Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

GTK seg startup.

Har bland annat problem som är att det tar ca 30 sekunder att få upp open/save as/allt som vill starta en file explorer. Detta gäller så jag vill starta gedit, thunar, nautilus etc. Problemet uppstår inte då jag startar med sudo. Startar jag program via terminal så får jag :
Error creating proxy: Error calling StartServiceByName for org.gtk.vfs.AfcVolumeMonitor: Timeout was reached (g-io-error-quark, 24)
http://sourceforge.net/p/passwordsafe/bugs/1112/#4af8 denna tråd nämner samma felmeddelande men ger ingen lösning.

Jag kör arch x64.

Vad kan jag göra åt detta, som inte är att ominstallera?

Citera om du vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Låter som något problem med filsystemet eller anslutningarna. Vet att jag fick upp konstiga felmeddelanden som liknar detta när man tog egenskaper på en mapp och oavsett var så hänvisade den alltid till samma monterade disk. Problemet försvann när jag tömde papperskorgen som visade sig ha 100-tusentals filer från flera diskar.

Server: AMD Ryzen 7 1800X 8/16 | ASUS Crosshair VI hero | 64 GB Corsair RAM @3000 MHz | ASUS radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2 TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate 10 TB | NEC PA301W @ 2560x1600 | Linux Mint 19 Cinnamon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Tömt papperskorgen, det är inte problemet. Men ja, proxy och io gör att det låter som anslutning till något. Jag vet bara inte vad jag ska titta på/i.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Apr 2009

Har du någon disk i fstab som inte finns kvar fysiskt i datorn eller på nätverket?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av NoWin:

Har du någon disk i fstab som inte finns kvar fysiskt i datorn eller på nätverket?

Nej, endast systemdisken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002

Har haft liknande fenomen i thunar om jag haft symlänkar till platser som inte längre finns kvar. Exempelvis om filservern inte kan nås via NFS. Typ om nätverkskabeln inte är inkopplad eller servern är nere.

Bara som test, vad händer om du skapar en ny användare och loggar in på en session där och gör samma sak? Låter som något kopplat till ditt användarkonto om det inte uppstår om du kör sudo. Därav min tanke att ett nytt användarkonto skulle kunna fungera bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Har du en apple i-pryl ansluten?