Permalänk

Hjälp med ny TV

Hej alla,

Min farmor gick bort i somras och då fick jag ärva hennes 40tum platt tv, och det var en enkelt standard tv för henne som hon kunde förstå sig och inga märkvärdigheter alls. Jag och mina bröder vi satt en kväll och kopplade in allt och sen skulle vi prova lite spel på den, och det gick inte bra kan jag säga. Vi började med att koppla in Nintendo64 och vi märkte direkt att det var ca 1-2 sekunders deylay och vi kolla inställningar och på internet, men inget resultat på det. Sen provade vi Wii och spelade super mario bros 3 och det var nästan 3-4 sek deylay :S gick inte att spela alls på det. Och min farmors tv var en JVC.

Och nu känner jag måste ha en ny eftersom vi ser mycket på film, spelar nostalgi på den N64, GC, Wii, Nintendo 8-bit.
Jag har kollat på en del alternativ men jag är så osäker när det kommer till det tekniska, Jag länkar några nedan sen får ni avgöra om ni tycker dom är bra osv. PS Helst 55 tum

Duger dessa nedan för mina krav tror ni?

http://cdon.se/hemelektronik/55-led-tv-samsung-ue55j5505akxxe...

http://cdon.se/hemelektronik/55-led-tv-samsung-ue55ju7005txxe...

Och ni får gärna komma med andra förslag om ni vet bättre

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Kör på en Sony Bravia om du ska spela på tvn, riktigt låg inputlag på dessa

Har du kollat om din nuvarande tv har ett bildläge specifikt för spelande?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Kör på en Sony Bravia om du ska spela på tvn, riktigt låg inputlag på dessa

Har du kollat om din nuvarande tv har ett bildläge specifikt för spelande?

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena, Japp vi har kollat en massa inställningar , den har inget Spelläge ellerså tyvärr =/

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |