Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det var fart på dem. Ja hade varit kul och ha en men väntelistan kan vara lång i Sverige.

Absolut.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Har blivit aningen bättre senaste dygnet. Kara är fortfarande livrädd för "djävulstratten" men kan numera vara i samma rum utan panikattacker. Jag har fjäskat ordentligt med honom med både godsaker och mycket kärlek men det är något med tratten som tydligen är djupt oroande.

Hade frugan kommit hem med tratt och attityd hade du också sprungit o gömt dig

Det låter som det löser sig iaf.
Och det har gått bra med Spocks sår nu antar jag? (då tratten stannar på nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Spock kanske inte är en katt utan en räv. Kunde ha varit med lite fantasi

Han har ju rätt färg i alla fall...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Hade frugan kommit hem med tratt och attityd hade du också sprungit o gömt dig

Det låter som det löser sig iaf.
Och det har gått bra med Spocks sår nu antar jag? (då tratten stannar på nu)

He, he…

Jodå, det har gått bra med Spocks kastrering efter de första problemen. Såren har läkt bra och igår åkte tratten bort. Det blev först över en timmes pälsvård och sedan i princip hela dagen och halva natten i 110 knyck. Spock tog helt klart igen de förlorade dagarna med en energi som jag knappast sett tidigare, det jagades leksaker och andra katter, det klättrades på allt och alla utrymmen som varit begränsade tack vara tratten skulle kollas upp.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Katter... snacka om uttrycksfulla jävlar:
Ungarna hade skurat i hallen och hallmattan var fortfarande ute på vädring när jag kom hem från jobbet. Mellankatten smiter förbi mig i dörren och stannar tvärt, någon meter in i hallen. Luktar på det nyskurade golvet. Vrider sedan på huvudet och tittar på mig med ilsken klentro i hela ansiktet; som om han vill säga:

"Vad i hela helvetet är det här?? Ingen matta?!? Det här får du styra upp!"

Sedan går han vidare in precis som vanligt.

Permalänk
Medlem

Blir tokkg,nu har Ztella börjat äta allt hon kommer åt i köket. Säväl färska saker som inplastade. Detta sker oftast på natten och har resulterat i att vi får gömma allt, senaste måltiderna har bestått utav jäsande bullar och tortillabröd. Gränsen flyttas liksom hela tiden för vad man tror att hon äter. Hur ska vi tackla detta så hon inte vågar /vill hoppa upp i köket och äta? Är ju rädd att hon ska bli sjuk framförallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

He, he…

Jodå, det har gått bra med Spocks kastrering efter de första problemen. Såren har läkt bra och igår åkte tratten bort. Det blev först över en timmes pälsvård och sedan i princip hela dagen och halva natten i 110 knyck. Spock tog helt klart igen de förlorade dagarna med en energi som jag knappast sett tidigare, det jagades leksaker och andra katter, det klättrades på allt och alla utrymmen som varit begränsade tack vara tratten skulle kollas upp.

Låter som perfekt friskt återhämtande då.
Och jag hoppas att då "tratt/djävuls-katten" är borta, har Kara lugnat ner sig också?

Låter rätt intressant att dessa 3 kan dela revir på det sätt de gör.

Skrivet av dovienya:

Katter... snacka om uttrycksfulla jävlar:
Ungarna hade skurat i hallen och hallmattan var fortfarande ute på vädring när jag kom hem från jobbet. Mellankatten smiter förbi mig i dörren och stannar tvärt, någon meter in i hallen. Luktar på det nyskurade golvet. Vrider sedan på huvudet och tittar på mig med ilsken klentro i hela ansiktet; som om han vill säga:

"Vad i hela helvetet är det här?? Ingen matta?!? Det här får du styra upp!"

Sedan går han vidare in precis som vanligt.

Påminner mig om min mor och förra katten och jag har haft mer eller mindre samma incident med Nicke.

Man kommer normalt hem en viss tid från jobbet.
Katten väntar snällt vid dörren och är kelen och ska hälsa när man kommer hem.
Morsan blev riktigt sen en kväll de skulle göra inventering, varpå... ingen katt vid dörren. Hon undrade vad som hänt...

... tittar in i sovrummet, där ligger en katt, lyfter på huvudet och tittar på henne precis som "var i tusan har du varit?" och sen lägger ner huvudet igen. Ingen hälsning, inget kel.

Nicke och jag hade detta första gången jag var hemma hois en vän efter jobbet, när jag hade haft honom rätt kort tag. Blev sen till typ 22-23 tiden, och blicken man fick... wow...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Guestah:

Blir tokkg,nu har Ztella börjat äta allt hon kommer åt i köket. Säväl färska saker som inplastade. Detta sker oftast på natten och har resulterat i att vi får gömma allt, senaste måltiderna har bestått utav jäsande bullar och tortillabröd. Gränsen flyttas liksom hela tiden för vad man tror att hon äter. Hur ska vi tackla detta så hon inte vågar /vill hoppa upp i köket och äta? Är ju rädd att hon ska bli sjuk framförallt.

Du får lägga fram nått som skrämmer katten så den lugnar sig lite, min innekatt sticker nosen i det mesta åtminstone en gång innan hon lär sig, hon har tex sniffat curry och det gör hon inte om för det bre nysande och putsande av nosen ett bra tag efter det.

Skrivet av Paddanx:

Påminner mig om min mor och förra katten och jag har haft mer eller mindre samma incident med Nicke.

Man kommer normalt hem en viss tid från jobbet.
Katten väntar snällt vid dörren och är kelen och ska hälsa när man kommer hem.
Morsan blev riktigt sen en kväll de skulle göra inventering, varpå... ingen katt vid dörren. Hon undrade vad som hänt...

... tittar in i sovrummet, där ligger en katt, lyfter på huvudet och tittar på henne precis som "var i tusan har du varit?" och sen lägger ner huvudet igen. Ingen hälsning, inget kel.

Nicke och jag hade detta första gången jag var hemma hois en vän efter jobbet, när jag hade haft honom rätt kort tag. Blev sen till typ 22-23 tiden, och blicken man fick... wow...

Min brukar komma och stå i trappan så hon kan skalla mig som hälsning, jag antar att det egentligen är för att kladda av sig doften på mig från körtlarna de har kring huvudet.
Det är hursomhelst trevligt när man hör katten börja jama till man säger ågot så hon hör vem det är som kom och hur hon sen hoppar ner och joggar fram till trappan och sticker fram huvudet och börjar böka.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Katter... snacka om uttrycksfulla jävlar:
Ungarna hade skurat i hallen och hallmattan var fortfarande ute på vädring när jag kom hem från jobbet. Mellankatten smiter förbi mig i dörren och stannar tvärt, någon meter in i hallen. Luktar på det nyskurade golvet. Vrider sedan på huvudet och tittar på mig med ilsken klentro i hela ansiktet; som om han vill säga:

"Vad i hela helvetet är det här?? Ingen matta?!? Det här får du styra upp!"

Sedan går han vidare in precis som vanligt.

Exakt sådan är min kisse Zelda. Så fort jag gör en förändring i lägenheten, även mindre grejor, blir hon upprörd som tusan. Exempelvis så avskaffade jag min badrumsmatta för ett tag sedan (lilla Spock käkade upp trådar från den) och Zelda var upprörd i flera dagar. När jag bytte kyl och frys nyligen och trots att de var samma färg som de gamla var det samma sak. Zelda är som Margaret Thatcher, ultrakonservativ.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Låter som perfekt friskt återhämtande då.
Och jag hoppas att då "tratt/djävuls-katten" är borta, har Kara lugnat ner sig också?

Låter rätt intressant att dessa 3 kan dela revir på det sätt de gör.

Kara blev sig själv så fort tratten var väck, det gick på nolltid. Från att gömma sig och vara passiv till att interagera med de andra katterna.

De tre musketörerna kommer faktiskt förvånansvärt bra överens men visst blir det fajter ibland. Mest håller de sig för sig själva men ofta leker de genom att jaga varandra i hög hastighet genom lägenheten. Ibland sover de tillsammans i en igloo men det vanliga är att de sover på olika platser. Vad de inte gör däremot är att leka tillsammans med leksaker, det är strikt på "enkattbasis".

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Mycket pengar som springer omkring på den sängen
https://www.youtube.com/watch?v=hzI7-uHQv3o

Så väldigt fräcka men jag får lite Bengalvibbar (inget ont om Bengaler men de driver vissa ägare till vansinne pga. sin enorma energi). Jag trodde lilla Spock (Oriental) var energisk men detta slår ju alla rekord. Nu måsta man ju dock ha i åtanke att situationen är väldigt speciell.

Jag är fortsatt intresserad men det dröjer nog gissningsvis tio år innan saker och ting faller på plats, går det snabbare så klagar jag inte.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Så väldigt fräcka men jag får lite Bengalvibbar (inget ont om Bengaler men de driver vissa ägare till vansinne pga. sin enorma energi). Jag trodde lilla Spock (Oriental) var energisk men detta slår ju alla rekord. Nu måsta man ju dock ha i åtanke att situationen är väldigt speciell.

Jag är fortsatt intresserad men det dröjer nog gissningsvis tio år innan saker och ting faller på plats, går det snabbare så klagar jag inte.

Jag skulle inte klaga att få ligga i den sängen trots att det är ett jäkla spring. Kan jag sova när grannen borrar i väggen så ska nog inte detta vara några problem ^^

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag skulle inte klaga att få ligga i den sängen trots att det är ett jäkla spring. Kan jag sova när grannen borrar i väggen så ska nog inte detta vara några problem ^^

Inte jag heller måste jag erkänna...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av AMD-FX:

Jag skulle inte klaga att få ligga i den sängen trots att det är ett jäkla spring. Kan jag sova när grannen borrar i väggen så ska nog inte detta vara några problem ^^

Tror de är lugna jämfört med min bengal. Men jag sa att jag ville ha en Lykoi-hona då en hane till inte hade gått.

Permalänk
Inaktiv

Mina Hi-Fi katter! De vill alltid vara med och det är tydligen perfekt att ligga på studioutrustningen, vilket de får. Deras sällskap är så mycket mer värt än prylarna

Permalänk
Medlem

Fina @anon246659

Den övre såg inte stor ut? Även om det är ett 8"s element i högtalaren..
Gumman där nere har det varmt och gott

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dovienya:

Fina @Berrabub

Den övre såg inte stor ut? Även om det är ett 8"s element i högtalaren..
Gumman där nere har det varmt och gott

De är systrar och nästan lika stora. Dock är båda lite mindre än snittet. De gillar alla mina maskiner då de blir varma

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vid ett tillfälle av sinnesförvirring (antagligen berusad) så beställde jag en kattsäng som är utformad för att hänga på ett element. Problemet var bara att när jag fick prylarna var att den funkade inte alls på mina element då jag har marmorskivor alldeles för tätt ovanpå elementen för att få in krokarna för bädden.

Gick runt lägenheten och funderade på om jag kunde hänga bädden någon annanstans. Visst jag kunde hängt den ovanpå en dörr men då hade det varit noll chans att en av katterna skulle kunna hoppa upp. Till slut så visade det sig att tvättstället var det enda som fungerade.

Döm om min förvåning när lilla Spock helt har annekterat denna "tvättställsbädd". Han ligger där när jag borstar tänderna eller sitter på holken. Nu har han även börjat använda den för att sova i största allmänhet.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Katterna äter mig ur huset!

Lite ironisk rubrik men jäklar vad katternas torrfoderkonsumtion har ökat sedan jag skaffade lilla Orientalen Spock 6/6. Jag trodde denna lilla kisse skulle vara blygsam med maten men han äter som en häst, klart mer än de äldre katterna. Kissarna äter till 90% torrfoder och resten blötfoder (en portion på en halv påse per dag).

De fullkomligt maler ner bitarna och levererar dem pronto till mina kattlådor (sandkonsumtionen har ökat drastiskt också). Torrfoder är inte gratis men det hjälper att man kan köpa utomlands (Zooplus mfl.) till avsevärt lägre priser än i Sverige.

Idag dök 12Kg Royal Canin Light Weight Care upp (vill inte att katterna ska bli tjocka) till katternas förtjusning men det var antagligen kartongen som vanligt som var intressant:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Lite ironisk rubrik men jäklar vad katternas torrfoderkonsumtion har ökat sedan jag skaffade lilla Orientalen Spock 6/6. Jag trodde denna lilla kisse skulle vara blygsam med maten men han äter som en häst, klart mer än de äldre katterna. Kissarna äter till 90% torrfoder och resten blötfoder (en portion på en halv påse per dag).

De fullkomligt maler ner bitarna och levererar dem pronto till mina kattlådor (sandkonsumtionen har ökat drastiskt också). Torrfoder är inte gratis men det hjälper att man kan köpa utomlands (Zooplus mfl.) till avsevärt lägre priser än i Sverige.

Idag dök 12Kg Royal Canin Light Weight Care upp (vill inte att katterna ska bli tjocka) till katternas förtjusning men det var antagligen kartongen som vanligt som var intressant:

https://i.imgur.com/RqSHMvE.jpg

De kommer snart på att de kan klösa hål på foderpåsarna så de kan pilla ut mat som de vill, min katt gör antagligen så bara för att det är roligt, hon ska på alla påsar oavsett om det är mat eller inte i dem och oavsett om hon har tillgång till annan mat så det är själva påsen och att sticka in tassarna för att pilla ut mat som är det intressanta snarare än att äta för att bli mätt.
Är det inte mat i påsen så ska hon slicka på den så att det prasslar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

För mig gick konsumtionen av mat ned markant när jag primärt började ge mina blötfoder.
Mindre i kattlådorna eftersom de inte behövde dricka så stora mängder vatten.

Torrfoder blev godis istället.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De kommer snart på att de kan klösa hål på foderpåsarna så de kan pilla ut mat som de vill, min katt gör antagligen så bara för att det är roligt, hon ska på alla påsar oavsett om det är mat eller inte i dem och oavsett om hon har tillgång till annan mat så det är själva påsen och att sticka in tassarna för att pilla ut mat som är det intressanta snarare än att äta för att bli mätt.
Är det inte mat i påsen så ska hon slicka på den så att det prasslar.

Jag har mina foderpåsar i min klädkammare med stängd dörr annars skulle jag definitivt få samma problem. Fick en praktisk plastbytta med tätslutande lock från Royal Canin när jag köpte en av katterna och den funkar bra att fylla upp ur de gigantiska foderpåsarna på 10-12Kg.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

För mig gick konsumtionen av mat ned markant när jag primärt började ge mina blötfoder.
Mindre i kattlådorna eftersom de inte behövde dricka så stora mängder vatten.

Torrfoder blev godis istället.

För mig är det ett ganska stort logistiskt problem med blötmaten. Spock min nyaste katt äter upp all mat om jag skulle ge dem alla samtidigt. Den lilla "illern" skrämmer bort de gamla katterna och dessutom äter de i olika takt.

Så här ser det ut en vanlig kväll när jag ska ge katterna blötmat:

1. Plockar fram tre matskålar varav en är för Zeldas fodermaskin, hon har en fodermaskin som öppnas bara för henne (läser chipet) annars försvinner hennes mat innan hon hunnit börja äta.

2. Plockar med mig matskålarna och ett par påsar mat och stänger in mig i badrummet. Gör jag inte detta stormar katterna köksbänken och allmänt kaos utbryter.

3. Portionerar ut maten i skålarna inlåst i badrummet.

4. Vandrar ut med en hoppande och jamande Spock runt benen som är i halvextas eftersom mat är på g.

5. Stänger in Spock i sovrummet med sin matskål, gör jag inte detta käkar han upp de andras mat innan de hunnit reagera.

6. Ger Kara sin matskål och Zelda sin i automaten.

7. Väntar 5-10 minuter så Kara äter upp det mesta av sin mat och Zelda äter kanske en tredjedel.

8. Släpper ut Spock, diskar hans matskål, ställer in det som Kara inte ätit upp i kylen.

9. Sitter framför TV:n och hör Zeldas foderautomat öppnas, kvick som attan gäller det att få tag på Spock och förpassa honom till sovrummet annars käkar han upp det han hinner ur foderautomaten innan den stänger locket.

10. Zelda får lite lugn och ro att käka en stund. Eventuellt får Kara sina rester från kylskåpet samtidigt, finns det inga rester kvar till Kara så får jag hålla koll på honom så han inte försöker smita in en tass i Zeldas mat.

Så här är det varje kväll! Punkt 9-10 kan upprepas ett par gånger dessutom.

Att byta till mer blötfoder finns tyvärr inte på kartan hos mig...

PS! Om de får i sig samma mängd vatten genom blötfodret som genom torrfoder+vatten så borde väl knappast mängden avfall i kattlådorna påverkas? Vatten in->vatten ut oavsett hur de fick i sig det.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Hjälpsam

Inte riktigt en katt, men ungefär samma storlek och väldigt rolig Får han vara med här med?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Jag hade samma problem med mina i början.

Tog tag i nackskinnet. Inte hårt utan bara hålla kvar tills katt tittade på mig och jag sade då skarpt nej. Föste sedan bort katt från köket.
4 år senare vet katterna vem som är vems matskålar och ingen rör varandras.

Angående vatten och torrfoder så dricker de minst dubbelt så mycket vätska för att kompensera när fodret är torrt.
Så för min del gick det åt mycket mindre sand till kattlådorna.

Sen det bästa av allt. Mina katter mådde mycket bättre.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@Bascule666: Jag hade samma problem med mina i början.

Tog tag i nackskinnet. Inte hårt utan bara hålla kvar tills katt tittade på mig och jag sade då skarpt nej. Föste sedan väck katt från köket.
4 år senare vet katterna vem som är vems matskålar och ingen rör varandras.

Angående vatten och torrfoder så dricker de minst dubbelt så mycket vätska för att kompensera när fodret är torrt.
Så för min del gick det åt mycket mindre sand till kattlådorna.

Sen det bästa av allt. Mina katter mådde mycket bättre.

Jag är beredd att tro dig angående vattenförbrukningen om du kan styrka det. Tycker det känns obegripligt att det skulle gå åt dubbelt så mycket vatten/vätska när man använder torrfoder (alltså vätska utöver den som finns i blötfodret).

Har försökt att uppfostra mina katter att inte sno varandras mat men det är som att pissa i motvind, helt kört. De kör sitt eget race när det gäller blötmaten. Annars är de väldigt väluppfostrade och snälla katter.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Inte riktigt en katt, men ungefär samma storlek och väldigt rolig Får han vara med här med?

https://i.imgur.com/qZpmOpS.png

Egentligen inte, men han är så gosig så det går bra

Finns det ingen hundtråd?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Finns det ingen hundtråd?

Det finns det Vad har Sweclockers för hundar?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Mycket om mat nu. Mitt problem är att katta drar in fåglar. I natt var det två stycken. Om hon käkade och teg kunde jag stå ut. Men hon hojtar så jag vaknar. Hon vill väl visa hur duktig hon är. Men hon borde vid det här laget lärt sig att hon åker ut och gluggen blir stängd. Första fågeln fick jag tag i och kunde lägga i soporna. Därför vart inte gluggen stängd.
Ett problem är att hon nu förknippar mej med mat så att hon om nätterna krafsar mej i ansiktet. Är det slut på torrfoder undrar jag och går och kollar. Men det finns käk. Hon förknippar mej med mat så mycket att hon vill ha sällskap till matskålen. Hon fungerar som Pavlovs hund och tror att det inte går att ät utan mej. Bortskämd katt kan man också säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

*TEXT*
Ett problem är att hon nu förknippar mej med mat så att hon om nätterna krafsar mej i ansiktet. Är det slut på torrfoder undrar jag och går och kollar. Men det finns käk. Hon förknippar mej med mat så mycket att hon vill ha sällskap till matskålen. Hon fungerar som Pavlovs hund och tror att det inte går att ät utan mej. Bortskämd katt kan man också säga.

Om du bara visste hur bekant det sista låter , katt ignorerar alla andra i familjen och alla matskålar som finns och går till mej för att få sällskap till maten och gärna ny mat på nån ny plats:)

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j