Kodi/Dota2 på TV-skärmen dras ut över min datorskärm
Hej,
Har haft detta problem länge nu och letat som en tok över hela internet utan att hitta någon lösning. Jag hoppades att en uppdatering till Windows 10 skulle hjälpa men icke.
Som ni ser på bilden har jag TV:n inkopplad till datorn samt en datorskärm precis jämte. Men när jag öppnar ett program på TV:n så hamnar det delvis på min datorskärm. Detta gäller bara för program så som Kodi och Dota 2. Öppnar jag exempelvis webbläsaren på TV-skärmen så upplever jag inte problemet.
TV:n kör 1920x1080 och 2560x1440 på datorskärmen.
Grafikkort GTX 780. TV Samsung 55"
Kanske är en dum fråga, men vad kör du för inställningar i DOTA? Rätt anpassade till skärm osv?
Antar att datorskärmen är angiven som huvudskärm i windows?
Kanske är en dum fråga, men vad kör du för inställningar i DOTA? Rätt anpassade till skärm osv?
Antar att datorskärmen är angiven som huvudskärm i windows?
Nja i exemplet ovan var TV-skärmen huvudskärm men jag har försökt leka runt med alla olika inställningar och upplösningar. Det kvittar vilken upplösning jag har i Dota eller Kodi så kommer ändå en del av bilden att spilla ut på Datorskärmen. Det måste vara en inställning i windows eller på Grafikkortet men vart vet i tusan.
Kör jag bara med TV-skärmen och kopplar från datorskärmen upplever jag inte problemet...