Permalänk

CD-LÄSAREN FUNKAR EJ

Hej!
Min dator läser inte CD skivor, jag har dratt Power från nätagget så de är inte problemet, den öppnar o ska försöka läsa CD skivan men den läser den aldrig och min slutsats är då att de måste vara modekortets SATA-portar som måste konfigueras, möjligtvis?
Det som händer när man stoppar in CD skiva är att lampan som man har på CD-läsaren slutar blinka efter ett litet tag möjligtvis 5 sekunder.

Datorn är för övrigt ny!
Moderkortet är Gigabyte GA-Z97P-D3
CD läsaren är från min gamla dator, den funkade på den gamla men inte nu när jag koppla in den i den nya.

Tacksam för hjälp!!

Permalänk

Drivrutinerna va orsaken, installerade allt förutom Moderkortet nu när jag titta såg jag att jag inte hade moderkortets drivrutiner.. omg vilken noob

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar låsta i enlighet med §3.3*

Tråd låst låst då du, trots tillsägelser, fortsätter att skapa flera trådar om samma ämne (korspostning).

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...