Crafting [Fallout 4]

Permalänk
Skrivet av ksw:

@Lasergurka: du måste prata med dem när butiken är öppet. och generellt, så brukar de ha jävligt kasst sortiment om du inte sänker mycket caps i deras butik och "Investerar"

För övrigt anser jag att legendary gauss guns är det bästa som finns i spelet. har en som skjuter 2 skott åt gången

Jo, men det är mitt på dan? Varför har vapenbutiken helt andra tider än de andra affärerna, varför kan jag prata med henne om att handla om hon inte agerar butik för tillfället, och varför är det stängt mitt på dagen?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det här med butikerna i sina settlements, verkar som att vapenbutikerna är trasiga för mig, har provat första och andra nivån av vapenstånden, och när man assignar en settler till dem så går de inte dit, man kan ta bort butiken trotts att det står att en settler är assigned. Pratar man med settlern som är assigned får man upp menyn om Barter, man dess inventory är helt tomt, och den har inga caps heller.

Har provat med flera olika settlers, och verkar bara vara just vapenstånden som inte funkar, har både medical och armor, som funkar som de ska.

Någon annan med samma problem?

Just det där med att inget finns i inventory känner jag igen, men det brukar gå till sig om jag går ur barter och tillbaka alternativt sover/väntar. Låter som att du har ett annat problem

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Vet inte hur många som vet detta eller om det postats innan men känner att jag måste tipsa om det. Tryck på C när du är i Junk i inventoryn så ser man hur mycket komponenter allt junk i inventoryn ger och vad som ger vad.

Man känner sig lite smådum när det tar 70+ timmar att upptäcka något så smidigt

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Vet inte hur många som vet detta eller om det postats innan men känner att jag måste tipsa om det. Tryck på C när du är i Junk i inventoryn så ser man hur mycket komponenter allt junk i inventoryn ger och vad som ger vad.

Man känner sig lite smådum när det tar 70+ timmar att upptäcka något så smidigt

http://i.imgur.com/JtiC27x.png

Om du trycker på Q så kommer det ett förstoringsglas bredvid komponenten du har markerat. Om du markerar tex screws så kommer alla junkprylar som ger screws att bli markerade. Underlättar en hel del om du söker något när du utforskar.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO : AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz : ASUS ROG Strix LC 240 RGB White Edition
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX OC WHITE : Cooler Master V850 SFX Gold
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit : Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av kladdigkaka:

Om du trycker på Q så kommer det ett förstoringsglas bredvid komponenten du har markerat. Om du markerar tex screws så kommer alla junkprylar som ger screws att bli markerade. Underlättar en hel del om du söker något när du utforskar.

Det skrämmande är att det tog mig över 100 timmars speltid och en Fallout vault guide innan jag såg detta i fredags

Dock vet jag nästan på rak arm exakt vad allt innehåller, så jag vet vad jag ska plocka upp. Men ibland så ser man inte tex ben eller lim tuber som ligger lite gömda, och då är detta perfekt.

@KKay Nu spenderade jag inte så mycket tid med det, då jag faktiskt både satsat på main Q, samt utforskning i helgen. Men jag fick det inte att fungera heller...