Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005

LG Easy Smart H410

Tjena.
Va inte meningen att jag skulle köpa en ny mobil idag , men när jag såg denna på Elgiganten kunde jag inte motstå!!!
Fick sådana flashbacks från 90talet
Vikbar med Android , retro kombinerat med 2000tal Helt underbart , sen om mobilen är bra eller dålig får tiden utvisa.
Ha det , mvh / Mange

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2012

Nu när du har haft telefonen i cirka 1,5 månad, kan du komma med några för och nackdelar med telefonen?
Idag har jag en Xperia Z3+, ett prestanda monster jämför med LG Easy Smart.
Men jag är uppriktigt sugen på att "växla ner" lite då jag egentligen bara vill komma åt mitt Swedbank, Outlook, sms och framförallt RINGA. Då känns en Sony lite överkurs om man inte ska snapchatta, facebooka och allt annat trams.

God fortsättning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Har också skaffat mig en LG Easy Smart H410 men inte fått hem den ännu.

Den ska ersätta en SE T707:a och en Samsung (Ur-)Note båda börjar bli till åren

Ska använda den minimalt till surf men desto mer för telefoni, SMS och mp3-uppspelning (samt som kalender, miniräknare och klocka).
Förhoppningsvis man kan installera PowerAmp musikspelare och svensk kalender (med svenska namnsdagar och helger).
Eventuellt även en PDF-läsare och en bra filhanterare.

LG Easy Smart H410 är egentligen bara i väntan på Samsungs mobiler med Vikbara/fällbara skärmar som ryktas släppas 2016 (Julhandeln 2016??)

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2012

@Kronvrak:

OK det är ungefär samma krav som jag ställer.
Ett stort problem som håller mig från att beställa en är att kameran är dålig. Behöver en bra kamera att dokumentera saker i arbetet så att byta ner från min suveräna Sony är inte aktuellt tyvärr.

Vad roligt om Samsung vill lansera dem telefonerna i EU. Hoppas det ryktet stämmer.
Har tittat på denna:
Galaxy Folder

Tycker du man ska vänta eller försöka beställa hem en sådan? För och nackdelar?