Problem med Ubuntu och drivrutiner för gtx 970

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Problem med Ubuntu och drivrutiner för gtx 970

Det är så att till våren ska jag praktisera hos en IT-support och de tyckte att det kunde vara bra om jag försöker lära mig lite linux. Så då tänkte jag att jag installerar väl Ubuntu då. Men det första problemet jag får är att jag inte kan installera ordentliga drivrutiner till mitt grafikkort (gtx 970) har installerat om Ubuntu 3 gånger och testat 2 olika metoder den ena var att installera via "ytterligare uppdateringar" men då efter att jag startade om datorn fick jag bara en skärm som sa "acpi pc probe failed " då installerade jag om Ubuntu. Sen testade jag att följa en guide och göra det via terminalen och valde version 346. Så när jag startade om datorn den här gången så startade Ubuntu i "low graphics mode" då installerade jag om Ubuntu igen och gjorde samma sak som förut men valde version 352 istället för 346 och då får jag bara svart skärm när jag försöker boota i Ubuntu. Så då vänder jag mig till er på sweclockers. Vad ska jag göra för att få detta att funka håller på att bli galen på detta? Måste jag installera något mer än bara drivrutiner? Eller ska jag köra en annan linux distribution? Det är Ubuntu 14.10 om det kan hjälpa lite.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Jadu jag vet faktiskt inte. Jag får ta och testa det istället då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Löste problemet tack för hjälpen