Hjälp, Hackar i Samtal. (Samsung Galaxy S6)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någonstans i Skåne
Registrerad
Sep 2010

Hjälp, Hackar i Samtal. (Samsung Galaxy S6)

Hejsan.

Har sedan typ nästan ett år tillbaka en Samsung Galaxy S6 (inte edge).
Köpt på abonnemang genom Telia.

Telefonen har jag varit väldigt försiktig med och den har ett riktigt bra skydd, klart hänt att man tappat den ett ggr över tiden
men inget senaste tiden (Och det dubbel lager skyddet tog nog allt av smällen eller i alla fall det mesta)

Nu är det så att jag sedan 1 vecka tillbaka börjat få lite problem med telefonen i samtal, ignorerade det först för jag trodde kanske det var bara dålig mottagning hos Telia, typ temporärt fel.

När jag ringer ett samtal eller tar emot ett samtal från någon så hackar samtalet .. typ som på skype när man har väldigt dåligt samtal med någon över en dålig uppkoppling. Både personen jag pratar med och jag märker att orden försvinner och hackar.

Ja vill ju tro att det inte är hårdvaran det är fel på men börjar bli svårt att utesluta det med tanke på att det är inte fel på simkortet (har uteslutit det genom att byta sim med min fru som också telia och hennes funkar bra i hennes telefon men när jag satte hennes sim i min så hackar det).

Så jag hoppas ju att de kan vara mjukvaran de är fel på.. men jag har gjort det enda jag kan tänka mig som skulle fixa det och det var att fabriksåterställa telefonen.. dock använde jag säkerhetsåterställning för att få tebax mina appar så kanske någon app man installerat som buggar ut andra? (reaching)

En annan sak jag funderade på är om de kan vara den nyliga samsung uppdatering som kanske buggar med just min telefon modell, någon annan med galaxy s6 där ute som lider av samma problem?

Annars är det väl nåt fel på hårdvaran men borde då inte all media hacka som spotify och youtube när man tittar på det genom 4g nättet?

Tips och hjälp? .. ska höra av mig till telia och se vad de säger .. men har inga höga förhoppningar på att de kommer veta utan tror de kommer säga att skicka in skiten vilket jag inte vill göra förrän det är absolut nödvändigt.

Bara seriösa svar tack och inga dumförklaringar, vi är dem flesta vuxna och låt oss bete oss så också.

Med Vänliga Hälsningar
P