Permalänk
Medlem

Skärmen funkar inte.

Visste inte vart jag skulle lägga det här inlägget. Hej, jag får ingen bild på min skärm och mitt tagentbord lyssnar inte eller Musen. Är ganska dålig på datorer så vet inte riktigt vad det kan vara.

Permalänk

Är din dator ens på?

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leshide:

Visste inte vart jag skulle lägga det här inlägget. Hej, jag får ingen bild på min skärm och mitt tagentbord lyssnar inte eller Musen. Är ganska dålig på datorer så vet inte riktigt vad det kan vara.

Har du kollat så allt kablage är insatt rätt osv? Har du pillat på något du inte bör ha rört? När funkade den senast?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Är din dator ens på?

Ja, glömde o att säga att allt ljus och alla fläktar i datan funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

[quote postid="15805424" userid="146419" name="Hjemrdeil"]
Har du kollat så allt kablage är insatt rätt osv? Har du pillat på något du inte bör ha rört? När funkade den senast?
[/quorn]

Senast den funkade så satte jag fast ram då den inte satt på riktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du säger att datorn funkade när ett minne inte satt fast?!?
Hur kom du på att det inte satt fast? Hade du fått någon felsignal?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Du säger att datorn funkade när ett minne inte satt fast?!?
Hur kom du på att det inte satt fast? Hade du fått någon felsignal?

Tror det var task manager jag kollade på så stog det att jag hade 4gig ram när jag ska ha 8gig. Jag hade ingen felsignal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in datorn hos Inet och det visade säg att det var moderkortet som krånglade. Tack för alla svar.

Skickades från m.sweclockers.com