Iphone 5s startar inte efter batteribyte

Permalänk
Medlem

Iphone 5s startar inte efter batteribyte

hejsan! hoppas att någon här kan hjälpa mig lite. med iphonen. var så att jag bytte batteriet i en 5s. skruvade ihop telefonen och skulle starta den och ingenting händer.. dock reagerar telefonen när jag sätter i laddaren då kommer det vita äpplet fram i 5-10 sek sen startar den om och gör lika igen. har provat dfu . och när jag försöker i itunes så känner den av telefonen och jag får fram symbolen med kabel och itunes...försöker återställa den och vid momentet telefonen ska förberedas för uppdatering startar telefonen och sen står det väntar på iphone. tillslut dyker felkod 4013 upp. har haft 2 telefoner och fått ihop en då jag upptäckte att en kabel va skadad..
någon som har någon idee?????
tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

Dubbelkollat batteri-kontakten att den knäppt i ordentligt? När du viker ner skärmen kan det krångla (råkade ut för det själv) - det är som om den då går på strömmen den får från usb/etc. Du kan, faktiskt, starta den utan att ha fällt in skärmen (antagligen inte rekommenderat) för att se så alla kontakter sitter i för pekskärm osv.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Byt tillbaka till det gamla batteriet.
Antar att du köpt något batteri från EBay? Många pirat batterier är värdelösa, antingen så fungerar de inte(så som din) eller så dör bara batteriet sådär närsomhelst. Det är iallfall min erfarenhet av dessa piratbatterier som säljs.