Vad tycker ni om Oneplus 2?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Oneplus 2?

Vad tycker ni om Oneplus 2? Fram med alla kommentarer om den!

Permalänk
Medlem

Jag är kanon nöjd med den en så länge. Enda är att den känns lite tung. Väldigt bra flyt i telefonen mot min galaxy s5 och väldigt skönt utan massa förinstallerat skit. Sen saknar ja Samsungs kamera app och galleri men de borde ju gå fixa något liknande.

Permalänk
Medlem

Tycker själv att den är kanon, men personligen skulle jag nog skaffa en Sony Xperia Z5 istället. Oneplus Two har på sätt och vis tappat "Oneplus"-andan, då dess pris inte är lika bra som föregångarna relativt till det man får.

Annars kan Oneplus X vara värd att titta på, verkar vara riktigt bra för priset!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

jag gick från en samsung s6 till oneplus2 och det är mkt bättre mottagning på den här mobilen, sen gillar jag att det i stort sett är rent android i den
är väl några få buggar men hoppas på en update snart.

bättre batteritid är det också, i överlag mkt nöjd, men kommer nog att gå över till en 950xl snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eawo:

Jag är kanon nöjd med den en så länge. Enda är att den känns lite tung. Väldigt bra flyt i telefonen mot min galaxy s5 och väldigt skönt utan massa förinstallerat skit. Sen saknar ja Samsungs kamera app och galleri men de borde ju gå fixa något liknande.

QuickPic Gallery är vad jag alltid använder.
QuickPic Gallery

A Better Camera

Camera ZOOM FX

Camera FV-5 Lite

Prova vilken som är bäst för dig.
Fullversionerna är klart värt det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Tyckte den kändes extremt kvalitativ! Min forna rumskamrat skaffade en sådan och jag fick klämma lite på den. Specsen är varken mer eller mindre än vad jag behöver. Den kunde väl varit häftigare, men den duger för mina behov. Är det någon som har en invite?

Permalänk
Medlem

Med handen på hjärtat:

Jag tycker att telefonen i sig är nice! Jag stör mig på hur Oneplus valt att implementera bluetooth (detta märks t.ex. när man lyssnar på podcasts, ljudböcker och liknande då "play" kommer ta dig tillbaka till början av filen), jag stör mig även på att kameran är väääldigt långsam. Visst, bilderna är okej, men du fotar inte saker som rör sig med den här telefonen; min iPhone 5 var milvis bättre.

Vidare stör jag mig på Android. Jag älskar att jag kan tweaka järnet, men det kommer till ett pris: Stabilitet. Nova kraschar oförklarligt flera gånger i veckan (ofta medan jag sover), telefonen hänger sig, applikationer slutar fungera, osv.

Jag har inte för avsikt att byta telefon, än, men jag måste säga att bytet till den andra sidan har varit värre än väntat.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

@GLaDER: Finns det någon uppdatering till telefonen eller Nova?
Finns annars andra som ser ut och är som Nova.

Annars är det självklara att göra en fabriksåterställning.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Med handen på hjärtat:

Jag tycker att telefonen i sig är nice! Jag stör mig på hur Oneplus valt att implementera bluetooth (detta märks t.ex. när man lyssnar på podcasts, ljudböcker och liknande då "play" kommer ta dig tillbaka till början av filen), jag stör mig även på att kameran är väääldigt långsam. Visst, bilderna är okej, men du fotar inte saker som rör sig med den här telefonen; min iPhone 5 var milvis bättre.

Vidare stör jag mig på Android. Jag älskar att jag kan tweaka järnet, men det kommer till ett pris: Stabilitet. Nova kraschar oförklarligt flera gånger i veckan (ofta medan jag sover), telefonen hänger sig, applikationer slutar fungera, osv.

Jag har inte för avsikt att byta telefon, än, men jag måste säga att bytet till den andra sidan har varit värre än väntat.

Jaa, den där grejen med bluetooth stör jag mig väldigt mycket på. Sjukt jobbigt att försöka hitta var man är i en 3h podcast. Fast appen jag använder (podcast addict) hade en fix för det där. Det tar några sekunder att för den att börja spela, men bättre det än att den börjar om.
Jag har inga problem med Nova launcher. Har Nova Prime om det skulle spela någon roll.

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk

Funkar samtalväntar på op2???

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

Jag började nöjd, men blir mer och mer skeptisk.
Telefonen hänger sig ofta. Man måste göra en hard reboot.
Telefonen laggar ofta i spel eller krävande fullskärmsappar
Den är tämligen oresponsiv på fingerläsaren samt skärmkontrollerna.
Fryser ibland.
Skärmen är aningens daskig .
Auto brightness är buggig.

Telefonen är skön, har bra ljudför musiklyssning via hörlurar, högtalaren suger, OS:et är buggigt. Bra som telefon. USB Typ C laddare är grymt efter att man skaffat lite kablar, rundad passform gör att den ligger bra i handen. Kräver att man hittar bra appar då stock apparna är få och tämligen dåliga. Kamera appen är katastrof - särskilt om man kommer från ett annat märke.

Jag kommer från SONY Z2 - och jag anser att min Z2:a (förutom att den är spräckt) fortfarande nog klår min OnePLus 2 på alla sätt och vis. Det som den saknar är aviseringsknappen på sidan som Oneplus 2 har, och som jag älskar. Det andra är att Z2:an har gömt USB porten under en lucka på sidan vilket gör det kasst att koppla till extern DAC eller dyl.

Permalänk
Medlem

Jag är toknöjd med min one plus 2, för ca 4000kr är jag tveksam att man får något som ens är i närheten av den

Det som är negativt är att operativsystemet, oxygen OS, är rätt kasst då det blir segt och oresponsivt efter ca 3dagar konstant drift, vilket inte är toppen på en telefon, har också problem med att man måste gå in i inställningar för att ändra media och alarm volym då dessa endast går att "Snabb ändra" medan alarm eller media spelas.

Fixen på detta är ju dock att man har full tillåtelse av tillverkaren att använda en custom ROM

Vill du ha en bra telefon med Android, med bra specs för en billigare engångskostnad skulle jag säga köp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

I överlag är ju hårdvaran rätt bra. På det settet är jag väldigt nöjd. Men mjukvarusidan har många små irritationsmoment. Vi får se om det blir en custom rom eller om jag klarar mig på denna tills Juni när Cat S60 kommer.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur