Fallout 4: Har du tagit ledigt för att börja spela?

Permalänk
Medlem

Available: 10 November
This game will unlock in approximately 1 hour

Står det på deras store page nu.

Dom som spelat flera timmar har använt VPN för att spela, vissa säger att det är säkert, andra säger att valve kan stänga ens konto permanent, onödigt att chansa, bättre att vänta.

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Ta ledigt för att lira ett spel?!? WTF.....

Ser absolut inget fel i att man väljer att ta ut semester dagar för det. Man har jobbat in dessa och man får ta ut dem som man vill.

Dock folk som tar ut pappa/mamma-ledighet eller är "sjukskriven" för att spela, har jag ingen respekt för. Dessa dagar är för det de är och vi ska vara jävligt glada att vi ens har dem, och är man så jädra ful och snål att man inte kan jobba in äkta lediga semester dagar för det, så ska man fan inte ha ledig, någonsin.

OnT:

Spelet är förladdat och väntar nu bara på upplåsningen. Vi får se om de sker eller inte. Bråkar det så sover jag hellre och spela imorgon när jag vaknar istället för att sitta uppe och vara sur på att det inte fungerar.

@Lippen Det lustiga är att just VPN delen står på NYHETER på Fallout 4 sidan... i steam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Såg precis det. Känner en dos av irritation...

Har ändrats till en timme nu i Steam, så det kanske kommer 00:01 ändå!
Edit: Puck2a

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Har ändrats till en timme nu i Steam, så det kanske kommer 00:01 ändå!

Skrivet av Lippen:

Available: 10 November
This game will unlock in approximately 1 hour

Står det på deras store page nu.

Dom som spelat flera timmar har använt VPN för att spela, vissa säger att det är säkert, andra säger att valve kan stänga ens konto permanent, onödigt att chansa, bättre att vänta.

Skulle precis skriva det om tiden, tack gode gud. Jag hade inte orkat längre. Är för gammal för att sitta uppe och vänta. Redan komatrött

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Har laddat upp med tre veckor komptid, ny lya i fredags och nu är det bara en sak på agendan

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Avstängd

Köpte precis på GMG. Hoppas på 00.00 nu, annars blir det upp o hoppa vid 7

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Går att packa upp!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Jobbar som timvikarie och har sett till att jag inte börjar förrens 16 imorgon. Så snart jäklar ska det spelas! "ready to launch in aprox 8min"

edit: Nu är den uppe i 8 timmar. >.<

Permalänk
Moderator
Moderator

Patch laddas, 7 minuter!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Går att packa upp/dekryptera spelet nu, så 00:01 verkar stämma! Hejdå livet

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk

Han köra i typ 30 min blir att köra imorn då :D!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farrisen:

Sitter här och är måttligt irriterad.
Webhallen har fortfarande inte skickat min Pip-Boy Edition...

De "registrerade" försändelsen den 5:e, skickade de iväg paketet den 5:e? Neeeej då, inte den 6:e heller. Utan de skulle prompt vänta tills dagen innan release (antar jag), skickas det inte idag (risken finns att det inte kommer fram i tid i vilket fall som) så vet jag ju någon som kommer sitta och vara sjukt glad. (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Blev iallafall påmind om varför jag slutade handla fysiska kopior sen år tillbaka.

Lite mer on-topic: så har jag all tid i världen på mig att spela och behöver inte ta ledigt, en utav de extremt få fördelarna med att vara arbetslös haha.

Vad finns det för anledning till att man måste ha spelet och spela så fort det släpps? Jag förstår inte hur man kan ha så lite tålamod. Kan vara bra o vänta lite tills patcharna dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Spelet ser ju inte så imponerande ut men det flyter på bra mycket bättre än vad 3:an och NV någonsin gjorde. Väldigt polerat. Får riktigt bra framerate.

Känns som ett Fallout spel och jag uppskattar att introt var väldigt kort. Tog inte länge förrän man kunde traska omkring som man vill.

Ska nog bli en bra upplevelse det här och det återstår ju att se vad DLC har att erbjuda i framtiden och vad moddarna kan åstadkomma.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Bara jag här på swec som fryser vid log out från alla terminaler

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Bara jag här på swec som fryser vid log out från alla terminaler

Läst att flera har det problemet, Kör spelet i borderless window så ska det fungera tydligen

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Skall hämta ut fallout senare idag till xone, bytte in 2 spel och hämtar ut fallout nästintill gratis, pröjsade en hundring extra för season pass. Har rena i lands problemet eftersom Tomb Raider lanseras på fredag och är inte direkt fri. Vet knappt ens hur jag skall hinna med allt och så lanseras starwars om ca 2 veckor, kommer bli en del röda ögon för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har äntligen hämtat skivan och installerat. Väntar på att steam ska uppdatera färdigt spelet, två och en halv timme ska det ta...

Edit: 24gb är uppdateringen på..? Det är ju nästan hela spelet. Känns lite märkligt, men visst är det bara en DVD man får när man köper fysisk kopia. Reagerade först inte på det när jag tog emot spelet i butik. Trist, kanske får ta steget till att köpa spel via steam i framtiden.

Permalänk
Medlem

Spelet släpptes under den tyngsta jobbveckan på året för min del. Blir sena arbetsdagar fram tills slutet av november, OCH SUGET ÄR ENORMT!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Den som har tänkt lira på xbone får vänta länge, känns som hela spelet laddas ner via en server, bara 6h och kommit till 77%. Vad är vitsen med skivan till xbone när spelet ändå måste laddas ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluefish:

Har äntligen hämtat skivan och installerat. Väntar på att steam ska uppdatera färdigt spelet, två och en halv timme ska det ta...

Edit: 24gb är uppdateringen på..? Det är ju nästan hela spelet. Känns lite märkligt, men visst är det bara en DVD man får när man köper fysisk kopia. Reagerade först inte på det när jag tog emot spelet i butik. Trist, kanske får ta steget till att köpa spel via steam i framtiden.

Så är det med de flesta spel nu för tiden, DVDn innehåller bara en genväg till Steam, om man har tur, några av filerna.
Samma sak på konsoler, man köper skivan för att sedan ladda ner hela spelet.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddyK:

Så är det med de flesta spel nu för tiden, DVDn innehåller bara en genväg till Steam, om man har tur, några av filerna.
Samma sak på konsoler, man köper skivan för att sedan ladda ner hela spelet.

Nja, ganska sällsynt att skivan bara innehåller Steam-klienten. Enda fallet hitills vad jag vet är Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Undantag också spel som levereras som nyckel i boxen helt utan skiva/skivor men dessa står det också tydligt på fodralet hur spelet levereras samt att dessa är sjukt tunna med.

En del spel har börjat leverera nästan hela spelet där lite får laddas hem, just Fallout 4 är en av dessa. Annars följer hela spelet med men på många skivor. Då pc-spelmarknaden aldrig gick över till Bluray så får vi en massa DVD-skivor istället. Att skicka en Bluray med spelet, lika som med PS4 och Xbox One, hade varit billigare för tillverkaren men ingen vill troligen ta kostnaden att gå från DVD till Bluray likt hur man gick från CD till DVD i början av 2000-talet.
Både PS4 och Xbox One installerar spelet från Bluray-skivan till konsollens skiva när den sätts in i konsollen. Eventuella patchar laddas också ner men själva spelet laddas inte ner från servrar. Överföringshastigheterna från skivan är hög, är inte DVD eller CD-hastigheter direkt. Sedan är det mindre belastning på servrarna med vilket de uppskattar. För att inte tala om de länder med usla anslutningar. USA exemplevis. Både Microsoft och Sony gör skillnad på spel levererade på skiva och digitalt där de båda helst ser att du köper digitalt. Sony till och med ger dig en köpknapp för att köpa spelet du just stoppat in skivan för i din PS4, via PSN.

Sen kommer det ofta patchar redan vid lanseringen och dessa måste hämtas hem oavsett. Det är ofta någon vecka mellan att spelet gått guld (skickas till tryckeriet) tills att lanseringen sker och då finns det tid att fixa buggar man hittar under perioden. Dessa stora patchar vi får med vissa titlar suger men med tanke på storleken på spel idag så är det inte alltför konstigt. Dock vore det ju såklart bra om spelbranschen tvingades lansera färdiga titlar.