Batteritid mus & tangentbord -Vad är normalt?

Permalänk

Batteritid mus & tangentbord -Vad är normalt?

Satt och funderade på att byta mus då min börjar se rätt skabbig ut med snart ca 9 år på nacken (tror jag).
Men började kolla lite och moderna möss med "Bra" batteritid verkar hålla kanske någon vecka?

Jag stänger aldrig av eller plockar ur batterierna ur min gamla MS Wireless Laser Mouse 6000 och kanske byter batteri en gång om året eller så i den, vid ca 2-5 timmars användning om dagen. Skulle nog säga att jag får byta var 9:e månad eller nå sånt.
Samma med mitt tangentbord (MS Wireless Comfort Keyboard 1.0A).

Hur länge håller batterierna i era möss/tgb? Vad är "normalt" i nyare möss/tgb?

Visa signatur

--Humlor kan inte heller flyga--

Permalänk
Medlem

@Kurre_Kul: Jag kör med denna: http://www.sweclockers.com/test/20415-logitech-mx-master och får ladda den varannan vecka ungefär. Kan rekommendera den, vansinnigt trevlig mus och själva laddningen är odramatisk, inga problem eller ens att det känns irriterande.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

@Gurk: Ja, var främst den jag kollade på när jag började kika efter nytt. Men förstår inte riktigt hur min svingamla mus kan hålla så länge och nya möss så kort tid? Teknikens framgång borde väl leda åt längre batteritider, inte kortare?

Lite OT egentligen, men jag kan lägga till att när jag jämför min MS 6000 med vad som sägs i recensioner av t.ex. MX-Master, blir jag tveksam till om MX är så mycket bättre.. -Min är enormt bekväm att använda, handen ligger naturligt, avslappnat och bekvämt på den och knapparna sitter bra.
Enda nackdelarna med min MS 6000 är att den skiftat färg efter alla år och ser lite skabbig ut. Och att hjulet börjar kärva lite av all smuts runt- och under hjulet.

Visa signatur

--Humlor kan inte heller flyga--