Första intrycken av Fallout 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

@Paddanx: Jag passar på att fråga dig som kommit en bit i byggandet.

Om man bygger ett hus från scratch med golv, väggar, tak osv. Hur får man tillgång till el i hela byggnaden? Måste man sätta ut switchar runt hela huset för att det ska funka?
Mitt plåtskjul ser ut som en silverjulgran just nu..

Dessa vägg /tak kontakter som finns ger ström år ett visst område, så du måste ha detta till att täcka allt där du vill ha ström. Du kan dock dra från en till en annan osv. Du kan kan både inne och ute "grena vidare", så du kan ha en anslutning ute, och föra den vidare inne genom att sätta en kontakt på andra sidan (så strömmen först vidare) och sen dra kabel inomhus.

Det kommer se ut som koko, om man inte är finurlig och gömmer kablar mm, tex på taket, bakom en vägg eller något.

Skrivet av qwerty3225:

Har spelat i kanske 3-4 timmar. Har spelat FO3 innan men är inget "Fallout fan" Det jag har stört mig på hittils är nog mest pga av att jag inte satt mig in i hur man gör men kommer fortfarande skriva ner dom.

1, Musen är känns helt wonky och inlevelsen försvinner typ varje gång jag gör en sväng med musen..

2, Jag har inte fattat hur man sätter vapen i "slot"? Så att jag kan välja dom 1.2.3.4 på tbordet. Tycker detta borde vara rätt lätt att lägga in men har inte hittat hur man gjort det.

3, Fastna i consoler va ingen hit, har nu efter lite läsande fattat att det är pga fpsen... Om någon vet hur man cappar fpsen till 99? Så är jag tacksam.

4, Tycker det är oklart om vilken rustning som är bäst? Ser bara + och radioaktiva symboler? Om det är minus så förstår jag ju att det är sämre. Men hade kunnat vara tydligare enligt mig.

5, Senast jag slutade va när jag kom in i ett quest om att bygga saker åt mina kamrater. Han färgade cowboyen och hans följeslagare. Tröttnade efter 1 min när jag skulle göra det. Går detta att skippa?

Detta är skrivet utan att jag lagt en sekund på att läsa på hur man löser något av de ovanstående.

1. Där ska finnas sätt att stänga av mus acc. Det har inte stört mig, men det är troligen det som är ditt problem, då fler har klagat på samma sak.

2. Gå in i din pip-boy, välj vapen, tryck Q, klicka på slotten du vill ha (står siffror 1-9, 0, -,
Gör om med alla dina vapen, sen är det bara att trycka på 1-2-3 osv.

4. Jag har inte kommit långt nog för att veta vilken som är allra bäst, men de jag vet är raider-leather-metal-combat-synth. Notera dock att de har olika fördelar. Tex läder är bättre mot energivapen än metal.
De olika skyddstyperna är Defence/Armor, dvs fysisk skada, tex kulor eller vanliga vapen. Sen har du blixten, som representerar energivapen, så som lasrar, elstötar från fällor mm. Och sista är dens radioaktiva skydd, som skyddar mot strålning.

5. Du tappar en del fördelar, men ja, du kan skippa det vad jag vet. Om du iaf orkar så bygg ett camp, så har du både skydd och ställe att laga mat, laga power armor och så. Sen behöver du inte expandera om du inte vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Dessa vägg /tak kontakter som finns ger ström år ett visst område, så du måste ha detta till att täcka allt där du vill ha ström. Du kan dock dra från en till en annan osv. Du kan kan både inne och ute "grena vidare", så du kan ha en anslutning ute, och föra den vidare inne genom att sätta en kontakt på andra sidan (så strömmen först vidare) och sen dra kabel inomhus.

Det kommer se ut som koko, om man inte är finurlig och gömmer kablar mm, tex på taket, bakom en vägg eller något.

Aha tackar. Att man inte tänkte på att sätta dom på insidan. Blir ju betydligt lättare och billigare än att dra allt på utsidan.

Att det ser koko ut gör inget. Mina baser ser ändå ut som små kåkstäder i sydafrika

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag har i princip gett upp basbyggandet, och deras totala oförmåga att skicka ut några duktiga killar att döda 4-5 ghouls. Tar dock ändå och skapar nya baser, skapar supply line dit, bygger en bunt kulsprutetorn, planterar massa plantor, ordnar vatten, en beacon, och sen kastar ut en bunt sovsäckar i ngt hus.

Permalänk
Medlem

Mitt första intryck var att det är riktigt skoj, och är fortfarande över 60h in. Jag har visserligen tryckt fram storyn en hel del för jag känner att på min första genomspelning brukar jag vilja följa den mer, sen sekundära genomspelningar kan jag ta det avsevärt lugnare med den så kommer nog rätt snart klara ut spelet och testa en annan spelstil (har inte med mig ett vapen av varje, fokuserar alltid på ett eller två) osv. Så jag diggar spelet helt enkelt kan vi sammanfatta det.

MEN (i sann Tony Irving anda)...Har vissa saker jag känner lite sådär kring dock och tror jag ska fokusera på dem: Varnar för eventuella spoilers kring Konversationer, fraktioner, vapen och utrustning. Vill man inte veta något om dessa aspekter så läs inte vidare. Med det sagt, har du lirat massor kan du nog ge mig lite funderingar vad du tycker kring dem så läs gärna då. Är en WOT dock detta...brukar bli så när jag ventilerar tankar kring spel....Gillar som sagt spelet, mycket, men kommer låta negativ i detta inlägg.

1. Det finns ingen möjlighet att vara "elak" eller vad man ska säga. Detta är något som kommer göra sekundära genomspelningar mindre intressanta för mig och eftersom man efter sitt barn så gör det att det blir lite krystat att vara något annat än god också kanske, så kan typ förstå det, men varför välja denna story då när det låser spelaren så mycket? Har ingen erfarenhet av tidigare Fallout spel men har läst att framförallt NV var rätt fritt när det gäller sånt här och det var något jag hoppades på här också. Man måste inte vara "the good guy" hela tiden helt enkelt utan kanske kan göra det mot sin vilja, dvs klargöra i konversationerna att vi inte är vänner, gör bara detta för att jag måste eller helt enkelt byta sida helt. I Fallout 4 är det mer som Skyrim, man är mer eller mindre låst till vad som kommer ske i de flesta fallen och det tycker jag är lite synd, trodde på mer frihet när det gäller sånt här.

Nu menar jag inte att jag gillar att lira som en psykopat och döda allt jag ser men gillar att lite selektivt kunna vara ett rövhål eller helt enkelt döda personer jag ogillar för de beter sig som svin mot mig. Utgick jag från att man kunde göra sånt i Fallout 4, tydligen inte. Man måste mer eller mindre vara genomgod i Fallout 4 och det gör som sagt sekundära genomspelningar mindre spännande för mig. Också det en anledning till att jag kanske fokuserar mer på storyn nu första gången, och skiter i den rätt mycket i framtiden och utforskar mer då, eftersomjag inte kan rollspela mig genom storyn om jag vill vara annat än en ängel.

Säger jag t.ex. "Nej" till Minutemen så kanske inte markeringen i min quest log envist ska säga att jag ska snacka med snubben fortfarande...spelet bara väntar på att jag ska säga "Ja". Sabbar det lite för mig. Säger jag att jag inte är intresserad av att gå med dem låt mig då göra så?...Kanske inte behöver göra dem onda till en början, men att vi kanske blir mer och mer ovänner med tiden när jag gör saker som går mot dem. Varför inte få gå med Raiders i början där t.ex. och döda dem som försvarar sig istället? Varför ska Bethesda göra valet åt mig? Finns ju inget som säger att de som skyddar sig i byggnaden är den rätta sidan menar jag...Förutom att Bethesda väljer åt mig att jag måste rädda dem. Varför inte ha med en Raider fraktion, en för Gunners kanske, de verkar balla tycker jag, lira mer som en legosoldat/prisjägare. Istället anfaller individer från dessa fraktioner så fort de ser mig. Hur fan kan de veta att jag är ute efter att döda dem? Tänk om jag är en person som kan visa att jag är en de vill ha på sin sida? Besviken på det. De kanske aldrig har varit några man kan gå med...vad vet jag...men varför inte i Fallout 4?

2. Brist på vapen. Vissa håller kanske inte med mig men enligt mig trodde jag på många fler vapen, det är skjutandet det handlar om till stor del, det är inte allt förstås, det vet jag. Jag lirar som prickskytt och utgick från att jag skulle hitta mycket skoj på den fronten, kanske inte till en början men med tiden.

Istället finns två projektilbaserade prickskyttegevär i hela spelet... räknar vi in moddarna till dem så finns 3 modeller på utseendet antar jag. Pipe-Bolt action rifle och Hunting Rifle (två versioner). Så på level 9 när jag hittade mitt Hunting Rifle så hade inte spelet mer att erbjuda på den fronten. Okej, men Prickskyttegevär är ju rätt specifika tänkte jag, går bara att använda effektivt tills man upptäckts de andra vapnena finns nog mycket mer av. Ska vi kolla på hagelbrakarna då t.ex? Mångas favorit! Två typer finns det...Ett man knäcker för att ladda om och sen ett semiautomatiskt. Tycker för att vara helt ärlig att det är snålt. Var är pumphaglet t.ex?! De kommer inte undan för man kan modda dem, längre pipor osv. Det är i grunden samma gevär, bara attributerna som förändras lite, utseendet är nästan detsamma. Besviken.

Okej, men de unika vapnena då? De lär ju vara just det, unika. Svåra att hitta, vaktas av massa svårdödat skit och dessutom har de ett helt unikt utseende! Ja, man kan ju tro det men...nah. Prickskyttegeväret Reba II t.ex. Mja...ser ut precis som mitt egna gevär jag redan har, fast med en liten passiv bonus. Hepp...och så fortsätter det. Men när man kommer kunna modda in massa fler vapen blir det nog bättre, tycker dock att grundutbudet helt enkelt är snålt.

3. Brist på färdig utrustning. Finns ju Läder, raider osv för just skydden, det känns lagom och helt okej och det finns en hel del olika kläder att ha under utrustningen som ger rätt lite bonus då pga man kan ha saker över det. Det jag saknar däremot är fler färdiga outfits som ska vara riktigt bra på olika sätt, och coola, både low-end och high-end saker och då ska dessa förstås vara svåra att hitta, unika. Tänker mig t.ex. NCR Ranger från NV...Sjuuuuukt cool tycker jag och hoppades på att en hel del sånt skulle dyka upp förr eller senare...nope! Finns inte mycket sånt alls faktiskt vad jag märkt av än så länge. Mer i stil med Kellog's Outfit hoppades jag på helt enkelt men det finns inte. Många outfits ger helt enkelt inte något bra, något jag kan förlåta om de åtminstone ser bra ut men för det mesta ser de ut som skit, trollsaker eller så ser de helt enkelt bara konstiga ut och passa inte in alls.

Men som sagt...summa summarum har jag sjukt kul i spelet och med moddar i framtiden kommer i alla fall punkt 2 och 3 lösa sig, helt övertygad om det. Plus att det ska komma DLC och de kanske gömmer allt mumsigt där...vad vet jag.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Mitt första intryck var att det är riktigt skoj, och är fortfarande över 60h in. Jag har visserligen tryckt fram storyn en hel del för jag känner att på min första genomspelning brukar jag vilja följa den mer, sen sekundära genomspelningar kan jag ta det avsevärt lugnare med den så kommer nog rätt snart klara ut spelet och testa en annan spelstil (har inte med mig ett vapen av varje, fokuserar alltid på ett eller två) osv. Så jag diggar spelet helt enkelt kan vi sammanfatta det.

MEN (i sann Tony Irving anda)...Har vissa saker jag känner lite sådär kring dock och tror jag ska fokusera på dem: Varnar för eventuella spoilers kring Konversationer, fraktioner, vapen och utrustning. Vill man inte veta något om dessa aspekter så läs inte vidare. Med det sagt, har du lirat massor kan du nog ge mig lite funderingar vad du tycker kring dem så läs gärna då. Är en WOT dock detta...brukar bli så när jag ventilerar tankar kring spel....Gillar som sagt spelet, mycket, men kommer låta negativ i detta inlägg.

1. Det finns ingen möjlighet att vara "elak" eller vad man ska säga. Detta är något som kommer göra sekundära genomspelningar mindre intressanta för mig och eftersom man efter sitt barn så gör det att det blir lite krystat att vara något annat än god också kanske, så kan typ förstå det, men varför välja denna story då när det låser spelaren så mycket? Har ingen erfarenhet av tidigare Fallout spel men har läst att framförallt NV var rätt fritt när det gäller sånt här och det var något jag hoppades på här också. Man måste inte vara "the good guy" hela tiden helt enkelt utan kanske kan göra det mot sin vilja, dvs klargöra i konversationerna att vi inte är vänner, gör bara detta för att jag måste eller helt enkelt byta sida helt. I Fallout 4 är det mer som Skyrim, man är mer eller mindre låst till vad som kommer ske i de flesta fallen och det tycker jag är lite synd, trodde på mer frihet när det gäller sånt här.

Nu menar jag inte att jag gillar att lira som en psykopat och döda allt jag ser men gillar att lite selektivt kunna vara ett rövhål eller helt enkelt döda personer jag ogillar för de beter sig som svin mot mig. Utgick jag från att man kunde göra sånt i Fallout 4, tydligen inte. Man måste mer eller mindre vara genomgod i Fallout 4 och det gör som sagt sekundära genomspelningar mindre spännande för mig. Också det en anledning till att jag kanske fokuserar mer på storyn nu första gången, och skiter i den rätt mycket i framtiden och utforskar mer då, eftersomjag inte kan rollspela mig genom storyn om jag vill vara annat än en ängel.

Säger jag t.ex. "Nej" till Minutemen så kanske inte markeringen i min quest log envist ska säga att jag ska snacka med snubben fortfarande...spelet bara väntar på att jag ska säga "Ja". Sabbar det lite för mig. Säger jag att jag inte är intresserad av att gå med dem låt mig då göra så?...Kanske inte behöver göra dem onda till en början, men att vi kanske blir mer och mer ovänner med tiden när jag gör saker som går mot dem. Varför inte få gå med Raiders i början där t.ex. och döda dem som försvarar sig istället? Varför ska Bethesda göra valet åt mig? Finns ju inget som säger att de som skyddar sig i byggnaden är den rätta sidan menar jag...Förutom att Bethesda väljer åt mig att jag måste rädda dem. Varför inte ha med en Raider fraktion, en för Gunners kanske, de verkar balla tycker jag, lira mer som en legosoldat/prisjägare. Istället anfaller individer från dessa fraktioner så fort de ser mig. Hur fan kan de veta att jag är ute efter att döda dem? Tänk om jag är en person som kan visa att jag är en de vill ha på sin sida? Besviken på det. De kanske aldrig har varit några man kan gå med...vad vet jag...men varför inte i Fallout 4?

2. Brist på vapen. Vissa håller kanske inte med mig men enligt mig trodde jag på många fler vapen, det är skjutandet det handlar om till stor del, det är inte allt förstås, det vet jag. Jag lirar som prickskytt och utgick från att jag skulle hitta mycket skoj på den fronten, kanske inte till en början men med tiden.

Istället finns två projektilbaserade prickskyttegevär i hela spelet... räknar vi in moddarna till dem så finns 3 modeller på utseendet antar jag. Pipe-Bolt action rifle och Hunting Rifle (två versioner). Så på level 9 när jag hittade mitt Hunting Rifle så hade inte spelet mer att erbjuda på den fronten. Okej, men Prickskyttegevär är ju rätt specifika tänkte jag, går bara att använda effektivt tills man upptäckts de andra vapnena finns nog mycket mer av. Ska vi kolla på hagelbrakarna då t.ex? Mångas favorit! Två typer finns det...Ett man knäcker för att ladda om och sen ett semiautomatiskt. Tycker för att vara helt ärlig att det är snålt. Var är pumphaglet t.ex?! De kommer inte undan för man kan modda dem, längre pipor osv. Det är i grunden samma gevär, bara attributerna som förändras lite, utseendet är nästan detsamma. Besviken.

Okej, men de unika vapnena då? De lär ju vara just det, unika. Svåra att hitta, vaktas av massa svårdödat skit och dessutom har de ett helt unikt utseende! Ja, man kan ju tro det men...nah. Prickskyttegeväret Reba II t.ex. Mja...ser ut precis som mitt egna gevär jag redan har, fast med en liten passiv bonus. Hepp...och så fortsätter det. Men när man kommer kunna modda in massa fler vapen blir det nog bättre, tycker dock att grundutbudet helt enkelt är snålt.

3. Brist på färdig utrustning. Finns ju Läder, raider osv för just skydden, det känns lagom och helt okej och det finns en hel del olika kläder att ha under utrustningen som ger rätt lite bonus då pga man kan ha saker över det. Det jag saknar däremot är fler färdiga outfits som ska vara riktigt bra på olika sätt, och coola, både low-end och high-end saker och då ska dessa förstås vara svåra att hitta, unika. Tänker mig t.ex. NCR Ranger från NV...Sjuuuuukt cool tycker jag och hoppades på att en hel del sånt skulle dyka upp förr eller senare...nope! Finns inte mycket sånt alls faktiskt vad jag märkt av än så länge. Mer i stil med Kellog's Outfit hoppades jag på helt enkelt men det finns inte. Många outfits ger helt enkelt inte något bra, något jag kan förlåta om de åtminstone ser bra ut men för det mesta ser de ut som skit, trollsaker eller så ser de helt enkelt bara konstiga ut och passa inte in alls.

Men som sagt...summa summarum har jag sjukt kul i spelet och med moddar i framtiden kommer i alla fall punkt 2 och 3 lösa sig, helt övertygad om det. Plus att det ska komma DLC och de kanske gömmer allt mumsigt där...vad vet jag.

Håller med dig på de flesta punkter speciellt angående vapnen borde finnas större utbud/konfigureringsalternativ men o andra sidan är Fallout 4 precis släppt och mod forumen verkar ju inte ligga på latsidan direkt + att det finns Season Pass tillgängligt vilket innebär en massa dlc i framtiden

Sedan vad gäller önskan att ta ställning har jag stött på ett flertal tvister i spelet där jag fått ta ställning, vilket resulterat till dödlig utgång, har även när man inte gillat attityden på någon man stött på slagit/skjutit/pickpockat denne vilket också lett till att man hamnat i strid med x antal individer. Men ser man på Minutemen så är det "mainstoryn"och man kanske inte tänkt på att göra två stycken mainstorys där man kan växla mellan good or bad när man skrivit manuset som i t.ex. det Playstation exklusiva spelet Infamous. Men jag kan hålla med dig, det hade varit lite mer underhållande att kunna ha det valet, men jag hoppas på att dlc/mods kan erbjuda mycket godbitar till spelet framöver

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Men ser man på Minutemen så är det "mainstoryn"och man kanske inte tänkt på att göra två stycken mainstorys där man kan växla mellan good or bad när man skrivit manuset som i t.ex. det Playstation exklusiva spelet Infamous. Men jag kan hålla med dig, det hade varit lite mer underhållande att kunna ha det valet, men jag hoppas på att dlc/mods kan erbjuda mycket godbitar till spelet framöver

Det har ju varit en stor del av "charmen" med Fallout. Man har alltid kunnat välja good / evil, och karmasystemet styrde folks reaktioner. Eftersom de har plockat bort det globala karmasystemet och som bäst ersatt det med "personligt" karma system för vissa NPC'er, så är det ju svårt att följa ett sådant system, och därför har man plockat bort det... Trist, och lite fattigt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

Tycker att det suger röv att man måste döda legendary fiender två gånger. I alla fall när det blir svårare. Man får ner deras health och så blir dom rödfärgade och får full health. Skit på er bethesda. Så störande.

Dog av en legendary mirelurk om och om igen. Den var högre lvl än mig också. Lyckades till slut med granater och en moddad automatic combat shotgun.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av chipw00t:

Tycker att det suger röv att man måste döda legendary fiender två gånger. I alla fall när det blir svårare. Man får ner deras health och så blir dom rödfärgade och får full health. Skit på er bethesda. Så störande.

Dog av en legendary mirelurk om och om igen. Den var högre lvl än mig också. Lyckades till slut med granater och en moddad automatic combat shotgun.

Jo jag förstår inte heller mutate funktionen.Varför inte bara ge dem mer hp och mer dmg.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är lite FÖR op med en stealthy build? Kört på Survival sen level 15 utan några större svårigheter och känner att dom kunde lagt till en svårighetsgrad till...

Vapnet, overseers guardian har alltså 40 skott innan man måste ladda om, varje skott gör 236 damage, men efter som den skjuter två kulor åt gången så säger vi 472, och med perks så gör jag också 5.3 gånger mer skada vid en sneak attack (blir det 10.6 gånger så mycket skada då när man skjuter två kulor? Eller tänker jag fel?)

Detta betyder att en sneak attack alltså gör 5003.2 skada... tillräckligt för att sänka varenda fiende jag mött med ett skott... Well, it just feels a bit OP.

Även om jag byter och börjar använda billig .45 ammo så gör den 210 (420) skada liksom, men satte på en .308 reciever bara för rolighetens skull

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Bara jag som tycker det är lite FÖR op med en stealthy build? Kört på Survival sen level 15 utan några större svårigheter och känner att dom kunde lagt till en svårighetsgrad till...

Vapnet, overseers guardian har alltså 40 skott innan man måste ladda om, varje skott gör 236 damage, men efter som den skjuter två kulor åt gången så säger vi 472, och med perks så gör jag också 5.3 gånger mer skada vid en sneak attack (blir det 10.6 gånger så mycket skada då när man skjuter två kulor? Eller tänker jag fel?)

Detta betyder att en sneak attack alltså gör 5003.2 skada... tillräckligt för att sänka varenda fiende jag mött med ett skott... Well, it just feels a bit OP.

Även om jag byter och börjar använda billig .45 ammo så gör den 210 (420) skada liksom, men satte på en .308 reciever bara för rolighetens skull

http://i.imgur.com/iteb0R5.png

Angående frågan så antingen 5,3 gånger din redan dubblade skada eller 10,6 gånger skadan från en kula. Blir då 2501,6 skada per skott i stället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Angående frågan så antingen 5,3 gånger din redan dubblade skada eller 10,6 gånger skadan från en kula. Blir då 2501,6 skada per skott i stället.

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh tack så mycket... oavsett vad så gör det ont!

Permalänk

Det är väl .50 kaliber när den gör så mycket skada?
En .50 kaliber kula skulle slita av armen på även en supermutant, så visst ska den göra mkt skada.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Det är väl .50 kaliber när den gör så mycket skada?
En .50 kaliber kula skulle slita av armen på även en supermutant, så visst ska den göra mkt skada.

Nej, den gör faktiskt fortfarande över 200 skada även med billigt .45 ammo, en ammunition du hittar överallt, jag hade över 4000 skott redan innan jag hittade ett vapen som faktiskt använde dom.

Bifogar en bild med vanlig .45 kaliber

http://i.imgur.com/RcMjN7C.png

Permalänk

Ja se där ja.

Om man finner bössan OP så kanske man helt enkelt får gå bort från denna legendary bössa
Sen så är det ju meningen att man ska bli löjligt kraftig om man lägger perks rätt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Står inte ut med UI:t i Fallout 4. Hoppas på att något i stil med SkyUI dyker upp asap.

Permalänk
SpelClockers

Mitt intryck av fallout 4 nu när man har spelat en hel del är inte lika bra som i början.
Jag tycker att dialogerna är otroligt svaga.
Jag har haft en enda fight där jag har behövt meds för boosta upp en men annars så klarar man spelet hur lätt som helst med vanliga kulvapen på survival.
Det förstör känslan i spelet.I början så var det nåt som man kunde ignorera för att allt annat var spännande men ju mer man spelar så lyser bristerna desto starkare.
Det känns som att de har valt att gå åt samma håll som många andra spel , dvs lättspelat för att nå en bredare marknad.Knappast lika illa som andra spel men ändå tråkigt.

Hoppas att moddare lyckas göra fallout 4 lite mer komplett.

Permalänk
Medlem

@mr rulle: Håller helt med, vissa dialoger sken men snittet var väldigt lågt. Spelet var otroligt lätt på survival och det enda det handlade om var att mata mängder med skott i fienderna då högre svårighetsgrad bara gjorde så att du healar långsammare och gör .5x dmg när motståndarna gör 2x dmg. Hade hoppats dom blev lite mer intelligent men det märks verkligen att det är bethesda som utvecklat spelet. Samma AI som oblivion typ.

Rockar combat rifle och en X01 armor nu och springer bara runt och slaktar allt utan problem. Installerade realistic damage mod så fiender faktiskt dör igen på survival också för att det skulle ta mindre tid att skjuta fiender som fastnat hela tiden men mweh, segt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Ja se där ja.

Om man finner bössan OP så kanske man helt enkelt får gå bort från denna legendary bössa
Sen så är det ju meningen att man ska bli löjligt kraftig om man lägger perks rätt.

Absolut! Men det ska ju vara "lite" realistiskt, hoppas dom nerfar Kommer givetvis köra med det bästa jag har och använda perks jag tror är bäst för min karaktär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Men det ska ju vara "lite" realistiskt, hoppas dom nerfar

Fast om realism är målet, så är det inte speciellt fel att saker dör på första skottet. Alla jag har gett en kula i pannan har varit tvärdöda med en gång.
Jag förstår argumentet om att spelinlevelsen ökar om man gör det lite svårare, men...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast om realism är målet, så är det inte speciellt fel att saker dör på första skottet. Alla jag har gett en kula i pannan har varit tvärdöda med en gång.
Jag förstår argumentet om att spelinlevelsen ökar om man gör det lite svårare, men...
B!

Bra poäng... vi minns alla hur knas det blev i F03 när man kunde skjuta någon i huvudet med 30 skott innan dom dog, jag antar att det är svårt att hitta den där perfekta balansen mellan realism och spelglädje

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att spelet är bättre än trean, för det var helt enkelt ospelbart, men det är fortfarande inte ens i närheten av new vegas.

Storyn är riktigt dålig, känns som att hela grejen är så bara för att dom ville ha en scen där man fick se bomberna falla och sen kunna ha en riktigt rutten "twist".
Wow nu ska jag ut och leta efter min kidnappade unge, vem fan bryr sig om någon unge?
Synths är så fult och jag kan inte förstå varför i helvete bethesda tycker att det ska finnas i fallout.

Ingen av fraktionerna går ens att tycka om vilket är en stor skam.
Fula idioter som springer runt med några jävla hemsnickrade vevlasermusköter, idioter som vill rädda något som inte ens borde finnas med dvs synths, satans så fula BoS som skriker ad victoriam hela jävla tiden av någon okänd anledning och ser ut som nazister och med en ledare man bara vill kräkas på och sist men inte minst skiten som skapade synthsen som fortfarande inte borde finnas med.

Varför fan har bethesda fått för sig att dom ska ändra designen på sakerna i spelet?
Vad hände med BoS, varför har dom inte lila kåpor och annat religions/riddar-inspirerat så som BoS varit i alla andra 6 spel, varför fan har dom en jävla zeppelinare och typ nazityskland inspirerade uniformer och tjuter ad victoriam hela tiden?

Varför ser mer än hälften av vapnen ut som något jävla skrot när det aldrig varit så innan?
Varför har bethesda förstört power armorn och gjort det till något idiotiskt fordon som gör att man inte vill använda den?
Varför har bethesda förstört all övrig armor så att nästintill vad man än tar på sig så ser man ut som en idiot?

Dialogerna är riktigt dåliga och det antar jag beror på att bethesda fått för sig att man inte längre ska rollspela utan att det snarare är interaktiv story telling det handlar om, man är inte längre huvudrollen utan man följer istället bara med på resan och det är därför all dialog har voice acting och tre av fyra valmöjligheter leder till samma sak och den fjärde helt enkelt bara hoppar ur dialogen, för storyn kräver det för storyn är förutbestämd.
Det är enligt mig den allra största försämringen i spelet för det känns inte längre som ett rpg utan mer som ett äventyrsspel.

Perks och skill förändringen är till det sämre, nu känns det som man har ännu färre valmöjligheter eller är det kanske fler för det är knappt någon perk som känns direkt bra utan det mesta är bara utfyllnad utan större mening.
Men det är väl för att folk inte ska kunna göra "fel" och få en mindre användbar karaktär där ens val har gjort att karaktären inte går att spela så som man vill spela den.

Det är väldigt positivt är att världen inte längre ser ut som skräp utan att det faktiskt känns som att det finns något runt omkring, det tråkiga är bara det egentligen inte gör det, utan det mesta är bara utfyllnad för det finns så få quests, det känns som att ungefär 60-75% av alla locations är meningslösa att besöka för det enda som finns är junk och fiender.
För loot behöver man ju inte eftersom det bara finns ett litet antal vapen och man har samlat ett av varje man kan tänkas behöva på nolltid och efter det är det bara att modda efter tycke och smak.

Hade varit väldigt trevligt om det istället fanns kanske 2-3 questhubbar till istället för pyttelilla goodneighbor och diamond city

Jag ger spelet 6/10, kommer antagligen aldrig att spela det igen om det inte kommer dlcs som är minst lika bra som dead money och old world blues.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Enity nailed it.

Fast spelet är fortfarande skitkul. Runt 100 timmar och jag har knappt rört mainquest.

Permalänk
Medlem

Har spelat i 5 minuter nu (gjort en gubbe) men kan inte spela längre pga grafiken är så vidrig så det inte är sant.
Har laddat ner config-tool och suttit och pillat men det går inte att få bort den suddiga pastellfärgsgrafiken.. Mår bara illa när jag spelar.
Någon som vet hur man kan fixa detta?

Rolig "karaktärskapare" dock!

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är den suddig? Låter som du borde prova stänga av depth of field?
Kolla den här tråden tex:
http://steamcommunity.com/app/377160/discussions/0/4968805030...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

På vilket sätt är den suddig? Låter som du borde prova stänga av depth of field?
Kolla den här tråden tex:
http://steamcommunity.com/app/377160/discussions/0/4968805030...

Har stängt av och satt igång allt möjligt, blir inte bättre.
Det är väl grafikmotorn som är fundamentalt sönder antagligen (som den alltid har varit).

Permalänk
Inaktiv

Upplever det inte som suddigt på något sätt. Så japp, du har nog råkat ut för något som buggar ur i spelet för dig. :\

Permalänk
Medlem

Noterade någon gång att allt var suddigt när jag var inne i ett Vault, startade om och sen var allt som vanligt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Upplever det inte som suddigt på något sätt. Så japp, du har nog råkat ut för något som buggar ur i spelet för dig. :\

Skrivet av Semjonov:

Noterade någon gång att allt var suddigt när jag var inne i ett Vault, startade om och sen var allt som vanligt igen.

Hej!

Jag har spelat nu i några timmar till, och jag har noterat att när man står stilla och fokuserar på 1 område så får man skärpa.
Rör jag på min gubbe eller siktet så blir allting suddigt tills siktet är stilla igen.
JAg har stängt av DOB och allting som har med blur och filter att göra. Blir ingen skillnad alls. Det är som att texturerna laddar extremt sakta (typ som det spelet ID gjorde för några år sedan, kommer ej ihåg namnet.)

EDIT: ska försöka göra en typ av inspelning så ni kan se vad jag menar!

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Hej!

Jag har spelat nu i några timmar till, och jag har noterat att när man står stilla och fokuserar på 1 område så får man skärpa.
Rör jag på min gubbe eller siktet så blir allting suddigt tills siktet är stilla igen.
JAg har stängt av DOB och allting som har med blur och filter att göra. Blir ingen skillnad alls. Det är som att texturerna laddar extremt sakta (typ som det spelet ID gjorde för några år sedan, kommer ej ihåg namnet.)

EDIT: ska försöka göra en typ av inspelning så ni kan se vad jag menar!

Spelet du tänker på heter Rage.

Har du stängt av TAA? Smetar allt på skärmen ganska mycket för att få bort hårda kanter men många tycker det blir allt för suddigt.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Spelet du tänker på heter Rage.

Har du stängt av TAA? Smetar allt på skärmen ganska mycket för att få bort hårda kanter men många tycker det blir allt för suddigt.

Jag ska prova detta när jag kommer hem. Tack för tipset! (kanske redan har provat men kommer ej ihåg).