vad kan man sälja en z3 med sprucken skärm för

Permalänk
Avstängd

vad kan man sälja en z3 med sprucken skärm för

Hej .är som så att jag har en sony z3 över med sprucken skärm, Alltså en ytterst liten fin spricka som går från överkant till nedre. knappt synbart.
undrar nu vad man kan sälja en sådan för. funkar fel fritt till 75% av alla gånger. vad tror ni ? lätt att byta själv eller reparera sen sälja eller sälja som bättre begagnad ? tacksam för alla svar o tips

Visa signatur

| Corsair 540 air | I7 4930k |custom loop | Asus rampage iv black edition | Gigabyte GTX 690 4GB | 32GB 2133Mhz G.skill ripjaw | Corsair ax 750W |

Permalänk
Medlem

Jag bytte glas på min Z3 Compact.
Jag hade tyckt att det vore att ta i att kalla det för "lätt", men det gick ju bra men det var meckigt. Som i, det är ingenting man rekommenderar till svärmor kanske, men din tekniskt kunnige och händige kompis.
Du behöver en värmepistol (Biltema, 149SEK) för att lossa på 'limmet' på skärmen, en uppsättning av ny glaspanel (eBAY, min kostade 6~GBP tror jag? Jag fick med verktygen jag behövde) och nytt skärmklister (1.2 GBP, adhesive material). Det var en missräkning att klistret inte följde med glaspanelen i just den jag beställde från, så jag var tvungen att vänta ytterligare 1-2 veckor när skärmen väl kommit.
Notera att du behöver både fram- och baksidesklister, då du går in från baksidan!

När mitt glas sprack så dog även digitizern, vilket var anledningen till att jag bytte. Reparationsplatserna ville ha 2500 SEK för det hela, jag kom billigare undan på det här viset, men nu lär den inte ha garanti kvar.