Inkoppling av 3 eller fler skärmar

Permalänk
Medlem

Inkoppling av 3 eller fler skärmar

Har ett MSI68A-GD55 (G3) (MS-7681 VER:4.0) och har nu kommit över några gamla skärmar och skulle vilja koppla in dessa (åtminstone en av dem) tillsammans med mina 2 befintliga.

Har ett Leadtek WinFast/Nvidia GeForce PX9400 GT liggandes, som jag tänkte sätta in och då köra dessa 3 - 4 skärmar men vet sedan ett tidigare försök för länge sedan att det kan strula med fler än 2 skärmar..

Tanken är att jag har 3 skärmar horisontellt och en skärm ovanför. (Alt alla 4 horisontellt, får se när jag får hem skärmarna)
Nån som har tips, pointers, guide eller liknande till hur jag ska göra/vad jag behöver för att få detta att fungera bra?

Spelar inget i dagsläget utan använder datorn mest till video/bildredigering, programmering, film m.m. och budgeten är rätt begränsad (därav gamla skärmar och graffa), så hoppas kunna lösa detta utan större utgifter.

Ändrat texten för lättare läsning
Permalänk
Medlem

Kan svara på min egen fråga då, ifall någon annan undrar samma sak:
Det inbyggda grafikkortet kan hantera (bör kunna, har inte testat) 3 skärmar, en via VGA, en via DVI och en via HDMI.
PX9400- kortet kan ha två skärmar samtidigt.
Det går INTE att köra båda dessa grafikkort samtidigt (det går alltså inte köra alla 4 skärmar med denna setup.
Köper man ett till grafikkort, däremot så kan det samverka med PX9400 (Win7 hjälper till med detta) och då köra 2 skärmar på PX9400 + X skärmar på det nya kortet samtidigt