NetOnNet och garanti, pengarna tillbaka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

NetOnNet och garanti, pengarna tillbaka?

Tjenare!
I juli månad denna sommar så köpte jag mig en "Lenovo y50-70 gaming laptop" som har betett sig konstigt, skärmen har linjer och den blinkar.
Enda anledingen till att jag köpte den var att jag skulle flytta runt mycket, men det gör jag inte längre och tycker inte alls att den är särskilt bra. Vill få ut mer kräm för pengarna helt enkelt.

Eftersom den inte är på öppet köp, går det att få tillbaka pengarna eftersom det är fel på maskinen, eller kommer de skicka den på verkstad?
Finns det något som säger att jag kan få några pengar tillbaka istället för en reparation?

Är helt borta när det gäller sånt här. Har aldrig lämnat tillbaka något till någon affär.

Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

De kommer att skicka den till reparation.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015
Skrivet av SUMITOMO:

De kommer att skicka den till reparation.

Jahopp, tack för svaret.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Pest0:

Tjenare!
I juli månad denna sommar så köpte jag mig en "Lenovo y50-70 gaming laptop" som har betett sig konstigt, skärmen har linjer och den blinkar.
Enda anledingen till att jag köpte den var att jag skulle flytta runt mycket, men det gör jag inte längre och tycker inte alls att den är särskilt bra. Vill få ut mer kräm för pengarna helt enkelt.

Eftersom den inte är på öppet köp, går det att få tillbaka pengarna eftersom det är fel på maskinen, eller kommer de skicka den på verkstad?
Finns det något som säger att jag kan få några pengar tillbaka istället för en reparation?

Är helt borta när det gäller sånt här. Har aldrig lämnat tillbaka något till någon affär.

Tacksam för svar.

Du lär få den utbytt/reparerad i första hand. Du kan ju dock prata med butiken och se vad de säger om någon form av återköp.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015
Skrivet av evil penguin:

Du lär få den utbytt/reparerad i första hand. Du kan ju dock prata med butiken och se vad de säger om någon form av återköp.

Man får väl hoppas att man får den utbytt, då kanske du kan sälja den för mera pengar.

Tack för svaret!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mälardalen
Registrerad
Dec 2012

Kortfattat: De har rätt till att försöka reparera den, tre gånger, och efter det erbjuda dig en utbytes eller pengarna tillbaka. Lycka till.

[1700X] [B350 mITX] [16GB DDR4@3200MHz] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015
Skrivet av HenKenny:

Kortfattat: De har rätt till att försöka reparera den, tre gånger, och efter det erbjuda dig en utbytes eller pengarna tillbaka. Lycka till.

Jahopp då är jag körd. Vet vad problemet är men fixar det inte själv då jag kanske kan få en ny maskin som jag kan sälja för mer.
Tack för svaret!