ny mobil med abonnemang

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

ny mobil med abonnemang

skitsamma, åsikten om att iphone inte är ett bra val är inget man ska uttrycka

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Vill hon ha en iphone så låt henne välja det oavsett anledning.
Ska du övertala en tekniskt ointresserad hona har du risken att hon blir missnöjd och då är det ditt fel.

Du verkar ju dessutom gått på vad android master race säger

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2015

@Christley:

Måste vara det dummaste jag läst på länge. Låt henne ha en iPhone ifall hon vill det. Har själv en 6S+ och sjukt nöjd. Slår många androidmobiler på fingrarna vad gäller det mesta. Förstör inte hennes mobilupplevelse bara för att du är en envis liten fanboy.

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Håller med båda ovan. Klart hon ska ha det hon vill ha, varför lägger du dig i det (förutom att det verkar helknäppt)?

6S är grym om man inte vill han en gigantisk 6S+.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014

Om hon nu vill ha en iPhone, varför ska du då hindra henne? Du blir ju inte lidande av att hon har vad hon vill ha, så vilken är din anledning till att hon INTE ska ha det?

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av Json_81:

Vill hon ha en iphone så låt henne välja det oavsett anledning.
Ska du övertala en tekniskt ointresserad hona har du risken att hon blir missnöjd och då är det ditt fel.

Du verkar ju dessutom gått på vad android master race säger

Skrivet av Gl0bal:

@Christley:

Måste vara det dummaste jag läst på länge. Låt henne ha en iPhone ifall hon vill det. Har själv en 6S+ och sjukt nöjd. Slår många androidmobiler på fingrarna vad gäller det mesta. Förstör inte hennes mobilupplevelse bara för att du är en envis liten fanboy.

jupp, android fanboy. vi säger så.
ändå har jag haft iphone, tipsat min morsa om att skaffa det och allt.
nej, varför jag inte vill att hon skaffar det är för att jag minns ingenting om iphones system. jag är den som kommer få agera it support åt alla hennes problem. vilket betyder att jag måste lära mig hela systemet igen. hon köper också mycket appar, vilket betalas på mitt kort. hade det varit en android så hade hon kunnat på apk filerna av mig som hon fått hittills.

varför jag inte vill att hon skaffar en iphone är för batteritiden är inte speciellt bra, speciellt inte för det priset. screen resolution är verkligen inget att hänga i granen. den har inte trådlös laddning, eller tillgång till optisk bildstabilisering, bara 1-2gb ramminne och inte sd kortsutökning. och sen har den blygsamma 1700-1800mAh batteri.

hon gillar min oneplus two och skulle vara intresserad av den också. valet kommer i slutändan vara vad hon vill, men om hon frågar mig om min åsikt. varför ska jag inte få säga den. eller stör det alla att jag inte gillar iphone?

sen gillar jag inte att folk vill ha något utan att kunna argumentera för varför man vill ha den. känns lika dumt som att köpa ett 980ti för att kunna kolla på youtube.

så någon som vill tipsa om någon mobil genom att säga för och nackdelar eller ska tråden bli till just ett apple/android krig som jag bad om att det inte skulle bli?
jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte tycker iphone är en bra mobil för dom pengarna. kan vi fokucera på att tipsa om mobiler istället för att påpeka mina åsikter?

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Trevlig pojkvän, lycka till.

Du startade kriget i trådstarten, vet inte varför du gjorde det, men det missade du tydligen själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

@Christley: Läs igenom ditt första inlägg och fundera på varför du fick våra svar.

Batteritiden är inte dålig (särskilt inte 6S+, min är på 45% efter två dygn), hur mycket upplösning behöver man på en så liten skärm innan det är meningslöst att öka den?
Piratkopiering är olagligt även på telefoner.

Kvarstår att du inte orkar hjälpa henne.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av Json_81:

@Christley: Läs igenom ditt första inlägg och fundera på varför du fick våra svar.

Batteritiden är inte dålig (särskilt inte 6S+, min är på 45% efter två dygn), hur mycket upplösning behöver man på en så liten skärm innan det är meningslöst att öka den?
Piratkopiering är olagligt även på telefoner.

Kvarstår att du inte orkar hjälpa henne.

okej, men då vet jag att det är iphone jag ska tipsa om då

Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Kör på iphone, man har laddare i bilen/hemma/jobbet iallafall.

Den är lätt att använda så överlägsen allt annat för vanliga användare skulle jag säga.

Adblocker,BigMacbookPro, #METOOintelinside, Sondera2018,Volvo745GlTic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Christley:

okej, men då vet jag att det är iphone jag ska tipsa om då

Är hon öppen för förslag är det väl inte fel att kika på android, men så lät det verkligen inte i ditt första inlägg utan att du bara ville dissa iphone.

Ta en kik på vad nhw tycker:

http://www.nordichardware.se/Smartphone-Recensioner/svenska-s...