Nexus 6P eller Lumia 950XL

Permalänk
Medlem

Nexus 6P eller Lumia 950XL

Tja!

Sitter här och väljer mellan 6P och 950XL.
Använder just nu Oneplus One, jag har tidigare haft en Lumia 928.
Då fanns det knappt några appar alls att välja på, Spotify som man använder mest var seg och irriterande.
Hur är det nu?

Är det någon som vet om den vita versionen av 6P kommer säljas i Sverige? Kan bara hitta grå och silver.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på typ samma men tror det blir 6P för att jag inte pallar vara där utan apparna man gillar.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Eph:

Tja!

Sitter här och väljer mellan 6P och 950XL.
Använder just nu Oneplus One, jag har tidigare haft en Lumia 928.
Då fanns det knappt några appar alls att välja på, Spotify som man använder mest var seg och irriterande.
Hur är det nu?

Är det någon som vet om den vita versionen av 6P kommer säljas i Sverige? Kan bara hitta grå och silver.

Ja asså jag beställt 950XL och Spotify ska funka bra.

Har iFåne 6 idag och LG G4

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Är i samma läge. Det lutar åt Lumian. På tiden att testa Windows i mobilen igen
Jag har gått igenom en app-lista och jag bör kunna klara mig bra med befintliga win-appar. Sämst till ligger väl en Sonos-klient där man nu får köra Phonos. Även Chromecast blir lite lidande, men där bör display-dockan kunna göra ett bra jobb. Även lite coola features som cardboard kommer saknas, men det är inget jag inte kan leva utan. Det finns även ett par androider kvar i hushållet

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag skulle rekommendera 6P då det finns fler appar till Android än WP (om jag inte har helt fel). Hur Spotify fungerar nu vet jag dock inte då jag har en Android.

Permalänk
Skrivet av downup:

Så har det låtit i år, appar kommer. Finns ju inget som säger att iOS utvecklare tycker att det är värt besväret att porta till Windows även om det ska vara enkelt nu. Marknaden för apparna är försvinnande liten för Windows lurar

Permalänk
Medlem

Senaste veckans reviews har väl inte stärkt 950/XL:s aktier och jag har börjat vela... med Nexusen får man premiumexteriör, den senaste och bästa(?) androidupplevelsen och nu också en kamera som är riktigt vass...
I 950XL får man, om man går på recensenterna, plastigt yttre, ett ofärdigt OS, Appsvält och en döende plattform...

Jag vill kunna se det som att hårdvaran är good enough, Win10 kommer att ge schyssta fördelar och lite fräschör i mobilanvändandet, apputbudet kommer att funka för mig. Vissa grejer kommer man att sakna, men det kommer att gå att anpassa sig, Continuum kommer att vara en användbar feature och inte bara en gimmick.

Frågan är om man ger avkall på för mycket genom att välja bort Android som funkar... bra och istället gå på windows igen.

Varför kommer ni välja 950/XL?

Permalänk
Medlem

Är det inte så att med Windows Phone 10 så kommer Microsoft låta app-utvecklare att på ett enkelt sätt "föra över" sina Android-appar till WP? Detta kan göra att fler appar kommer till WP också. Värt att tänka på vid valet mellan Android och WP!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Jag beställde min Lumia för över en månad sen. Men för att svara på din fråga varför jag har beställt så finns där flera anledningar.
Jag hade iPhone 3gs, kommer aldrig gå tillbaks till det igen. Tråkigaste enheten jag har haft. Sen efter det har jag haft Android. Först en Samsung Galaxy S2 som hade mer problem än lösningar. Batteriet svällde upp vilket gjorde att plasten sprack. Operativsystemet var på den enheten riktigt laggigt och det ville inte rulla alls. (Måndagsexemplar?)
Sen bytte jag till en HTC ONE! Det är by far den bästa mobilen jag någosin haft. Har haft den i över 2 år och den rullar fortfarande lika bra som när den var ny. Visst, den kan bli lite väl varm om man använder tyngre appar, men förutom det, klockren! Gillar även hur den är byggd i metall och den känns bara jävligt solid!

Så varför går jag från Android och HTC?
Jag har alltid varit en windowsanvändare. Men har inte känt att "windowsphones" har varit något för mig. Har tyckt att enheterna visuellt sett tråkiga ut, både på insidan och utsidan vilket lite har avskräckt mig.
Så nu när dom har fått ett (enligt mig) rejält skjut upp i det vissuella så började jag läsa på mer om enheten.

Operativsystemet ser riktigt snyggt ut, och alla de 2345 videos jag har sett har byggt på kärleken. Det ser ut att rulla väldigt smooth, bättre än vad jag trodde när man trycker in Windows 10 i en telefon (är novice på telefonmjukvara).
Hårdvaran är väl så bra den kan vara idag? More or less..
Mååååånga klagar på designen. Jag å andra sidan gör det inte. Jag tycker den är stiliren! Jag gillar när saker ser "platta" ut i designen vilket denna enhet gör.

Jag har ännu inte hållt i telefonen, så kan inte avgöra om den känns plastig eller inte, men fine, om den gör det så kan man ju lätt köpa en baksida från Mozo (som över lag ser stabila ut) om man får panik över det.

Fler +
-Continuum
-Man kan byta eller ha med fler batterier
-Man kan sätta i SD-kort!!!
-Kameran verkar lovande enligt reviews
-Trådlös laddning (Bör väl snart bli standard på alla nya enheter)
-Eyescanner (Oklart hur bra det konmer fungera)

Och en funktion som gör att jag bara älskar denna telefon (även om jag kanske inte kommer använda den dagligen) är att du kan med en adapter koppla in ett USB-minne och föra in/ut filer som i en dator!

Det känns bara som att denna enhet inte har några stängda dörrar eller begränsningar alls! De bjuder på många egenskaper som inte andra telefoner gör.

Haha, har läst igenom detta nu och man kan tro att jag jobbar på Windows. Men jag har som sagt aldrig ägt en windowsphone. Men ser fram emot mitt första möte med den!

Permalänk
Medlem

Lumia 950 XL får ju goa reviews lite överallt så den hade jag satsat på.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |