Ljudstrul som förvirrar

Permalänk

Ljudstrul som förvirrar

Jamen ännu en gång, varmt välkommen in i min förvirrade hjärna.
I skrivande stund blir jag faktiskt osäker på om posten hamnar i rätt forum, men nåväl.

Arkham Knight. Vi kan väl börja där. Jag valde att inte skaffa det när det släpptes och tur var väl det.
En så buggig PC port har väl inte setts sedan... just det AC Unity.
Men så släppte de patch efter patch och en stor hotfix och vips blev det re-release för PC och jag hakade på.
Men jag har faktiskt redan stött på problem, men inte de problem jag trodde utan störningar i ljudet.

Jag har efter bästa förmåga uppdaterat varenda drivrutin jag kommit över men problemet kvarstår.
I videon under kan ni se hur det påverkar spelet. Bilden rullar på bra. 25 fps i alla Cutscenes och 60 i vanliga spelet, men ljudet låter som om det är intensivt lagg.

Jag vet inte hur jag skall lösa detta, och tänkte att jag slänger upp en post här innan jag erkänner mig besegrad.
Kanske är det normalt, men störningarna i ljudet är exakt likadana varenda gång jag startar spelet. Nästan som att de är förprogrammerade i ljudfilerna.

Min rigg ser ut som följer:
Intel i7 4790K 4.00GHZ med 16 GB RAM
GeForce GTX 980 med drivrutiner 358.91
Windows 10 64bit

Video

Fråga gärna om ni behöver mer info.
Tackar ljuvligast för den hjälp som komma kan!
Arvtagaren

Permalänk
Medlem

Vad har du för ljudkort/moderkort?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Jag visste att jag glömt något! ASUSTek Z97M-PLUS. Jag har ett internt PCI Ljudkort, men det har strulat så mycket att jag inaktiverat det. Så nu använder jag moderkortets inbyggda.

Permalänk
Medlem

Är/var det samma problem med Ljudkortet?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Samma problem tyvärr..
Nu har jag både testat att ominstallera spelet, ladda ned pånytt, koppla in mitt gamla ljudkort för att verkligen utesluta att det är ljudkortsproblem. Men ändå kvarstår problemet.
Det som förvånar mig mest är att det verkar som att ingen annan har liknande problem.
Men nu är idéerna slut för min del.