Medium eller ultra settings?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2001

Medium eller ultra settings?

Funderar på att köpa en ny (eller begagnad kanske) stationär burk då jag är riktigt sugen på att lira f4! Vad jag läst så verkar inte det inte vara så stor skillnad på att köra medium jmf med ultra. Ni som kör ultra, har ni provat medium och isåfall hur upplever ni det? Är det märkbart?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Det är ju omöjligt att ge korrekt svar då alla har olika utgångsläge och upplever olika.
Vad har du för grejer idag?

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone 7 32GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2008

Med min dator i sig. spelar jag på konstant 60fps med Medium. Jag har ju inte sett Ultra men Medium är definitivt inte fult alls i mina ögon. Jag har sällan kräm i mina dumburkar att spela spelen på max så jag är väl van. Men snyggt kan jag absolut säga att jag tycker det är.

CPU: Intel i5-7600K MB: MSI Z270 GAMING PRO RAM: Corsair Vengeance 8GB DDR4@2800MHz GPU: MSI GTX 1070 ARMOR 8GB OC SSD: OCZ Agility-3 128GB HDD: WD 500GB Case: FD Define R4 PSU: FD Integra M 550W 80+ Bronze Screen: Benq Zowie XL2411 144hz Keyboard: Tesoro Colada Evil G3NL *BROWN* Mouse: Steelseries Rival 310

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av bärplockaren:

Det är ju omöjligt att ge korrekt svar då alla har olika utgångsläge och upplever olika.
Vad har du för grejer idag?

Har ingen rigg idag utan behöver köpa en ny/beg, därav frågan.. F3 och New Vegas var ju inga under av ögongodis direkt men de gick att spela på ändå. Lite som jag resonerar är att är det stor skillnad kanske det likaväl är en idé att satsa lite extra men om skillnaden mellan medium och ultra är "ungefär som skillnaden är mellan sp4 och xbone" dvs knappt märkbar känns det ju onödigt att lägga 5k extra.

Har sett någon sajt som haft korta klipp med olika inställningar och där har jag extremt svårt att se skillnaderna men vad jag tänker är att det kanske är mer uppenbart när man väl sitter med spelet en lite längre stund, alltså att det inte riktigt går att fånga med de krota klippen.