Failade "Bunker hills" uppdraget

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm, Täby.
Registrerad
Jan 2015

Failade "Bunker hills" uppdraget

*Varning för spoiler

Jag spelade precis klart Bunker hillsuppdraget och "misslyckades", är nu fiende med Institutet och min son "Father".
Jag berättade för både Railroad och Brotherhood om uppdraget och fritog alla Synths samt dödade Couriern som skulle hjälpa mig.

Träffade min son "Father" på taket efter uppdraget och efter en lång dialog så är jag nu fiende med honom och kan inte återvända till Institutet..

Är det någon som vet vilka konsekvenser det här innebär?
Kommer jag kunna bli vän med min son igen (Father) och kunna återvända till Institutet?

Jag glömde nämligen spara och senaste autosaven är 2h bakåt, är det värt att spela om och vara på Institutets sida istället eller kommer jag kunna vinna tillbaka tilliten till honom igen?

Någon som spelat det här uppdraget som jag gjorde och kan berätta?

Dold text

• Meshify Mini C • Corsair RM750x • STRIX 1080 Ti • Strix Z370-G Gaming (Wi-Fi AC) • i7-8700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill Ripjaws 3200MHz CL14 2x16GB • Samsung 850 EVO 500GB • Intel 730 480GB • Creative Sound BlasterX AE-5 • Win 10 home • AOC Agon AG271QG@165hz 1440p G-sync • Samsung UE48HU7505 4K • Samsung HW-H750 • Sony MDR XB950BT AntLion ModMic V4 • Logitech G502 • Corsair Gaming K70 LUX RGB MX Red •