Aktivitetsarmbandsfråga

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Aktivitetsarmbandsfråga

Finns ett antal trådar men jag har en ganska specifik fråga som jag hoppas få svar på.

Jag går mycket och loggar stegen i Samsung S Health som jag har i min Note 3.

På jobbet kan jag dock inte bära med mig telefon (pga säkerhetsskäl)och missar således arbetsdagens alla steg.

Finns det något armband eller likande som man kan använda under dagen och när den "dockar" mot telefonen, när jag tar den ur mitt skåp efter arbetsdagen, så loggar den över dagens steg till ex S Health.

Kanske konstig fråga men vill gärna samla all statistik på ett ställe och helst då mot S Health som jag tycker funkar bra.

Tacksam för alla svar

/Nekon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Mar 2010

Finns gott om
Bara googla på fitness band.

Jag hade tidigare Garmin Vivofit. Den räknade steg, kalorier, antal km man gått osv., vilket sedan med ett knapptryck synade över till medföljande mobilapp. Med mobilen på mig kunde jag dessutom få mer exakt position, hastighet osv. Finns även pulsband till.

Sen finns t.ex Samsungs egna aktivitetsband. Funkar även lite som en smartklocka. Denna loggar då mot S Health.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Fitbit charge HR är ju rätt så nätt och bra. Riktigt utförlig app också.

Chassi: Antec P280 Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD, 2TB WD Black CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W Brännare: Samsung 22X Surfplatta: iPad 16gb Wifi Mobil: Samsung Galaxy S6 Edge
P280 Crossfire Citera för svar