Visa era byggnader ni byggt i settlement.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2014

Visa era byggnader ni byggt i settlement.

Tja.

Tycker det hade varit kul om vi kunde samla alla byggnader vi bygger i Fallout 4 här

Har själv inte börjat med det än men tänkt göra det senare idag så min första bild lär väl dyka upp ikväll nån gång.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Back in the box
Registrerad
Sep 2005

"Neeeein! Inte stjäla dyrbart krigsmaterial från Guderian." -Weeblie lever sig in i MaLos HOI3 spelande...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av SID 6.7:

Ser ju hemtrevligt ut! Där skulle man bo xD

cpu: 6700k - ram: 16gb ddr4 - mb: evga z170 ftw - gpu: gigabyte 1070 g1 - hdd: 6tb mek. + 600gb ssd - benQ xl2411z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand/Hawaii, Hilo
Registrerad
Feb 2010

Bilder!

Detta var innan min save buggade ur, var jäkligt nöjd. Ville få till en sån där klassisk, Megaton känsla över det! Insåg sedan att det fanns en build limit så detta var resultatet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Nice.

Själv fuskade jag för att bygga ett riktigt nice läger i The Castle.

GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 8TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

En trädkoja.

Givetvis försörjs den enbart med ström certifierad av Åsa Romson.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Nov 2011

Håller på att bygga ett varuhus/bas för mina powerarmors.

Kom gärna med förslag på förbättring!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Vejk:

Bilder!

Detta var innan min save buggade ur, var jäkligt nöjd. Ville få till en sån där klassisk, Megaton känsla över det! Insåg sedan att det fanns en build limit så detta var resultatet!

Ser riktigt coolt ut!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Feb 2010

Kss kss..

Kunde ju inte ha en katt i spelet som kompanjon så gjorde en liten egen "Radiation-Cat".

Inga script, buggar, mods eller annat dylikt. Allt är gjort enligt spelets gränser.

Radiatorerna som driver spektaklet är galet många, tagit mig många timmar att fixa allt koppar till hela katten.

Nu kan jag äntligen börja finslipa basen när skiten är klar, har dock ca 5% "settlement cap" kvar, buhu..

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Feb 2010

En liten update

Gjorde om min bas lite, detta är bara en av många saker jag gjort

i7 4930K @ 4.3 | 16GB Corsair Dominator | 780Ti @ 1100 | 256 GB SSD | Asus rampage iv "Black edition" | 3D mark FS - 11,5K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2004

Mitt första hus efter att ha tittat på lite tutorials på YouTube.
När man väl kom på det var belysningen enklare än jag trodde.

Litet "showcase" för mina Power Armors.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Nu blir man verkligen sugen på att skaffa Fallout. Att bygga massa episka settlements är nog något jag hade kunnat nöja mig med i flera hundra timmar, då kan jag ha förtröstan att jag kommer klara mig tills tes6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2004

Bara för att se om det gick...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Detta är min byggnad. Obs! den är inte färdigbyggd eller helt möblerad.

Min bas.

Skärm - Dell U3011 REV09 : Dator - Windows 10 pro : Antec P193 : Asus P8z77-V : Intel Core i7 2700K @ 4,6 ghz : Noctua NH-C14 : Corsair 16 GB DDR3 Vegance 1600 mhz : Gigabyte GeForce GTX 970 4GB WF3OC : Silverstone Strider 1000W silent modular 80+ gold : Crucial SSD 128 GB : Samsung dvd brännare : Mus - Logitech G400.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Finch Farm:

Sanctuary Hills:

Star light drive in:

Fler bilder här: http://imgur.com/a/m4dsZ

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 7 64bit Ult | CPU: Intel i7 4790K 4,00Ghz | GPU: ASUS Geforce GTX560 Ti| MB: Asus Z97A-pro gamer |
| RAM: Corsair XMS 8GB | PSU: Corsair AX750 | Chassi: NZXT H2 |
SSD: Intel 240 GB | CPU-Kylare: Noctua UH12 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2013

Abernathy Farm

Här är min bas:

YouTube-visning:
https://www.youtube.com/watch?v=OyktnKofG7A

ll Intel Core i5 4670K ll ASRock Z87M Extreme4 ll Samsung SSD 830 256GB ll
ll MSI&ASUS GTX780 SLI ll A-Data 8GB DDR3 CL9 1600MHz ll SilverPower SP-S850M ll
ll BitFenix Phenom mATX ll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Aug 2012

Master [ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 980 Ti Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Asus Xonar Essence STX. Audio Technica ATH-M50. Sennheiser HD 598. Yamaha HS7. Denon DP-37f/Nagaoka MP-110. Schiit Mani.]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pangea
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av emanuels99:

Nu kan jag äntligen börja finslipa basen när skiten är klar, har dock ca 5% "settlement cap" kvar, buhu..

Det finns tydligen en "bugg" som gör att du kan sänka din size för en settlement och fortsätta bygga långt över den tänkta gränsen:
http://blogjob.com/oneangrygamer/2015/11/item-glitch-allows-u...

Det handlar i praktiken om att slänga skit på marken utanför byggläget, och sedan plocka upp dem i byggläget. Motorn hanterar det som att du tar bort saker du redan har byggt och minskar därför size med motsvarande mängd. Sen kan du bara plocka grejjorna ur workshoppen och rince and repeat.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Corsair H60 v2 || Antec Eleven Hundred || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Sep 2003

Varför ha en sån size limit då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av Shudnawz:

Det finns tydligen en "bugg" som gör att du kan sänka din size för en settlement och fortsätta bygga långt över den tänkta gränsen:
http://blogjob.com/oneangrygamer/2015/11/item-glitch-allows-u...

Det handlar i praktiken om att slänga skit på marken utanför byggläget, och sedan plocka upp dem i byggläget. Motorn hanterar det som att du tar bort saker du redan har byggt och minskar därför size med motsvarande mängd. Sen kan du bara plocka grejjorna ur workshoppen och rince and repeat.

Finns även moddar som höjer limiten, vilket känns klart enklare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Detta är en av mina byggnader, egentligen ska det inte gå att bygga så högt men jag lyckades.

https://youtu.be/Rj4lFj1UC1U

Skärm - Dell U3011 REV09 : Dator - Windows 10 pro : Antec P193 : Asus P8z77-V : Intel Core i7 2700K @ 4,6 ghz : Noctua NH-C14 : Corsair 16 GB DDR3 Vegance 1600 mhz : Gigabyte GeForce GTX 970 4GB WF3OC : Silverstone Strider 1000W silent modular 80+ gold : Crucial SSD 128 GB : Samsung dvd brännare : Mus - Logitech G400.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Jag har ett störande problem som ni som gillar att bygga säkert har en lösning på.
Nu när betong tillkommit som byggmaterial istället för bara stål och trä vill jag såklart bygga om min gigantiska hemmabas där allt loot och alla powerarmors förvaras till ett betongkomplex istället för dom gamla stålskjulen jag haft hittills.

När man bygger med betong verkar däremot inte bitarna snappa ihop speciellt bra: Väggarna fäster på golvet med lite överhäng som ser fult ut och takbitarna fäster inte på samma sätt som golvet, så 4x4 golvyta går inte att täcka med 4x4 takbitar.

Jag tror detta har att göra med väggarnas tjocklek, men oavsett vad finner jag det svårt att bygga något vettigt med delarna.

Någon annan som stöt på samma problem men lyckats lösa det, och i så fall hur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@emanuels99: Haha, söt!