Wargame: Red Dragon

Permalänk
Medlem

Ny nation på ingående

Israel på gång, för er som missat det. Därefter kommer Finland och Jugoslavien.

Här är senaste utspelet från Eugen.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MadMantiz:

Israel på gång, för er som missat det. Därefter kommer Finland och Jugoslavien.

Här är senaste utspelet från Eugen.

Att kunna frakta sina infanterister i stridsvagnar (Merkava) är onekligen en jäkligt intressant funktion som den Israeliska armén besitter. Deras ATG-missiler gick inte heller av för hackor. Längsta räckvidden i hela spelet.

Skall bli ett sant nöje att få tvåla till dem med mitt hemvärn!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Precis skaffat spelet. Är i inlärningsfasen och kommer nog förbli några veckor framöver innan det är dags för MP. Gillar det skarpt även om det är sjukt svårt, till och med campaign kartan är komplicerad.

Hur som helst undrar jag hur man fixar smoke? Hittar ingen knapp för det.

Sen undrar jag om olika kommandon som kan vara bra att veta, exempelvis hur man köar ordrar som man exempelvis gör i starcraft.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

@jonatande: Hej och välkommen till ett av de kanske bästa spelen i modern tid!

Smoke lägger du med hjälp av artilleri och antingen klickar du först på enheten och sedan på "smoke pos" nere i höger hörn för att markera vart pjäsen ska skjuta rökgranater, eller så trycker du på "B" på tangentbordet istället för att klicka på "smoke pos".

För att köa enheter klickar du på enheten, håller nere shift och ger därefter order i tur och ordning. Man kan inte se vad som är köat så man får lita på att det blir rätt

Fråga gärna om det är något mer. Jag driver en oerhört seriös Teamspeak också som vi hänger på mest om kvällarna, pm:a om du vill ha den. Börjar vara ett gäng nya spelare nu, riktigt kul!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

@MadMantiz: Tack för infon. Det här spelet har allt som jag vill ha: Krig, realism och strategi. Spelade en hel del Napoleon Total war och dessförinnan Empire total war som är dom bästa strategispel hittills. Men detta känns som inlärningskurvan är betydligt högre.

Lär som sagt dröja ett tag innan jag når MP nivå, men kommer nog förbi din kanal. PM:at för TS!

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

@jonatande: Det har helt klart en inlärningskurva men det är så värt det Tyvärr är "communityn" eller vad man ska kalla det rätt sopig, mycket knepig attityd i chatten men de flesta man spelar med är ändå trevliga. Om du vill så kan vi lägga ihop ett vettigt deck till dig och gå igenom lite grunder och kanske ta något parti mot AI:n. Jag är oftast inne på kvällarna till och från mellan 18-21 så då är det bara hojta till.

Som sagt var är vi några nya alla är tyvärr inte inne samtidigt. Ju fler vi får med desto roligare

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Tjena spelar ni fortfarande något? Jag är på för spelkvällar, relativt ny på spelet men diggar det starkt

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk
Medlem

@Gurreeb: Jajamen, vi kör! Det är alltid lurigt att få ihop folk men ju fler som spelar desto större chans att man är inne samtidigt. Skickar TS3 på PM!

Välkommen!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Nu finns previews för kommande Finland + Jugoslavien. Release 1 Dec.

Finland:

Jugoslavien:

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Precis skaffat spelet. Är i inlärningsfasen och kommer nog förbli några veckor framöver innan det är dags för MP. Gillar det skarpt även om det är sjukt svårt, till och med campaign kartan är komplicerad.

Det är rätt hög tröskel som sagt men lira lite med oss (Mantiz, Überklass, Kilrah) så brukar det komma en hel tips. Jag är inne lite sporadiskt men Mantiz är inne rätt ofta, dessutom är han jäkligt trevlig och hjälpsam så där kan du lära dig mycket.

Kampanjen ja... svårare första mission får man väl leta efter. Har själv inte klartat första uppdraget ännu. Blir totalt överkörd och rapead fast jag bara kört på easy.... Lättare med MP faktiskt...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Aww, tack Kilrah! Du är alldeles för snäll.

Nu är DLC't släppt! Köpte det igår men har inte hunnit spela med det ännu. Något som är extra trevligt är att de även gjort lite andra uppdateringar, bland annat har den demokratiska folkrepubliken Nordkorea fått några stridsvagnar med strela 2(anti air-missiler) nu. Galet. Kanske mest for shits and giggles men trevligt ändå. SovKor-alliansen är borta.. men istället finns några nya.

Patchlog: http://forums.eugensystems.com/viewtopic.php?f=155&t=58898

I helgen tänkte jag försöka klämma in mycket spelande. Kontakta mig gärna så kanske vi kan köra några 2v2 eller 3v3.. nya som gamla spelare välkomna. Vi är några som kört lite mer och några som kört lite mindre men vi vill alla ha roligt och det har vi!

Pm för TS om ni inte har den redan!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande, men sällan ser någon fler härifrån inne.

Tyckte själv Steel Division var en långsam smörja så Wargame it is! Skriv i tråden och adda mig på steam eller skicka ett pm här. Gamla som nya spelare. Kanske var det någon som slog till under rean men inte kom igång riktigt eller någon som bara vill ha ett kulfång i form av en norrlänning.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)