Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Jun 2011

Konstigt problem med @ tecken *Löst*

Har sedan ett par dagar ett irriterande problem. Varje gång jag skall göra ett @ tecken dröjer det ca två sekunder innan jag ser det på skärmen. Detta gör att alla e-post adresser jag skriver blir fel. Blir inte så med någon annan tangent eller tecken. 2 eller " tecknet som är på samma knapp har ingen fördröjning. Vad kan problemet vara?

Edit: Tangentbordet är ett Corsair vengeance K70 om det spelar någon roll.

Löste problemet. Tydligen hade ASUS GPU Tweak 2 aktiverat shortcut keys när jag installerade det och när man tryckte altgr + 2 eller ctrl + alt + 2 vilket ger @ så bytte det mellan olika modes i programmet.

ASUS Maximus VIII Hero | i7 6700K @ 4.6GHz | Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | 16 GB Corsair Vengeance LPX 2666MHz | Samsung 850 Pro 256GB | Intel 520 240GB SSD | WD RED 4TB | EVGA Supernova G2 750W | Corsair 400Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Löddeköpinge
Registrerad
Aug 2015

@llrobbanll:
Hade samma problem, sökte här och hittade ditt inlägg.

Stort tack! Löste mitt problem också efter att bara inaktivera shortcuts.
Konstiga var att jag faktiskt misstänkte något av ASUS-tilläggsprogrammen från början

"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere." - Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av llrobbanll:

Har sedan ett par dagar ett irriterande problem. Varje gång jag skall göra ett @ tecken dröjer det ca två sekunder innan jag ser det på skärmen. Detta gör att alla e-post adresser jag skriver blir fel. Blir inte så med någon annan tangent eller tecken. 2 eller " tecknet som är på samma knapp har ingen fördröjning. Vad kan problemet vara?

Edit: Tangentbordet är ett Corsair vengeance K70 om det spelar någon roll.

Löste problemet. Tydligen hade ASUS GPU Tweak 2 aktiverat shortcut keys när jag installerade det och när man tryckte altgr + 2 eller ctrl + alt + 2 vilket ger @ så bytte det mellan olika modes i programmet.

Klassiskt. Vet inte hur många dagar jag satt och svor åt det innan jag kom på att det var asus gpu tweak som gjorde det. Vette fan varför dom inte har bytt än, har varit så i flera år. Sedan tiden jag hade mitt 6950 (kanske längre) och det var inte direkt igår..

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2007

Tack!!!