvet, jord från krukväxterna kan vara spridda över stora ytor och katterna kan ha kräkts lite här och var.

Men när jag i morse gick upp och noterade en massa vit substans spridd över en större yta på golvet vid mitt köksbord så blev jag konfunderad. Yrvaken som jag var så tog det någon minut innan jag såg det avbrutna ljuset på köksbordet.

Hur i hela friden lyckades katterna bryta av ett kronljus tvärt utan att skicka hela skiten i golvet (ljusstaken väger inte mycket)? Dessutom gnaga/klösa bort en hel del stearin och sedan distribuera ut den på golvet. Ljusstaken stod precis som den alltid brukar, knappt rubbad alls.

Sällan tråkigt när man bor med katter...

PS! Skålen med gamla enkronor är ett "konstverk" över en svunnen tid... Sanningen är att jag kunde inte bli av med skiten.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Modkat-lådan funkar väldigt bra om du vill slippa onödigt mycket kattsand på golvet i hela hemmet. Dels skyddar den helt från att sand skvätter när katterna gräver och sedan minimerar den även sandspridningen då katterna måste hoppa upp på "taket" av lådan när de är klara. Då lossnar den största delen av sanden som sitter i tassarna direkt innan den når dina golv. Tömmer mina två lådor en gång om dagen och det kan ligga rätt stora mängder sand på "taket" som enkelt glider ner i lådan när man öppnar för att tömma.

Min första katt Zelda (som startade denna tråd) fick lite hjälp då jag hade lite sand från uppfödaren som Zelda redan använt så lukten fanns där. Satte henne på "taket" och hon fattade direkt. Kara, katt nummer två hade en egen vanlig öppen låda i mitt sovrum i början men han såg hur Zelda gjorde och gick helt över till Modkat-lådan i badrummet. Exakt samma sak hände med lilla Spock som flyttade in 6/6, han övergav sin låda i sovrummet för Modkat-lådan genom att kolla hur de andra kissarna gjorde.

I och med att jag nu har tre katter så är jag tvungen att ha två lådor, hade inte köpt en Modkat till om den inte funkat då de är rätt dyra. Priserna har dock gått ner ordentligt, när jag köpte min första 2015 låg den på 1300:-, min senaste Modkat gav jag 900:- för så det går åt rätt håll.

Modkat, det billigaste jag hittat

Tusen tack för svar! Älskar mina katter men hatar sanden!

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Har man tre katter så är man ganska immun mot vilka överraskningar som väntar när man kliver upp på morgonen. Prydnadssaker kan ligga krossade på golvet, jord från krukväxterna kan vara spridda över stora ytor och katterna kan ha kräkts lite här och var.

Men när jag i morse gick upp och noterade en massa vit substans spridd över en större yta på golvet vid mitt köksbord så blev jag konfunderad. Yrvaken som jag var så tog det någon minut innan jag såg det avbrutna ljuset på köksbordet.

Hur i hela friden lyckades katterna bryta av ett kronljus tvärt utan att skicka hela skiten i golvet (ljusstaken väger inte mycket)? Dessutom gnaga/klösa bort en hel del stearin och sedan distribuera ut den på golvet. Ljusstaken stod precis som den alltid brukar, knappt rubbad alls.

Sällan tråkigt när man bor med katter...

https://i.imgur.com/r6bMhIL.jpg

PS! Skålen med gamla enkronor är ett "konstverk" över en svunnen tid... Sanningen är att jag kunde inte bli av med skiten.

Det är inte bävrar du har då? Så lätt o ta miste på alla knäppa raser idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daspunner:

Det är inte bävrar du har då? Så lätt o ta miste på alla knäppa raser idag!

Det kanske det är, detta ser inte riktigt ut som Kara...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Ena katten försvann i början av maj och har inte dykt upp så nu flyttade Leia in istället.

En liten fråga till er som skaffat nya katter ihop med befintliga katter.
Leo, den kvarvarande katten fräser åt henne när hon kommer nära.
Går det över? Något man ska göra?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Json_81:

https://preview.ibb.co/kbU0eT/33_B7564_B_3_C9_F_4_A5_C_8_D67_8_A7_A738_F14_EF.jpg

Ena katten försvann i början av maj och har inte dykt upp så nu flyttade Leia in istället.

En liten fråga till er som skaffat nya katter ihop med befintliga katter.
Leo, den kvarvarande katten fräser åt henne när hon kommer nära.
Går det över? Något man ska göra?

Prova med Feliway och ja de brukar hitta sin plats i rang efter några veckors testande av varandra men en del katter är enstöringar

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.