Mobilen drar onormalt mycket batteri!

Permalänk
Medlem

Mobilen drar onormalt mycket batteri!

Hej!
Jag har en xperia z3 och de sista 2-3 dagarna har den börjat krångla väldigt mycket. När jag sätter i laddaren så laddar den först men efter någon minut slutar den ladda och det känns som att det är något glapp i kontakten. När jag provar en Samsung laddare så fungerar laddningen perfekt men det går inte särskilt snabbt. Ser att det ibland ökar en procent och sedan sjunker en procent vilket jag inte sett tidigare hända.

Under natten använde jag en originalladdare och troligtvis la den av att ladda men när jag la mig hade jag ca 20% batteri. Vaknade på morgonen och mobilen var urladdad! Alltså drar den väldigt mycket ström i viloläge. Såg att skärmen stod för 50% av urladdningen vilket känns sjukt mycket. Någon som vet vart felet kan ligga?

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat starta om telefonen utifall nått hängt sig och hur laddar den när den är av ? Om den laddar dåligt när den är av så är det hårdvarufel av nån typ, endera laddaren, regulatorn eller batteriet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Aa jag har provat att starta om den samt göra en soft reset. Natten till idag gick bra att ladda men nu "glappar" skiten igen och jag är nära att skicka ut den genom fönstret. När den är ipluggad så ser jag ibland att batteriet sjunker för att sedan öka igen. Alltså laddas mobilen men onormalt långsamt. När mobilen är avstängd så "glappar" det fortfarande. Jag har mobilen i samma position så att laddaren kan omöjligt byta/ändra plats men ändå ser jag lampan som indikerar att det laddar slås på/av.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av aantzz:

Aa jag har provat att starta om den samt göra en soft reset. Natten till idag gick bra att ladda men nu "glappar" skiten igen och jag är nära att skicka ut den genom fönstret. När den är ipluggad så ser jag ibland att batteriet sjunker för att sedan öka igen. Alltså laddas mobilen men onormalt långsamt. När mobilen är avstängd så "glappar" det fortfarande. Jag har mobilen i samma position så att laddaren kan omöjligt byta/ändra plats men ändå ser jag lampan som indikerar att det laddar slås på/av.

Det låter som ett riktigt fel i så fall så du bör nog reklamera den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.