Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2014

Programmera in AltGr på ett bFace

Hej,

Jag sitter med ett bFace tangentbord och lyckas inte programmera in AltGr att fungera korrekt. Jag kickar igång bootmappern och har programmerat in RAlt på sin plats men den svarar inte korrekt. Försöker jag till exempel skriva "@" med RAlt+2 så ger det absolut ingenting. Skriver jag Ctrl+RAlt+2 registreras bara Ctrl, är jag till exempel inne i webbläsaren byter den flik, Ctrl+LAlt+2 fungerar fint. Men skriver jag Ctrl+RAlt+Del så registreras det korrekt. Så den verkar registreras som Alt, men inte som AltGr och inte heller som standard Alt eftersom Ctrl+RAlt+2 inte fungerar.

Har senaste firmware.

Någon som har upplevt liknande problem med ett bFace?

¯\_(Ó.ò)_/¯

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2013

Vad i sjutton är ett bFace? Hittar absolut 0 på google om det. Är du säker på att du inte kommer ifrån ett alternativt universum?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Haikarainen:

Vad i sjutton är ett bFace? Hittar absolut 0 på google om det. Är du säker på att du inte kommer ifrån ett alternativt universum?

Då min herre får du levla dina google skills. Testa b.face keyboard;)

Skickades från m.sweclockers.com

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2014

Har lyckats programmera mitt som jag vill ha det nu, men får samma error som du hade i juli. Enligt bild nedan. Hur löste du det @Vaun ? Får jag igång bootmapper client så kan jag hjälpa dig med ditt "@"-problem, mitt funkar nämligen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2014

@willeykk: Jag får koppla ur tangentbordet och sen koppla in det med LCtrl intryck, då fungerar bootmappern som den ska tills jag gör någon ändring på tangentbordet. Kommer inte ihåg exakt vad det gör men det fungerar ^^

¯\_(Ó.ò)_/¯

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Vaun:

@willeykk: Jag får koppla ur tangentbordet och sen koppla in det med LCtrl intryck, då fungerar bootmappern som den ska tills jag gör någon ändring på tangentbordet. Kommer inte ihåg exakt vad det gör men det fungerar ^^

Fick det att funka genom att testa alla usb-portar på moderkortet

Det är RGui du ska koppla, inte Ralt Förutsätter att du lyckats lokalisera den i BMC dock! Min ligger på R6 C8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2014

@willeykk: Nu funkar det! Dock genom att programmera RAlt på C8R6

¯\_(Ó.ò)_/¯

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2013

@Heinel: Inget fel på mina google skills. Hittar 1 resultat på förstasidan med B.face (typ 4-5e resultatet). Absolut 0 på bface eller b face, ens med keyboard inräknat.