Permalänk
Medlem

Steelseries Rival problem efter update?

Hej!

Förra veckan kom det ut en ny update till min steelseries rival som gör den i stort sett oanvändbar till mina fps spel.
När man för över musen över musmattan gör pilen/pekaren flera stopp på vägen (lagg) och gör så att den är oanvändbar till min ovärdeliga CS:GO tid

Någon som vet vad det är för problem eller någon som har samma problem?
Tack på förhand!

Guise... Pls halp

Visa signatur

Han är lugn, sa jag.

Permalänk
Medlem

Jag gör ett kaxigt försök och uppdaterar min drivrutiner för att kolla om jag får samma problem Återkommer nog om ett tag!

Permalänk
Avstängd

@Linus286:

Går det att installera de gamla drivrutinerna? Testa så vet du säkert ifall det är de nya som är problemet.

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag gör ett kaxigt försök och uppdaterar min drivrutiner för att kolla om jag får samma problem Återkommer nog om ett tag!

Uppskattas!!

Skrivet av Gl0bal:

@Linus286:

Går det att installera de gamla drivrutinerna? Testa så vet du säkert ifall det är de nya som är problemet.

Jag har alla "updates mappar" kvar på datorn. Kanske funkar att bara klicka på den så installerar det en äldre verision. Ska testa!

Visa signatur

Han är lugn, sa jag.

Permalänk
Medlem

Har backat en uppdatering förut, törs inte uppdatera just nu när du säger att det blir bananas då jag har ont om tid

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

EDIT: hade helt fel. Lagget fortsätter fortfarande.

Läste på sidor att det inte bara är jag som får det problemet. Kollar efter nya möss just nu.

Visa signatur

Han är lugn, sa jag.

Permalänk
Avstängd

@Linus286:

Kan rekommendera Zowie FK1. Väldigt skön mus. Enda nackdelen är att den kan vara lite hal beroende på dina händers yta.

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gl0bal:

@Linus286:

Kan rekommendera Zowie FK1. Väldigt skön mus. Enda nackdelen är att den kan vara lite hal beroende på dina händers yta.

Funderar på en Zowie ZA11 eftersom den liknar Rival o Rival är så oroligt skön tycker jag.

Visa signatur

Han är lugn, sa jag.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min Rival idag och inte haft några problem

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Testa göra rent sensorn eller byta/tvätta mattan? Min rival är helt värdelös på många underlag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus286:

Uppskattas!!

Jag har alla "updates mappar" kvar på datorn. Kanske funkar att bara klicka på den så installerar det en äldre verision. Ska testa!

Jadu, jag har faktiskt inte själv problemet. =/ Men jag ser att du har hittat folk med samma problem - på ett sätt är ju det positivt. Så jag hoppas att du hittar en lösning!

Permalänk

@Linus286: Tjena!
Jag har också samma problem med min rival och undrar vad du har gjort, väntar du på eventuell ny uppdatering eller köpa ny??