Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Dockningsstationer att rekommendera?

Hej!
Jag har en surface pro, även en laptop men jag gillar ändå större skärmar och mer connections. Iaf blev jag först lite sugen på surface pro-dockan som ger 4 usb + 2 displayport+ ethernet + laddning men sen så när jag sökte på prisjakt insåg jag att det finns mer universal-lösningar som kanske kan ara värt. De flesta där verkade dock rätt lame och utbudet var rätt litet.

Tänkte fråga om någon hade någon lösning som är nice? Jag har köpt en del usb-hubbar, köpte först passiva som ibland funkade helt okej men sen blev det sämre och därefter läste jag att aktiva med extra el skulle vara ett krav. Köpte en som fick bra betyg men nää, den känner inte igen massa enheter och det är ett jävla bök hela tiden, saker som connectar bra direkt i laptopen funkar inte via usb-hubben alltid och det funkar inte alltid att byta usb där, det funkar ej bra helt enkelt.
Finns säkert en otroligt massa fler som mig som gärna snabbt o smidigt kopplar ihop sin surface pro eller ultrabook eller whatever till större skärmar, typ såna som jobbar på olika platser och måste vara lite mobila och/eller gillar att resa. En liten smidig docka kan man ju tänka sig att ha med sig liksom.
Tacksam för tips!