Permalänk
Medlem

pip-boy app

Någon mer som inte får appen att fungera? Felsökt det mesta nu men får bara "no device found". Någon mer som endast möter detta felmeddelande, eller som får det att fungera?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Någon mer som inte får appen att fungera? Felsökt det mesta nu men får bara "no device found". Någon mer som endast möter detta felmeddelande, eller som får det att fungera?

Har du aktiverat inställningen för det i spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har du aktiverat inställningen för det i spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Har samma problem och japps, aktiverat i spelet. Inte helt på det klara med hur det är tänkt att de skall synka ihop varandra dock. Försöker den synka via steamappen på mobilen eller hur funkar det egentligen?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Lego Master
Skrivet av HugSeal:

Har samma problem och japps, aktiverat i spelet. Inte helt på det klara med hur det är tänkt att de skall synka ihop varandra dock. Försöker den synka via steamappen på mobilen eller hur funkar det egentligen?

Nej, vad jag förstår är det över wlanet den försöker hitta.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Löste problemet genom att gå in i Windows Firewall under 'Allowed apps' och tillåta Public för Fallout 4.

Permalänk
Medlem

Har öppnat både public och private för både Fallout 4 och Steam i firewallen, får upp IP i appen, men när jag försöker ansluta, så står det bara:

Pip-Boy Unavailable
No Pip-Boy Found

Skumt att den hittar PC'n, men inte kan ansluta. Lite lätt irriterande!!!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av bojaka:

Har öppnat både public och private för både Fallout 4 och Steam i firewallen, får upp IP i appen, men när jag försöker ansluta, så står det bara:

Pip-Boy Unavailable
No Pip-Boy Found

Skumt att den hittar PC'n, men inte kan ansluta. Lite lätt irriterande!!!

Dum fråga men har du kommit så långt i spelet så du har fått din pip-boy?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag fick öppna upp några slags portar i routern för att få det att fungera. Kommer inte ihåg vilka portar det var men om ni googlar så finns det en tråd om det.

Skickades från m.sweclockers.com