Permalänk
Medlem

Forza till Xbox 360

Har länge kört Forza 3 på xbox 360 men vill ha något nyare å likaså att man kan köra online.
Vilket är det bästa Forza till Xbox 360?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawez:

Har länge kört Forza 3 på xbox 360 men vill ha något nyare å likaså att man kan köra online.
Vilket är det bästa Forza till Xbox 360?

Forza 4

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare, FM4 is the way to go

Vill även slå ett slag för story-läget på forza 2 som är snäppet bättre än de senare, du "tvingas" byta bil lite oftare jämfört med 4an där jag klarade hela karriären med min Ferrari F40... Tyvärr är onlineläget dött på 2an, bilutbudet sämre osv osv. så i slutändan är 4an bäst.

EDIT: Ska kanske tillägga att jag inte klarat något av spelen i singleplayer. Tvåan pga. att det blir riktigt svårt när man kommer upp i race-klasserna och fyran pga. den enorma mängden events man måste kötta genom för att få 100% (har 71% atm, ~120h driven)

Så även om online-racing är kul får man aldrig slut på singleplayertävlingar

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:
Skrivet av klirre:

Håller med föregående talare, FM4 is the way to go

Vill även slå ett slag för story-läget på forza 2 som är snäppet bättre än de senare, du "tvingas" byta bil lite oftare jämfört med 4an där jag klarade hela karriären med min Ferrari F40... Tyvärr är onlineläget dött på 2an, bilutbudet sämre osv osv. så i slutändan är 4an bäst.

Hur är det Jämfört med 3an med bilar och banor osv?
Sen det tråkiga med 3an är att det är helt dött på online läget, men så är det inte på 4an eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawez:

Hur är det Jämfört med 3an med bilar och banor osv?
Sen det tråkiga med 3an är att det är helt dött på online läget, men så är det inte på 4an eller?

Jag kan testa 4an online. 2an är heldöd sen flera år tillbaka, man kommer inte ens in på live. Kollade AH förra veckan på 4an, folk sålde bilar där så stödet för onlineläget är inte borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag kan testa 4an online. 2an är heldöd sen flera år tillbaka, man kommer inte ens in på live. Kollade AH förra veckan på 4an, folk sålde bilar där så stödet för onlineläget är inte borta.

ja vore bra! det är bara nyare efter 3an som är intressant isåfall!
Nu på 3an fungerar AH men finns inga på online som kör, därför skulle det va kul å veta innan man köper ifall det finns folk inne på 4an

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawez:

ja vore bra! det är bara nyare efter 3an som är intressant isåfall!
Nu på 3an fungerar AH men finns inga på online som kör, därför skulle det va kul å veta innan man köper ifall det finns folk inne på 4an

Jag sitter och provar just nu, hittade inga lobbys på R1. Provade S-class, det verkar finnas EN lobby igång. Vi är 7 pers, 5 kör och vi andra två väntar på att få vara med nästa omgång. Så det verkar inte vara allt för mycket action, man måste nog ha vänner att spela med på specifika tider för att få ihop folk.

Jag förstår att du vill hålla dig inom 360-spelen, men det bästa är nog att köpa xbox one + fm6 för att hitta folk att spela mot. Själv är jag sugen på en xbone, men tycker fortfarande det är dyrt så jag nöter vidare på 4an

hoppsan, medan jag skriver trillade en 8e in i lobbyn, så nu är den full Stackars den 9e grabben som får sitta ensam och vänta på fler folk :/